امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1553 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید عباس موسوی‌تبار خبرداد؛

امکان دسترسی ۱۷ استان به شبکه رادیویی اقتصاد/ ترویج ارزش‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی / تحت پوشش قرار دادن ۱۱ استان دیگر در ماه‌های آینده

خبرایران: «سید عباس موسوی‌تبار» مدیر شبکه رادیو اقتصاد گفت: از امتیازات شبکه رادیویی اقتصاد ساختارشکنی و رویکردی خاص بوده که با توجه به این محوریت ۵۰۰ یا حدود ۸۰۰ برنامه را روی آنتن می‌برد.
امکان دسترسی ۱۷ استان به شبکه رادیویی اقتصاد/  ترویج ارزش‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی / تحت پوشش قرار دادن ۱۱ استان دیگر در ماه‌های آینده

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست رسانه ای تشریح برنامه های رادیو اقتصاد درایام دهه مبارک فجر صبح امروزبا حضور«سید عباس موسوی‌تبار» مدیر شبکه رادیو اقتصاد و اصحاب رسانه  در ساختمان شهدای رادیوی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دراین نشست خبری «سید عباس موسوی‌تبار» مدیر شبکه رادیو اقتصاد طی سخنانی اظهارداشت: حدود شش سال از عمر شبکه رادیویی اقتصاد می‌گذرد و این شبکه در حال حاضر در پنج گروه اصلی و سی بخش کارشناسی به صورت ۲۴ ساعته مجموعه‌ ای از برنامه‌های اقتصادی و مدیریتی را تهیه، تولید و پخش می کند و هدف اش ساختار شکنی و رویکردی خاص می باشد.

سیدعباس موسوی تبار تصریح کرد:از امتیازات شبکه رادیویی اقتصاد ساختارشکنی و رویکردی خاص بوده که با توجه به این محوریت ۵۰۰ یا حدود ۸۰۰ برنامه را روی آنتن می‌برد. تا سه ماه دیگر ۱۱ استان دیگر کشورمان می‌توانند از برنامه‌های تخصصی و متنوع این شبکه رادیویی بهره‌مند شوند و ضمن اینکه ما ویژه برنامه‌های حماسه‌ 26، بامداد اقتصادی، اقتصاد امروز، بازار خبر را نیز درایام دهه فجر به روی آنتن می‌برد.

وی درادامه درخصوص برنامه های ویژه دهه فجر این شبکه رادیویی نیزابرازداشت: رادیو اقتصاد علاوه بر پرداختن به موضوع انقلاب در برنامه های همیشگی خود با ۴ عنوان برنامه ویژه به استقبال این دهه مبارک می رود و یکی از این ویژه برنامه‌ها بامداد اقتصادی است که با رویکرد به دستاوردهای اقتصادی، صنعتی و علمی کشور که با حضور وزرا، معاونان وزرا و کارشناسان هر روز ساعت 8 صبح روی آنتن شبکه رادیویی اقتصاد می‌رود.

مدیر شبکه رادیو اقتصاد خاطرنشان کرد: ما در رابطه با برنامه‌های آتی شبکه‌ای رادیو اقتصاد در ماه‌های آینده در اسفند‌ماه، تقدیر از صاحب نظران و اندیشمندان اقتصادی را داریم و برای دهه فجر نیز برنامه‌های با موضوعات مشخص و مربوط به این دهه را در دستور کار قرار دادیم که طی روزهای آینده به شکل مدون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو اقتصاد منتشر خواهد شد. ضمن اینکه برنامه‌های اقتصاد امروز که به تقویم خود باوری اقتصادی و فراهم شدن زمینه‌های فکری و عملی آن در سال‌های پس از انقلاب اختصاص دارد از شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت ۸ صبح روی آنتن می رود.

وی یادآوشد: بازار خبرعنوان برنامه دیگری است که با بررسی تفکرات اقتصادی حضرت امام خمینی(ره) و چگونگی نهادینه کردن آنها در جامعه اسلامی از زبان کارشناسان ساعت ۱۷ از این شبکه رادیویی پخش می شود و ازسویی با توجه به اینکه 6 سال از عمر رادیو اقتصاد می‌گذرد، این شبکه با پنج گروه برنامه‌ساز و قریب به ۳۰۰ استاد حوزه‌های گوناگون که با ما همکاری دارند به طور ۲۴ ساعته و در ۲۵ حوزه مستقل با شعار سال روی آنتن می‌رود.

موسوی تباربا اشاره به اینکه فعالیت‌های رادیو اقتصاد در راستای ترویج ارزش‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی، است تاکید کرد: طی 9 ماه گذشته ۵۶۲۸۶ دقیقه برنامه با موضوع سال حماسه اقتصادی، ۲۰۰۴۰ دقیقه با موضوع اقتصاد مقاومتی و ۵۸۵ دقیقه برنامه با موضوع هدفمندی یارانه‌ها تهیه و پخش شده و طی ۹ ماه گذشته شبکه رادیویی اقتصاد توانسته در شعار سال که حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است پنجاه و شش هزار و دویست و هشتادوشش (۵۶۲۸۶) دقیقه برنامه و ۲۴۰۰ دقیقه برنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی و نیز در حوزه هدفمندی یارانه‌ها با ۵۸۵ دقیقه برنامه همچنین در برنامه کار وکارآفرینی در قالب‌های متنوع ۵۱۰۰ دقیقه برنامه‌های خاص ویژه شعار سال را روی آنتن برده است.

وی ادامه داد: این شبکه رادیویی از برنامه‌های تخصصی چون اقتصاد امروز، صدای صادرات، صنعت گردشگری، باشگاه مشاوران اقتصادی، اقتصاد انرژی، عمران و پیشرفت، مهارت‌های اقتصادی، بامداد اقتصادی، کشاورزی محورتوسعه، اقتصاد سلامت تشکیل شده که هر سطر با رویکردهایی جدید اضافه و حذف می‌شود و برنامه‌های تجربه‌های اقتصادی، اقتصاد سلامت و استاندارد، تراز معرفت، صنعت چاپ، باشگاه مشاوران اقتصادی، کار و کارآفرینی، ایستگاه مدیریت، ایستگاه سفر، نگاه نو، نمایشگاه‌های اقتصادی از ویژه برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی هستند.

مدیر شبکه رادیویی اقتصاد عنوان داشت: مخاطبان به این شبکه رادیویی در دیگر استان‌ها به راحتی دسترسی دارند و شرایط فعلی ۱۷ استان امکان دسترسی به شبکه رادیویی اقتصاد را دارند که در ماه‌های آینده ۱۱ استان دیگر تحت پوشش قرار می‌گیرند، ساختار شکنی و رویکردی خاص از امتیازات شبکه رادیویی اقتصاد بوده که با توجه به این محوریت ۵۰۰ یا حدود ۸۰۰ برنامه را روی آنتن می‌برد. تا سه ماه دیگر ۱۱ استان دیگر کدشورمان می‌توانند از برنامه‌های تخصصی و متنوع این شبکه رادیویی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به حمایت مدیران کشور از ویژه برنامه «تدبیر» گفت: برنامه تدبیر با محوریت مدیریت منابع انسانی توانسته حمایت مدیران کشور را به خود جذب کند و با مدت زمان ۳۵ دقیقه توانسته بیش از ۷۰۰ برنامه را روی آنتن ببرد و در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران چند شورای تخصصی وجود دارد که یکی از آنها شورای اقتصاد است که رسالت آن پشتیبانی اقتصادی شبکه‌های رادیویی است و سیستم EPG به مخاطبان این امکان را می‌دهد که از همه‌ی عوامل یک برنامه آگاه شوند و موضوع برنامه مورد نظر خود را دنبال کنند که این سیستم خود یک بانک اطلاعاتی کامل برای مخاطبان است.

 موسوی‌تبار تصریح کرد:  باشگاه کارآفرینی و مهارت‌آموزی توسط یکی از گروه‌های این شبکه رادیویی تأسیس و بیش از ۴۰۰۰ هزار عضو دارد و تاکنون خارج از سازمان صدا و سیما توانسته ۱۰ همایش را برگزار کند، در این سایت ما با مخاطبان و اساتید دانشگاهی و بخصوص نخبگان در ارتباط هستیم و باید بگویم که ۸۸ درصد همایش‌های اقتصادی کشور ضبط رادیویی شده و از رادیو اقتصاد روی آنتن می‌رود و برنامه‌های نظیر باشگاه مشاوران اقتصادی، ایستگاه مدیریت و برنامه تجربه اقتصادی از جمله برنامه‌های پرمخاطب رادیو اقتصاد هستند.

وی یادآورشد: 10 برنامه شاخص رادیو اقتصاد را می‌توان به اقتصاد امروز صدای صادرات، صنعت گردشگری، باشگاه مشاوران اقتصادی، اقتصاد انرژی، عمران و پیشرفت، مهارت‌های اقتصادی، اقتصاد سرآمد و استاندارد و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی اشاره کرد و در رابطه با محتوای برنامه‌های اقتصاد اسلامی نیز گفت عموم زبا ن برنامه‌های اقتصاد اسلامی رادیو اقتصاد ماهیت محتوایی دارد و برنامه‌ای مثل در آئینه وحی، که به تشریح دیدگاه‌های اقتصادی آیت‌الله جوادی آملی می‌پردازد، در زمره این برنامه‌ها است.

همچنین در رابطه با اینکه چرا زمان برنامه‌های اقتصاد اسلامی، عموما بعد از ظهر و شب‌هنگام است، باید گفت که نمی‌توان از اساتید و صاحب‌نظران و پژوهشگران انتظار داشت که زمان فعالیت‌های علمی خود را به برنامه‌های رادیو اقتصاد اختصاص دهند. از این رو این برنامه‌ها باید در زمان‌هایی پخش بشود که صاحبنظران این حوزه نیز امکان استفاده از مطالب آن را داشته باشند.

موسوی‌تبارافزود: در حال حاضر با جدیت تمام نسبت به مسائل اقتصاد اسلامی مبادرت می‌کنیم. نمونه آن نیز 3 عنوان برنامه اقتصاد اسلامی هفتگی نظیر فقه اقتصاد، اقتصاد در نهج البلاغه و روزی پاک است. همچنین بانکداری اسلامی نیز در این زمینه برنامه‌های از سوی شبکه‌ای رادیوی اقتصاد پخش شد که در آن به بحث تسهیلات بانک‌ها و پاسخ‌های مدیران عامل این بانک‌ها به رادیو اقتصاد اختصاص داشت و نکته جالب اینکه این شبکه رادیویی نسبت به ترویج فعالیت‌های بانک‌هایی که در زمینه بانکداری اسلامی مثبت عمل کرده‌اند، اقدام خواهد شد .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب