امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15874 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نصراله آبادیان اعلام کرد؛

اجرای بیش از 100برنامه در سند توسعه محله فروزش / برنامه راهبردی مدیریت شهری در محله یکصد ساله پایتخت

خبرایران: شهردار منطقه 11 تهران از عملیاتی شدن برنامه راهبردی سند توسعه محلات در محله تاریخی طهران قدیم برای ارتقای زندگی 21هزار شهروند ساکن درمحله فروزش خبر داد.
اجرای بیش از 100برنامه در سند توسعه محله فروزش / برنامه راهبردی مدیریت شهری در محله یکصد ساله پایتخت

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به این که سند توسعه محلات بر اساس نیازسنجی محله ای از سوی دبیران شورایاری احصاء و اعلام شده است ؛گفت: برنامه های راهبردی یکساله برای هر محله تدوین شده و محله فروزش به عنوان یکی ازنقاط گردشگری و قدیمی ترین محله های این منطقه  با 21 هزار نفر جمعیت و 56 کیلومتر مربع مساحت در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته شهردار منطقه 11 برنامه ریزی جامع مدیریت شهری در مقیاس محله ای راهبرد اساسی برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بخش مرکزی شهر تهران است که از طریق سند توسعه محله برنامه مدون و کارشناسی شده را با توجه به درخواست ساکنین برای مدت یک سال پیش روی مدیریت شهری گذاشته است.

آبادیان ضمن اعلام این که برای تمامی 17محله منطقه 11 سند توسعه محله تدوین شده است ؛ در خصوص برنامه های محله فروزش افزود: 9عنوان برنامه عمرانی ، 33 عنوان برنامه خدمات شهری و زیست محیطی ، 10 عنوان برنامه ترافیکی و دهها برنامه اجتماعی و فرهنگی با هدف ارتقای زندگی شهروندان محله فروزش و رفع مشکلات مینیاتوری این محله از ابتدای سال 95 آغاز شده است که تا پایان سال ادامه می یابد.

او خاطر نشان کرد: در این محله عملیات اجرایی فعالیت های عمرانی شامل پیاده رو سازی و مرمت های عمرانی ، عملیات خدمات شهری و محیط زیست شامل اقدامات زیبا سازی محیطی ، فضای سبز ، برنامه های آموزش محور زیست محیطی و ... ، عملیات ترافیکی در قالب نگهداشت و برنامه های اجتماعی و فرهنگی در قالب کانون های مختلف ،آموزش شهروندی ، بانوان ، کار آفرینی ، آسیب های اجتماعی ،گسترش ورزش شهروندی و ... خواهد بود .

آبادیان خاطر نشان کرد :محله فروزش با قدمت بیش از یکصد سال در بافت تاریخی حصاری ناصری و طهران قدیم واقع شده که علاوه بر هویت تاریخی و وجود بناهای ارزشمند از جمله سقاخانه عزیز محمد ، چهارسوق چوبی ، چهارسوق کوچک ، خانقاه نعمت اللهی ، مسجد مشیر السلطنه ، خیابان نائب آقا ، کوچه مطیع الدوله و خانه ها و مغازه های قدیمی ؛ پیشینه فرهنگی و مذهبی قابل توجهی نیز دارد که با وجود ساکنین اصیل این محله لزوم توجه مدیریت شهری به رفع مشکلات و نیازهای محله را دو چندان کرده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب