امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15761 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل موسسه نورگستر گلها اعلام کرد؛

دفاع مقدس همیشه توپ وتانگ نیست/ شعرای بین المللی به دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی می آیند/ با ساخت فیلم های دفاع مقدس در همه حوزه های هنری به دنبال وفاق ملی هستیم

خبرایران: سید عباس مجابی درخصوص حضور شعرای بین الملل در دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی گفت: تعدادی از شعرایی که در جهان به زبان فارسی شعر می سرایند نیز به این اجلاس دعوت خواهند شد و شعر زبان همه دنیا است و این هنر ماست که بتوانیم آن را در سطح جهان اجرا کنیم.
دفاع مقدس همیشه توپ وتانگ نیست/ شعرای بین المللی به دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی می آیند/ با ساخت فیلم های دفاع مقدس در همه حوزه های هنری به دنبال وفاق ملی هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری موسسه نور گستر گلها با موضوع تشریح برگزاری دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی و تولید فیلم های دفاع مقدس شب گذشته اول تیرماه 1395 با حضور«سید عباس مجابی» مدیرعامل موسسه نورگستر گلها، «دکتر محمد بیک زاده»تهیه کننده پیشکسوت تلویزیون و سینما ، «دکتر محمود عزیزی» مدیر بخش هنری این موسسه و جمعی از شعرای برجسته کشور و  اصحاب رسانه ها  برگزار و دراین نشست خبری «سیدعباس مجابی» مدیرعامل موسسه نورگستر گلها اظهارداشت: فرهنگ هرکشور ازدید بنده مهمتر از خاک آن کشور است و اگر فرهنگ کشوری گرفته شود بی شک تهاجم به خاک آن کاری ساده تر خواهد بود.

مدیرعامل موسسه نورگستر گلها تصریح کرد:هنگامی که نامی از دفاع مقدس می شود ذهن ها فقط به سمت جنگ و اسلحه می رود چرا که همیشه یاد گرفتیم دفاع مقدس را اینگونه معرفی کنیم این درحالی است که می شود دفاع مقدس را با شعر و سایر هنرها هم معرفی کرد و دفاع مقدس همیشه توپ وتانگ نیست بلکه دفاع از ارزشها نیزمی تواند دفاع مقدس نام داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که فرهنگ خودمان را به فراموشی بسپاریم و به آن بی اعتنا باشیم باید بپذیریم که حیاط خلوت ما مملو از فیلم های ژاپنی و کره ای شود.ما در موسسه نور گستر گلها در حوزه تئاتر و فیلم های دفاع مقدس با برنامه هایی که در این عرصه پیش بینی کردیم حتما مردم در آینده نزدیک، شاهد تحولات عظیمی در این زمینه خواهند بود چرا که ما هرآنچه را که در توان داریم به میدان خواهیم آورد تا ثابت کنیم ما همان ملتی هستیم که هشت سال جلوی بزرگترین مستکبران جهان ایستاده ایم.

مجابی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا علاقه مندان به تئاتر را در کانون مساجد به مدیریت «محمود عزیزی» آموزش بدهیم و اگر مساجد و کانون با هنرمندان همراه شوند این کار شدنی خواهد بود و اولویت ما توجه به غرب کشور است و دراین بین نیزاز رزمندگانی که دراین بخش حضور داشتند بهره مند خواهیم شد و ما با ساخت فیلم های دفاع مقدس در همه حوزه های هنری به دنبال وفاق ملی هستیم.

وی درخصوص حضور شعرای بین الملل در دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی ابرازداشت: تعدادی از شعرایی که در جهان به زبان فارسی شعر می سرایند نیز به این اجلاس دعوت خواهند شد و شعر زبان همه دنیا است و این هنر ماست که بتوانیم آن را در سطح جهان اجرا کنیم چرا که سبک و طریقه بیان شعر می تواند همان گفتمان جهانی قلمداد شود.

 

بختیاری: دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی واولین همایش انجمن شاعران ایران مردادماه 95 برگزار می شود

بختیار بختیاری از شاعران برجسته کشور نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: موسسه نورگسترگلها درتجمیع حدود 230 شاعر کشورهمت کرد تا آنان بتوانند در2 موضوع مناجات نامه و سوگند نامه نزدیک به 5 هزار شعر در قالب مثنوی بسرایند و این یک حرکت بدیع جهانی است که تاکنون سابق نداشته و سعی می کنیم آن را بزودی ثبت جهانی کنیم.

بختیاری اضافه کرد: اولین برگزاری اجلاس جهانی شعر همسرایی درسال گذشته برگزارشد ودومین اجلاس جهانی شعر همسرایی و اولین همایش انجمن شاعران ایران نیز از 24 تا 26 مردادماه  95 برگزار خواهد شد و دفاع از فرهنگ به مثابه دفاع مقدس خواهد بود و در دومین اجلاس جهانی شعر همسرایی حتما این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

 

اسدی: متاسفانه شعر در برابر متشاعران در حال فراموشی است

حسن اسدی یکی دیگر از شاعران حاضردر نشست هم گفت: متاسفانه شعر در برابر متشاعران در حال فراموشی است و آنقدر غزل را کوبیدیم که غزل دیگر کشورها در عرصه ادبیات در حال یکه تازی است و من با شعر سفید مخالف نیستیم اما برخی از شعرهای سفید هیچ مفهومی ندارند و تنها بازی با کلمات هستند. من شعر سفید را دوست دارم اما از هذیان گویی متنفرم.

 

نصراللهی: هر نوشته ای را نمی توان شعر نامید

 

ابراهیم نصراللهی یکی دیگر ازشعرای کشورمان هم دراین نشست خبری اظهارداشت: جایگاه شعردر جامعه بشری جایگاهی بس بزرگ است. شعرهمانند دژی استوار است که اگر خوب سروده شود کل جامعه را از گزند تهاجمات حفظ می کند همان طوری که یک بیت شعرحکیم فردوسی، ولوله ای در صفوف لشگر سلطان محمود انداخت و اهمیت شعر درجوامع  به آن حدی است که هر کشوری شعر و سرودی را به عنوان نماد ملی خود انتخاب کرده است. این در حالی است که مقام شعر در جامعه، مقام رفیعی است پس باید از شعر دفاع کرد و شاعر را مورد تفقد قرار داد.

نصراللهی ابرازداشت: هر نوشته ای را نمی توان شعر نامید ومتاسفانه دیده می شود سروده هایی به چاپ می رسد ودر فضاهای مجازی به اشتراک گذاشته می شوند که هیچ بویی از شعر به مشام نمی رسد اما ناشرانی با گرفتن پول هنگفت، مبادرت به چاپ این سروده ها می کنند که جای بسی تاسف و تامل است.

بنابراین گزارش، پایان بخش نشست خبری شب گدشته ، شعر  خوانی «محمد زمان تفرشی» از شعرای برجسته کشورمان با در مورد حضرت علی و میلاد امام حسن (ع) بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب