امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15735 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در تيرماه سال جاري اجرا مي شود؛

راه اندازي 95 سامانه ثبت تخلفات رانندگي در تعدادي از محورهاي شرياني كشور

خبرایران : در راستاي اجراي پروژه تجهيز محورهاي شرياني كشور به سامانه هاي ثبت تخلفات عبور و مرور ، 95 سامانه ثبت تخلفات در كريدور تهران- كرج-قزوين-زنجان- تبريز و قزوين-رشت (آزادراه و محور قديم) در تير ماه سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.
راه اندازي 95 سامانه ثبت تخلفات رانندگي در تعدادي از محورهاي شرياني كشور

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ،علي اكبر آشوري مدير مركز مديريت راه هاي كشور با بيان اين خبر اظهار داشت: از جمله شاخصهاي مهم پروژه تجهيز محورهاي شرياني كشور به سامانه هاي ثبت تخلفات عبور و مرور بعنوان بزرگترين پروژه ITS  كشور مي توان به مواردي از قبيل  استفاده از تمامي توان و ظرفيتهاي بومي مجموعه دانش بنيان كشور طبق ابلاغيه مقام معظم رهبري مدظله العالي و معاونت علمي فناوري رياست جمهوري، حمايت از توليد داخلي، اشتغال زايي و استفاده از تخصص و توان شركتهاي داخلي و اثرات فرهنگي ،اجتماعي ،اقتصادي ،شامل اصلاح رفتار رانندگان، كاهش خسارات جاني و مالي، كاهش تخلفات، صرفه جويي استفاده از نيروهاي پليس در جاده ها اشاره كرد.

و ي افزود : دستاوردهاي اجرايي پروژه شامل ايجاد زيرساختي مناسب براي ساير سيستمهاي حمل و نقل هوشمند ITS ، نوآوري در مدل مديريت پروژه بومي و دانش كنترل پروژه براي ITS جاده اي و شهري و شيوه اطلاع رساني پيامكي تخلفات جاده اي پس از ارتكاب تخلف و بعد از تاييد تخلف بمنظور اثربخشي بيشتر در رانندگان متخلف مي باشد.

آشوري در خصوص روند اجراي اين پروژه از سال گذشته تا كنون اظهار داشت :

بر اساس قرارداد خريد، نصب، راه اندازي، بهره برداري و نگهداري از سامانه هاي ثبت تخلفات عبور و مرور كه در خرداد ماه سال 94 منعقد گرديد ، بيش از 400 سامانه ثبت تخلفات موجود، بصورت كامل فعال و در حال نگهداري و بهره برداري توسط سازمان مي باشد و 74 سامانه جديد نيز بر اساس احصاء تخلفات جاده اي از قبيل تخلفات سرعت لحظه اي و متوسط، عبور كاميون و اتوبوس از خطوط غيرمجاز و ... در محورهاي تهران-قم-كاشان-اصفهان و تهران-ساوه در بهمن ماه سال 1394 به بهره برداري رسيده است. همچنين تا پايان شهريور ماه سال جاري طبق برنامه زمان بندي شده تعداد سامانه ها به 600 سامانه جديد در محور هاي شرياني كشور خواهد رسيد.

وي افزود :خوشبختانه با پياده سازي شيوه نوين اجراي سامانه هاي ثبت تخلفات از مرداد ماه سال 1394 تا كنون نزديك به 2 ميليون پيامك تخلف و 2 ميليون برگه جريمه براي متخلفين جاده اي ارسال گرديده است كه تاثير مهمي در تغيير رفتار رانندگاني كه دقت لازم و كافي به قوانين نمي‌نمودند، داشته است.

مدير مركز مديريت راه هاي كشورتصريح كرد :  باتوجه به تخلفاتي كه در جاده ها صورت مي گيرد از قبيل سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، عدم رعايت فواصل طولي و جانبي، عدم رانندگي بين خطوط و همچنين تحليل اثربخشي اين سامانه ها در محورهاي تجهيزشده ( بطور ميانگين 30 تا 40 درصد كاهش تخلفات جاده اي در محورهاي تجهيز شده تهران – قم-كاشان و تهران-ساوه) انتظار مي رود با راه اندازي و بهره برداري اين سامانه ها در سفرهاي تابستاني پيش روي، تخلفات جاده اي كاهش يافته و امنيت در محورهاي تجهيز شده افزايش يابد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب