امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15839 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ریيس كميسيون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران؛

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران نخستین مجموعه هنری تخصصی در تاریخ انقلاب است / این مرکز بخشی از کمبودها در زمینه هنر نمایش را برطرف می کند/ مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید زمینه ساز توسعه ارزشهای انقلابی و دینی در کشور شود

خبرایران:پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود کمبودهای جدی در زمینه هنر نمایش در کشور ، گفت: مرکز تئاتر حرفه ای خاوران می تواند بخشی از کمبودها را در این زمینه برطرف کرده و منجر به توسعه ارزشهای انقلابی و دینی در کشور شود.
مرکز تئاتر حرفه ای خاوران نخستین مجموعه هنری تخصصی در تاریخ انقلاب است / این مرکز بخشی از کمبودها در زمینه هنر نمایش را برطرف می کند/ مرکز تئاتر حرفه ای خاوران باید زمینه ساز توسعه ارزشهای انقلابی و دینی در کشور شود

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، پرویز سروری با بیان اینکه  انجام هر اقدامی در راستای گسترش فضاهای فرهنگی در سطح شهر تهران امر ستودنی است، افزود: البته لازم است در این زمینه به  توزیع امکانات و فضاهای فرهنگی به صورت عادلانه در سطح پایتخت توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه خوشبختانه  شهرداری تهران به توزیع عادلانه فضاها و اماکن فرهنگی و هنری در سطح شهر توجه داشته است، تصریح کرد: پردیس تئاتر خاوران بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مرکز  تئاتر حرفه ای  خاوران نخستین مجموعه فرهنگی و هنری به شمار می آید که  پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران طی سالهای اخیر در جنوب شرقی ساخته شده است.

 ریيس كميسيون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به فعالیتها و اقدامات شهرداری تهران در مباحث سخت افزاری و ساخت سالنها تئاتر و پردیس های هنری ، گفت: در بخش سینما و تئاتر کمبودهای جدی درکشور وجود دارد که خوشبختانه توسعه فضاهای فرهنگی و اهتمام مدیریت شهری در این زمینه بسیار حایز اهمیت است، اما در بخش نرم افزاری و استفاده از این مراکز فرهنگی باید دقت نظرهای لازم صورت گیرد تا این اماکن منجر به سوء استفاده عده ای فرصت طلب نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید از تمامی امکانات و ظرفیتهای مرکز تئاتر حرفه ای خاوران در جهت منویات نظام جمهوری اسلامی و توسعه ارزشهای انقلابی استفاده بهینه و حداکثری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بهره برداری و نظارت بر عملکرد  این مراکز نباید هیچ گونه مماشاتی صورت بگیرد، افزود: باید افراد کارآمد و لایق  مسند امور را در این مراکز فرهنگی و هنری به عهده بگیرند تا شاهد کاهش چالشها و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در کشور باشیم.

سروری  با اشاره به وجود کمبودهای جدی در عرصه هنرنمایش و تئاتر، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد گسترش و توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه سالنهای تئاتر که ریشه آیینی ومذهبی  دارد،  در کشور باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران را یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران دانست و گفت: کمبود مراکز هنری و فرهنگی در جنوب شهر تهران منجر به تردد جمعیت در مرکز و شمال شهر برای استفاده از این اماکن فرهنگی شده است که اقدامات قابل ملاحظه شهرداری تهران در توسعه سالنهای فرهنگی و تئاتر در جنوب شهر بخشی از مشکلات را در این زمینه برطرف کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان فاصله وجود دارد.

فضاهاي اصلی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران  شامل سالن اصلی به ظرفیّت 1000نفر براي اجراي نمایش هاي حرفه اي با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور ، دوسالن تئاتر با قابلیت چیدمان هاي مختلف براي اجراي تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیّت 200 نفر ،یک سالن نمایش عروسکی براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، یک سالن سینما براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضاي گردهمایی و برگزاري کنفرانس ها و جشنواره ها ، کتابخانۀ تخصّصی تئاتر، فضاهاي باز و اجراي نمایش هاي خیابانی و آیینی است.

بهره گیري از دانش متخصصین داخلی در خصوص ماشینري و تجهیزات آوانسن سالن نمایش اصلی ازویژگیهاي این پروژه به شمار می آید.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران (پردیس تئاترحرفه‌ای تهران )که در جنوب شرق تهران (خیابان خاوران) احداث شده، یکی از مراکز اصلی و مهم تئاتر کشور است که قابلیت اجرایی چندین نمایش همزمان در آن وجود دارد. سالن اصلی مرکز تئاتر حرفه‌ای از محاسبات آکوستیکی برخوردار است وطراحی آن با توجه به استانداردهای سالن‌های تئاتر انجام شده تا بدون نیاز به بازتقویت صدا، بتواند صدای رسایی در فضا ایجاد کند.

عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با استانداردهای جهانی به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب