امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15562 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با شورایاران منطقه 12؛

تغییر کاربری ها معضل تمامی محله های شهر تهران است/ بعد از توسعه زیرساخت های فرامنطقه ای نوبت اجرای طرح های محلی است

خبرایران: نایب رئیس شورای شهر تهران تغییر کاربری بافتهای مسکونی به تجاری و یا ادارای را معضل تمامی محله های شهر تهران دانست.
تغییر کاربری ها معضل تمامی محله های شهر تهران است/ بعد از توسعه زیرساخت های فرامنطقه ای نوبت اجرای طرح های محلی است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ، مرتضی طلایی در نشستی با اعضاء شورایاری ها و مدیران محلات این منطقه که با حضور شهردار، قائم مقام ، معاونان و شهرداران نواحی شش گانه برگزار شد ، گفت : پیشنهاد میکنم تا از حضور اعضای شورای شهر در جلساتی که بین دبیران شورایاری انجام می شود ، استفاده کنید ، اگر از حضور اعضای شورای شهر به صورت تخصصی در حوزه های عمران ، فرهنگی ، ترافیکی و ... استفاده کنید ، شورای شهر نیز بیشتر درگیر مشکلات و مسائل محلات منطقه خواهد شد و در جهت رفع آن تلاش بیشتری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در تهران وجود دارد ، تغییر کاربری هاست ، افزود : این مشکل ناشی از غفلتی است که ما نسبت به این مساله در سالهای گذشته داشته ایم به گونه ای که در برخی از مناطق و محله های شهر تهران این مسئله ، زندگی را برای شهروندان سخت کرده است.

طلایی با بیان اینکه معضل تغییر کاربری ها تنها مربوط به منطقه های پایین شهر نیست ، بیان کرد: حتی بسیاری از مناطق بالا شهر نیز دچار این مشکل شده اند ، اما ما در این دوره ی شورای شهر تهران در نظر داریم تا این مشکل را حل کنیم.

وی یادآور شد: شورای شهر تهران در مقابل تخلفاتی که احراز شده است ، ایستادگی خواهد کرد و شورایاران محله ها باید به عنوان رصد کنندگان مدیریت و اداره شهر با عقلانیت ، اخلاق و با توجه به قانون و مقررات و رسیدن به این نتیجه که در جایی تخلفی انجام می شود تمام تلاش خود را انجام دهند.

نایب رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه  شهرداری در قالب طرح های جهادی به موضوعات محلی می پردازد ، تاکید کرد: اجرای طرح های محله ای برای مردم و شهروندان دل نشین تر است چرا که هر شهروند نسبت به محله ای که زندگی می کنند ، حساس تر خواهد بود.

طلایی افزود : در سال های گذشته شهرداری فعالیت های فرامنطقه ای زیادی برای ایجاد زیرساخت ها انجام داده است و اکنون طرح های خود را برای بهبود وضعیت محله های شهر تهران اجرایی می کند.

وی اظهار امیدوری کرد با حرکت جهادی در منطقه 12 ، عقب ماندگی های ناشی از فرسودگی جبران شود.

مرتضی طلایی در پایان با اشاره به جاذبه های محله های تاریخی منطقه 12 مانند محله تختی و ایران گفت: محله تختی یادآور چهره های تاریخی ، ورزشی و سیاسی ای که هر کدام بخشی از تاریخ این شهر را رقم زده اند ؛ است و پیشنهاد می کنم تا به گونه ای برنامه ریزی شود تا محله هایی که چنین ظرفیت هایی دارند بیشتر برجسته شوند.

وی محله ایران را یکی دیگر از محلاتی دانست که با توجه به شرایط تاریخی انقلاب و ورود امام ، به گونه ای باید به آن پرداخته شود که دیده شده و امیدواریم در برنامه های سند توسعه ای محل نیز توجه لازم به آن صورت پذیرد.

 در ابتدای این نشست نیز عابد ملکی شهردار منطقه 12 نیز گفت: علیرغم اینکه فرسودگی و معضلات این منطقه بسیار زیاد است ، اما با همکاری مجموعه مدیریت شهری تهران ، بودجه های خوبی در مقایسه با سال های گذشته به منطقه تخصیص داده است و این مساله وظیفه را برای همکارانمان در منطقه 12 سنگین تر می کند تا بتوانیم بودجه را به نحوی مناسب جذب کنیم تا بتوانیم بخشی از فرسودگی و سایر معضلات منطقه را رفع نمائیم.

ملکی با بیان اینکه بر این اساس شناسایی مشکلات محله های منطقه با کمک شورایاری ها و دفاتر خدمات نوسازی دسته بندی و در نهایت منجر به تدوین سند توسعه محله های منطقه 12 شد ؛ ادامه داد: بسیاری از اقدامات زیرساختی که در 3 تا 4 سال آینده در محلات این منطقه انجام خواهد شد را به اتفاق شورایاری ها تدوین و برش سال 95 منطقه را بر مبنای این سند تهیه کردیم.

وی با اشاره به اینکه اولین گام ما برای بهبود وضعیت منطقه 12 انجام بهسازی و سنگ فرش نمودن برخی ازمعابر منطقه بود ، بیان کرد: طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه تاریخی قلب تهران با دو رویکرد توسعه گردشگری و زیست مومنانه  نیز از سال گذشته با دستور شهردار تهران در حال اجراست و بر مبنای این طرح موظف هستیم تا کیفیت زندگی را در این منطقه تاریخی برای شهروندان ارتقاء  داده و این منطقه را برای ورود تهرانی ها و سایر گردشگران داخلی  و خارجی آماده کنیم.

شهردار منطقه 12 اجرای طرح نگهداشت محلات را یکی دیگر از برنامه های منطقه در سال جاری دانست و توضیح داد: برنامه دیگری که در این راستا در حال انجام آن هستیم طرح جهادی نگهداشت محله های منطقه است که این طرح با قدرت از سه هفته پیش با بسیج تمامی نیروی های شهرداری در حال انجام است.

وی افزود : در قالب این طرح جهادی سعی داریم تمامی معضلات شهرسازی ، خدمات شهری و ترافیکی محله را رسیدگی و مشکلات و معضلات را با کمک شورایاری ها رفع نمائیم .

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب