امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 156 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش مراسم رونمایی سایت و پوستر سی و دومین جشنواره فیلم فجر؛

رضاداد: باید نگهبان و پاسدار خوبی برای سرمایه ای مانند فیلم فجرباشیم

خبر ایران: رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: من با همه تجربیاتی که در دوره‌های قبلی مدیریتی‌ام پیدا کردم فهمیدم که جشنواره فیلم فجر یک سرمایه ملی است و همه ما پاسدار این سرمایه ملی هستیم و تلاش می‌کنیم در این دوره هم نگهبان خوبی برای این سرمایه باشیم.
رضاداد: باید نگهبان و پاسدار خوبی برای سرمایه ای مانند فیلم فجرباشیم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبر ایران، مراسم رونمایی از پوستر و سایت سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بعد ازظهر امروز با حضور«علیر‌ضا رضاداد» دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ،«جلیل اکبری صحت» مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، طراحان پوسترهای مختلف این جشنواره و هنرمندانی چون: حمید فرخ‌نژاد، علیرضا داوودنژاد، مسعود فراستی، حمیدرضا مدقق، منوچهر شاهسواری،سید سعید سیدزاده،ضیاالدین دری، هومن بهمنش، ابراهیم فیاض، حسین زندباف،محمدرضا عرب، رسول صدرعاملی، داریوش فرهنگ، محمدحسین لطیفی، ناصر باکیده ، ابوالفضل جلیلی، محمدرضا عباسیان ،جمال امید، انسیه شاه حسینی، آتوسا قلمفرسایی، پوران درخشنده و علیرضا شجاع نوری و تعداد اندکی از رسانه های گروهی درمحل سالن کنفرانس مؤسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

در این مراسم «جلیل اکبری صحت» مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اظهارداشت:‌ ما تلاش کردیم مواد تبلیغاتی را زودتر رونمایی کنیم که امروز این مواد تبلیغاتی آماده پرده‌برداری هستند.

در ادامه این مراسم، «محمد حیدری» طراح پوسترهای سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: ما امسال در بخش مدیریت جشنواره فیلم فجر برای همه تبلیغات محیطی تم خاصی را در نظر گرفتیم و رنگ قالب برای جشنواره امسال فیروزه‌ای، نقره‌ای و بنفش است و برای بخش دوم طراحی پوسترها نیز به سراغ مجید برزگر که یکی از سینماگران مطرح کشور است رفتیم و همچنین در بخش پوستر سینمای ایران نیز در همه پوسترها یک تم خاص را در نظر گرفتیم و بخش اول سینمای ایران پوستر سودای سیمرغ است که مهدی سعیدی آن را طراحی کرده و تلاش کرده بحث آیین‌های فرهنگی را در این پوستر حفظ کند.

 

فضای بسیار مثبت و بانشاطد در جامعه سینمایی وجود دارد

 

در ادامه این مراسم علیر‌ضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر طی سخنانی عنوان کرد: هفته گذشته که این کارها آماده شد فکر کردیم که شاید بهترین شیوه رونمایی از پوسترها، دعوت از جمعی است که سال گذشته در بخش‌های مختلف فیلم فجر فعالیت کردند و تقدیر مجددی از برگزیدگان جشنواره‌های قبل که برای حفظ بزرگترین رویداد سینمایی کشور تلاش کردند.

وی افزود: من با همه تجربیاتی که در دوره‌های قبلی مدیریتی‌ام پیدا کردم فهمیدم که جشنواره فیلم فجر یک سرمایه ملی است و همه ما پاسدار این سرمایه ملی هستیم و تلاش می‌کنیم در این دوره هم نگهبان خوبی برای این سرمایه باشیم و ان‌شاءالله این ایده‌ای که باعث شد دوستان قدیمی دور هم جمع شوند تقویت شود. آنچه من را خوشحال می‌کند که این دوره این مسئولیت‌ من هم واگذار شد فضای بسیار مثبت و بانشاط موجود در جامعه سینمایی است. هم امیدواریم که شایسته این کمک‌ها باشیم و هم امیدواریم که در این دوره از جشنواره شاهد جشنواره‌ای امیدبخش برای سینمای کشور باشیم.

 

امیدواریم سینما امنیت پیدا کند

 

علیرضا داودنژاد کارگردان سینمای ایران نیز طی سخنانی گفت:‌ امیدواریم سینما امنیت پیدا کند و فعالیت‌های صنفی نظم و نثری پیدا کند چون ما ظرفیت‌های تولیدی و بازار ویدئویی داریم که باید حفظ‌شان کنیم. امیدوارم فیلم‌های که به واسطه شبکه‌های ماهواره‌ای به تاراج رفته همه به سفره سینمای کشور برگردد و بعد از اتمام جشنواره این علاقه به وجود بیاید که واقعاً‌ به لیاقت‌ها و شایستگی‌ها جایزه داده شده نه به رفاقت‌ها و دوستی‌های قبلی.

 

 جشنواره با چنگ و دندان حفظ شده است

 

بنابراین گزارش، رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران طی سخنانی گفت‌: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد عرصه سینما و فرهنگ کشور ما است. از 15 سال پیش این رویکرد مهم بوده و همچنان هم مهم است. از آن زمان جشنواره با چنگ و دندان حفظ شده و هیئت‌های ناظر تلاش کرده‌اند تا این رویداد بسیار مهم را حفظ کنند. برای هیئت انتخاب و هیئت داوری و عوامل برگزاری جشنواره آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

آرزو می‌کنم که سینمایی قانونمند داشته باشیم

 

 

در ادامه این مراسم حمید فرخ‌نژاد بازیگر طی سخنانی گفت:‌ جشنواره فیلم فجر برای سینمای ما حکم سال تحویل را برای سینما دارد و از قدیم رسم است برای آغاز بهار دعا کنند و من می‌خواهم برای سینما دعا کنم آرزو می‌کنم که سینمایی قانونمند داشته باشیم و سینما منتقد قدرتمند بی‌سواد زیاد دارد و من از همه می‌خواهم تا به سینما احترام بگذارند. بزرگترین افتخارات جهانی برای کشورمان برای سینما است که باید قدر این مقوله مهم را دانست.

 

ما در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داریم

 

پوران درخشنده نیز پس از رونمایی از پوستر اصلی جشنواره گفت: همه امیدواری‌ها و ان‌شاءالله‌ها که گفته می‌شود، برای این باشد که سینمای ایران به تعالی برسد.مهمترین دلیل بودن ما مردم هستند، مردمی که باید به آن‌ها فکر کرد، به آن‌ها اعتماد کرد و از زبان آن‌ها به مسائل نگاه کرد و امیدوارم با حضور علیرضا شجاع نوری و بقیه دوستان اتفاق خوبی در جشنواره‌ی فجر بیافتد چرا که ما در سطح بین‌الملل حرفی برای گفتن داریم و اگر رئیس سازمان سینمایی و همکارانش به طور جدی به این مقوله توجه کنند از سال‌آینده فعالیت‌های جدی‌ در این عرصه خواهیم داشت.

 

بنابراین گزارش؛ در ادامه این مراسم، پوستر اصلی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط پوران درخشنده و انیسه شاه‌حسینی  رونمایی بشد.همچنین مسعود فراستی و رسول صدرعاملی نیز پوستر بخش بین‌الملل (جام جهان‌نمای سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر) را رونمایی کردند.پوستر بخش نگاه نو و سینمای سعادت نیز توسط محمدرضا عباسیان، جمال امید وهومن بهمنش رونمایی شد و در پایان این مراسم نیز سایت رسمی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد. ازویژه گی های آن می توان به گنجاندن اسناد سی و یک دوره قبلی جشنواره فیلم فجر و همچنین به‌روز رسانی اخبار و فیلم‌های این دوره از جشنواره نیز از قابلیت‌های کلیدی این سایت است.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب