امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15633 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معرفی مدیران‌کل و دیگر مسوولین معاونت اجتماعی وزارت بهداشت

خبرایران: شانزدهمین نشست ستاد مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت در محل ستاد این وزارت برگزار شد.
معرفی مدیران‌کل و دیگر مسوولین معاونت اجتماعی وزارت بهداشت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی پایگاه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت؛ در شانزدهمین نشست ستاد مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت در محل ستاد این وزارت برگزار شد. در این نشست که در نیمه آغازین خود با حضور وزیر بهداشت همراه بود، نخست گزارش طرح شبیه‌سازی بررسی آسیب‌های اجتماعی سلامت که از سوی دکتر مجدزاده و همکاران تهیه شده بود، ارایه شد.

پس از آن دکتر سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر هاشمی در این نشست و ارایه گزارش وضعیت معاونت اجتماعی به وزیر، به تشریح بخش‌ها و وظایف گوناگون این معاونت پرداختند.

دکتر سید محمد هادی ایازی با اشاره به وجود 75 درصدی عوامل مرتبط با سلامت در خارج از نظام سلامت، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت سایر دستگاه‌های دولتی در جهت تامین منافع سلامت مردم تاکید کرد.

او گفت: یکی از محورهای معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، سازمان‌های غیردولتی حوزه سلامت است که تعداد آن در کشور حدود 620 سازمان است و برخی از آنها دارای 170 شعبه در تمامی استان‌های کشور هستند که فعالیت گسترده‌ای را در سطح کشور انجام می‌دهند.

دکتر ایازی یکی دیگر از محورهای مهم معاونت اجتماعی وزارت بهداشت را خیرین و خیریه‌های سلامت دانست و گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت تنها از راه مشارکت مردمی امکان‌پذیر است، بنابراین ما باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم و علی‌رغم وجود مجمع خیرین سلامت، دانشگاه‌ها نیز در این حوزه فعال شده‌اند. خیرین در سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ستاد آسیب‌های اجتماعی در این معاونت شکل گرفته و محورها و اولویت‌بندی‌ها نیز مشخص شده است.

وی با بیان این‌که بنا داریم تمام اقدامات این معاونت را در بستر فن‌آوری اطلاعات انجام دهیم، افزود: اولین اقدام ما در این حوزه، راه‌اندازی سامانه یاس 190 به آدرس YAS190.IR به منظور کمک خیرین به مراکز بهداشتی و درمانی بود و در ادامه قصد داریم تا اقدامات و امور سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی را نیز در بستر  فن‌آوری اطلاعات انجام دهیم و در مولفه‌های اجتماعی اثر گذار بر حوزه سلامت نیز چنین سازوکاری را با کمک معاونت بهداشت دنبال خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در ادامه گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای طراحی پویش گسترش استفاده از شیر مادر به مناسبت 10 مرداد، روز جهانی شیرمادر انجام و وظایف سایر دستگاه‌ها نیز به طور دقیق مشخص شده است.

سپس مدیران‌کل و دیگر مسوولین معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، معرفی و احکام صادره از سوی دکتر ایازی، توسط وزیر به ایشان اهدا شد. طی احکامی جداگانه دکتر مصطفا جمالی، به عنوان مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت، دکتر محمد نصیری، به عنوان مدیرکل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت، دکتر علی‌اصغر فرشاد، به عنوان قائم‌مقام معاونت اجتماعی و مدیرکل مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، دکتر علی‌اصغر محکی، به عنوان دبیر ستاد و مسوول دبیرخانه کارگروه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، و دکتر ابراهیم کریمی، به عنوان مشاور معاونت اجتماعی و رییس سامانه یاوران سلامت، منصوب شدند.

در ادامه این نشست، گزارش دوران تکامل کودکی و آخرین اقدامات انجام شده در این حوزه توسط دکتر برکاتی ارایه و مقرر شد که با توجه به نزدیک شدن به آغاز کمپین هزار روز طلایی، در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به محوریت دکتر واعظ‌زاده، همکاری‌های میان‌بخشی و نقش دستگاه‌ها در این زمینه مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب