امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15570 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران؛

شمیم وحی نشانه رشد گرایش اهالی پایتخت به قرآن است

خبرایران : برخلاف اظهار نظر برخي از افرادي که معتقدند فعاليت هاي قرآني در ايران و به ويژه در تهران کمرنگ شده است ، بررسي هاي انجام شده حکايت از آن دارد که اين فعاليت ها ، رشد چشمگيري را داشته و دارد.
شمیم وحی نشانه رشد گرایش اهالی پایتخت به قرآن است

به گزارش خبرایران از ستاد خبری دومين نمايشگاه بزرگ فرهنگ قرآنی شميم وحي، حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران با اعلام اين مطلب با ذکر اينکه عده اي مي خواهند مغرضانه در جامعه شايع کنند که جامعه از دين و قرآن دلزده شده، گفت: در حالي كه دشمنان انقلاب و ايادي استكبار با همه توانشان درصدد جدا كردن مردم از هويت ديني و اسلامي شان هستند خوشبختانه حجم گسترده فعاليت هاي ديني در سطح شهرهاي بزرگ و به خصوص در پايتخت و استقبال بي نظير هموطنانمان از برنامه هاي قرآني ماه مبارک رمضان و علاقه اي که به روزه داري دارند، پوچ بودن ادعاهاى شايعه سازان و دشمنان را برملا مي سازد.

وي ادامه داد: اين دلدادگي و اقبال نشان دهنده ولايت مداري مردم شريف كشور و نفوذ كلام و تاثير توجهات مقام معظم رهبري مدظله العالي است.

ناصحى از آمار مراکزقرآني در تهران به عنوان نشانه اي براي اثبات گفته خود ياد کرده و گفت : فقط در تهران بيش از 2700 مرکز قرآني ثبت شده داريم . تازه اگر بخواهيم به اين مراکز ، محفل هاي خانگي قرآني ثبت نشده را نيز اضافه کنيم ، تعداد اين مراکز شايد به بيش از 2 برابر هم افزايش پيدا کند . اين تنها، آمار مراکز قرآني تهران است وگرنه آمار تعداد مراکز قرآني کل کشور چند ده برابراين رقم است .

حجت الاسلام ناصحي در ادامه با اشاره به جلسه قاريان مطرح قرآني کشور با شهردار تهران در افتتاحيه دومين نمايشگاه بزرگ فرهنگ قراني شميم وحي گفت : در جلسه اي که مناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان بين شهردار تهران و جمعي از قاريان مطرح قرآني کشور در محل نمايشگاه برگزار شد ، قاريان قرآني دغدغه ها و مشکلات و نيازهاي اين قشر از اقشار جامعه را مطرح کردند و در کنار آن ، هر يک راهکارهايي را نيزبراي رونق هر چه بيشتر فعاليت هاي ديني و قرآني ارايه کردند که در نهايت قرار شد ، از طريق شورايعالي قرآني شهرداري اين نقطه نظرات جمع آوري شده و به دکتر قاليباف منعکس شود و اداره كل فرهنگي شهرداري در حد توان خود براي برآوردن اين نيازها اقدام کند.  

رييس سابق مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به برخي از انتقادها در مورد اختصاص بودجه هاي کلان براي فعاليت هاي قرآني در تهران از سوي شهرداري در يکي – دو سال اخير و گروهي که اين اقدامات را تبليغاتي مي دانند گفت : اين فعاليت ها سالهاست که از سوي شهرداري در ماه مبارک رمضان اجرا مي شود و تنها مختص به چند سال اخير نيست. در دوره اي که من رياست مرکز فعاليت هاي ديني شهرداري تهران را برعهده داشتم، در کنار کمک هاي مادي محدودي که از مراکز قرآني مي شد ، هر سال در ماه مبارک رمضان از قاريان مطرح کشور دعوت مي کرديم تا در مساجد و برنامه هاي رمضاني برنامه اجرا کنند . بنابراين برنامه ها و جشن هاي قرآني چيز جديدي نيست . از سال گذشته تصميم گرفتيم براي حمايت هر چه بيشتر از مراکز قرآني ، نمايشگاه شميم وحي را با هدف تامين و تجهيز نيازهاي اين مراکز راه اندازي کنيم.

وي با بيان اينكه ماه رمضان بدون قرآن بي معناست و رمضان ماه نزول قران است، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه يکي از وظايف تعريف شده شهرداري ، حمايت از فعاليت هاي قرآني است، لذا برپايي نمايشگاه شميم وحي با تاكيد شوراي اسلامى شهر تهران در دستور كار شهرداري قرار گرفته و براي اين نمايشگاه رقمي معادل ٢.٥ ميليارد توسط شورا تخصيص يافته است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب