امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1585 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شد

خبرایران: حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی، به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات منصوب شد.
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شد

به گزراش خبرایران به نقل از روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از وی ،حجت‌الاسلام محمدیان به عنوان نماینده این شورا در هیات نظارت به مدت 2 سال حضور داشت که امروز حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، به جای وی منصوب شد. حجت الاسلام قمی از سال 1384تاکنون معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بوده است.


از دیگر سوابق وی می توان به رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها( 1378 تا 1384)، نماینده مردم تهران در سومین دوره مجلس خبرگان رهبری(1377-1385)، عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ( با حکم مقام معظم رهبری)، مدیر دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه آموزشی ، پژوهشی امام خمینی ( 1375_1377) و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

گفتنی است اعضای هیأت نظارت بر مطبوعات، طبق قانون مطبوعات باید «از افراد مسلمان و صاحب صلاحیت علمی و اخلاقی لازم و مؤمن به انقلاب اسلامی می‌باشند» و شامل : یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام یا نماینده تام الاختیار وی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم، یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا.

بر اساس ماده ۱۱، رسیدگی به رخواست صدور پروانه و تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسئول به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات است و در صورتی که صاحب پروانه یکی از شرایط مقرر در قانون مطبوعات را از دست بدهد، به تشخیص هیأت نظارت پروانهٔ نشریه لغو می‌شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب