امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15703 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه 12 تهران خبر داد؛

استقبال 40 هزار شهروند از جشن بزرگ «فرشته ها» در 10 شب اول ماه مبارک رمضان

خبرایران: شهردار منطقه 12 تهران از استقبال 40 هزار نفری شهروندان از جشن بزرگ «فرشته ها» در بوستان زندگی محله هرندی خبر داد.
استقبال 40 هزار شهروند از جشن بزرگ «فرشته ها» در 10 شب اول ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ، عابد ملکی گفت: ویژه برنامه جشن بزرگ « فرشته ها» در بوستان زندگی محله هرندی از 18 خردادماه همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در دو بخش غرفه های آموزشی ، فرهنگی و تفریحی و برنامه استیج شبانه کار خود را شروع کرد و با توجه به تنوع برنامه ها ؛ خانواده ها بیشترین استقبال را از این جشن داشتند.

وی با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان از فعالیت های 50 غرفه آموزشی ، فرهنگی ، هنری ، مذهبی و ورزشی جشن بزرگ « فرشته ها» دربوستان زندگی افزود : از 50 غرفه ای که در بوستان زندگی فعال هستند ؛ 35 غرفه به حرفه آموزی کودکان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده است.

شهردار منطقه 12 با بیان شیوه ی حرفه آموزی در این غرفه ها توضیح داد: کودکان و نوجوانان بعد ازثبت نام برای شرکت در غرفه های حرفه آموزی به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت آموزش های فشرده حرفه ای را که انتخاب کرده اند ، می بینند و بعد وارد کارگاه می شوند، به عنان مثال افرادی که در غرفه سفالگری شرکت نموده اند بعد از آموزش اولیه ، در کارگاه سفالگری اقدام به ساخت ظروف سفالی می نمایند.

ملکی با بیان اینکه فعالیت تمامی غرفه های حرفه آموزی به دو بخش آموزش اولیه و کارگاه تقسیم می شود ، یادآور شد: در غرفه های آموزشی حرفه هایی چون قنادی ، سفالگری ، نانوایی ، طبخ پیتزا ، چرم دوزی ، نمدبافی ، بنایی و...آموزش داده می شود.

شهردار منطقه 12 افزود : خوشبختانه در 10 شب گذشته بیشترین استقبال از غرفه های حرفه آموزی شده است به گونه ای که آقا پسرها نسبت به یادگیری بنایی و نانوایی و  دختر خانم ها هم ازغرفه قنادی و طبخ پیتزا استقبال بیشتری کرده اند.

به گفته وی ؛ در غرفه های حرفه آموزی به غیر از پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به دنبال ایجاد انگیزه و بالا بردن توانمندی های آنها نسبت به انتخاب مشاغل و حرفه هایی که نسبت به آن علاقه بیشتری دارند؛ هستیم.

شهردار منطقه 12 همچنین از ایجاد سیستم امتیاز دهی و پاداش برای کودکان و نوجوانان به عنوان یک مشوق تاثیرگذار برای شرکت در غرفه های حرفه آموزی نام برد و گفت : قرار دادن این سیستم پاداش و امتیاز دهی نه تنها برای کودکان و نوجوانان جذاب است و آنها را با دخل و خرج آشنا می نماید ؛ بلکه آنها یاد می گیرند که پرداختن به هر کار و فعالیتی هزینه ای دارد که باید آن را بپردازند و هیچ کار و فعالیتی بدون زحمت نخواهد بود و باید تلاش بیشتری کنند.

ملکی در ادامه با بیان اینکه در 15 غرفه نیز آموزه های دینی و مذهبی در قالب فعالیت های شاد و مفرح توسط طلبه های جوان به کودکان آموزش داده می شود ، خاطر نشان کرد: درغرفه های ورزشی نیز با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه رو شدیم ، در این غرفه ها از فوتبال دستی گرفته تا پینگ پنگ ، موتور سواری ، ورزش های همگانی و ... به صورت رایگان به بازدید کنندگان ارائه می شود.

وی همچنین از برنامه استیج فیتیله ها به عنوان برنامه های جذاب جشن بزرگ «فرشته ها» نام برد و گفت: برنامه استیج جشن بزرگ «فرشته ها» هر شب از ساعت 30/22 تا 24 ادامه دارد و هر شب یک یا چند هنرمند که فعالیت هایی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده اند ، میهمان ویژه این برنامه اند.

شهردار منطقه 12 با بیان اینکه کودکان و نوجوانان هنرمند هم در برنامه استیج حضور فعال دارند ، به استقبال شهروندان ازاین برنامه اشاره کرد و افزود:  در چند شب اول شروع جشن «فرشته ها» ظرفیت 2500 صندلی را برای برنامه استیج در نظر گرفتیم اما با توجه به حضور مهمانان ویژه در این برنامه و همچنین پخش آن از شبکه اول سیما ، اکنون ظرفیت این برنامه به  4000 نفر رسیده است.

به گفته وی ؛ برآوردها نشان می دهد که 50 درصد از شرکت کنندگان در جشن بزرگ «فرشته ها» از محله هرندی و مابقی نیز از سایر محلات منطقه 12 و مناطق اطراف هستند ، همچنین هر شب شاهد حضور مردم از سایر شهرهای کشور نیز در این ویژه برنامه هستیم.

 ملکی تاکید کرد: شهروندان می توانند تا 18 تیرماه به غیراز شبهای لیالی قدر در جشن بزرگ «فرشته ها» که دربوستان زندگی محله هرندی برگزار می شود؛  از ساعت 21 تا 24 شرکت کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب