امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15645 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدرضا آذرنیا اعلام کرد؛

بیش از ۸۴ هزار و ۷۰۰ مورد از خرده ‌فروشان مواد مخدر در سطح استان تهران دستگیر شدند/ 16 هزار معتاد متجاهر داریم/ روزانه ۱۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خودرا از دست می دهند

خبرایران : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در سال گذشته بیش از ۸۴ هزار و ۷۰۰ مورد از خرده ‌فروشان مواد مخدر در سطح استان تهران دستگیر شدند و در ۲ ماهه ابتدای ۹۵ نیز موارد دستگیری خرده‌فروشان به بیش از ۱۵ هزار مورد رسید.
بیش از ۸۴ هزار و ۷۰۰ مورد از خرده ‌فروشان مواد مخدر در سطح استان تهران دستگیر شدند/ 16 هزار معتاد متجاهر داریم/ روزانه ۱۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خودرا از دست می دهند

به گزارش خبرایران ،نشست خبری «شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران» صبح امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه ۹۵ با حضور «محمدرضا آذرنیا» دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و اصحاب رسانه در محل ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران برگزار و دراین نشست خبری «محمدرضا آذرنیا» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، در ابتدای این نشست خبری گفت: مقام معظم رهبری در طول سال ۲ بار جلسه با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار می کنند و این نشان از اهمیت موضوع دارد و مبارزه با مواد مخدر کمتر از جنگ تحمیلی نیست و در دنیا هم این مهم تاکید شده است چرا که چهارمین منبع اقتصادی جهان برای قاچاقچیان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: پاک بودن بیش از ۹۷ درصد در پایتخت بسیار خوب است اما همین ۳ درصد اعتیاد قابل تامل و زشت است؛ چرا که روزانه ۱۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان خودرا از دست می دهند.

وی با اشاره به آمار عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در سال ۹۴ گفت: در سال گذشته بیش از ۸۴ هزار و ۷۰۰ مورد از خرده ‌فروشان مواد مخدر در سطح استان تهران دستگیر شدند و در ۲ ماهه ابتدای ۹۵ نیز موارد دستگیری خرده‌فروشان به بیش از ۱۵ هزار مورد رسید و در سال ۹۴ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان تهران کشف شد و این در حالی است که در ۲ ماهه امسال نیز موفق به کشف بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر شدیم.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، با اشاره به جمع‌آوری ۹ هزار و ۷۶۰ نفر معتاد متجاهر و ساماندهی آنها در سال ۹۴ از جمع‌آوری و ساماندهی بیش از ۳۸۰۰ معتاد خیابانی در ۲ ماه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: از میان معتادان متجاهر ساماندهی شده در سال جاری ۸۰ نفر زن بودند و مقرر شد این افراد پس از یک تا ۳ ماه دوره درمان، به مدت ۶ ماه در مراکز بهاران مورد حرفه آموزی قرار گیرند.

وی پیرامون اموال شناسایی شده قاچاقچیان مواد مخدر از جمله خودرو و املاک آنها، اظهار کرد: طبق قانون اموال شناسایی شده قاچاقچیان مصادره و پس از فروش درآمد حاصله به خزانه واریز می‌شود و در حال حاضر نیز بیش از ۴۰۰ خودروی توقیفی قاچاقچیان در انبار شهریار نگهداری می‌شود.

آذرنیا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ ملک مصادره شده قاچاقچیان از جنوبی‌ترین نقطه تهران تا شمالی‌ترین نقطه پایتخت در اختیار این شورا قرار دارد، با اشاره به نمونه‌ای از اموال مصادره شده قاچاقچیان گفت: در ۲ ماه ابتدایی امسال  ۱۲ میلیارد تومان از حساب یکی از قاچاقچیان به اعدام محکوم شده بود ضبط و به خزانه واریز شد و این در حالی است که این فرد تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرک راه‌آهن داشته که این واحدها نیز پس از شناسایی مصادره شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: همچنین در ۲ ماهه ابتدایی امسال نیز ۱۳ واحد تجاری و مسکونی قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی و پلمب شد، ۶۳ دستگاه خودروی توقیف شده به فروش رسید و ۵۰ دستگاه خودروی مصادره‌ای نیز به فروش گذاشته شد و در موضوع جمع آوری معتادان ۹۷۶۰ نفر در سال ۹۴ ساماندهی و درمان شدند که ۴۲۶ نفر آنها زن بودند. در ۲ ماهه سال جاری هم ۳۸۰۰ نفر جمع آوری شدند که ۸۰ نفر را زنان تشکیل دادند و ظرفیت ۴۰۰ نفری درمان استان تهران به ۴۰۰۰ نفر رسیده که بسیار قابل تامل است.

وی در خصوص اموال میلیاردی قاچاقچیان مواد مخدر گفت: در پارکینگ‌های خودروهای توقیفی قاچاقچیان موادمخدر خودروهای مختلفی از پراید تا مازراتی وجود دارد و سال گذشته نیز چند پورشه توقیفی از قاچاقچیان موادمخدر شناسایی و یکی از آنها نیز به فروش رسید و متاسفانه اموال بادآورده حاصل از قاچاق موادمخدر به اندازه‌ای است که در یکی از نمونه‌ها، فردی که به همراه ۱۶۴ کیلوگرم شیشه دستگیر شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و موفق به شناسایی بخشی از اموال وی شدیم که تنها در یک نمونه از این اموال، یک شهرک ویلایی در شمال کشور از این فرد شناسایی شد.

آذرنیا ادامه داد: در ناصر خسرو مواد اولیه به عناوین مختلف در حال فروش است و طرح ساماندهی ناصر خسرو در حال اجرا است. امسال ۱۲ آشپزخانه شناسایی و منهدم شد چراکه در تهران و اطراف تهران نظارت سخت تر شده است و به حاشیه شهر رفته اند. متاسفانه تولید این محصول حتی در یک خانه هم ممکن است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، در مورد آغشته بودن توتون ها و تنباکوها به مواد مخدر گفت: تا الان چنین موضوعی در دستور کار نبوده و تائید نشده و 16 هزار معتاد متجاهر داریم. و اینکه ۷۶ هزار نفر خرده فروش دستگیر شدند ۹۰ درصد آنها سر از زندان سر در نیاوردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب