امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15940 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سونامی مدیریتی در نظام بانکی کشور درپی انتشار فیش‌های حقوقی؛

مدیران عامل بانک‌های ملت،قرض‌الحسنه مهر ایران و صادرات استعفا دادند

خبرایران:به دنبال جو روانی ایجاد شده پس از دستور پیگیری فیش های حقوقی مدیران، جمعی از مدیران عامل بانک ها از سمت خود استعفا داده اند.
مدیران عامل بانک‌های ملت،قرض‌الحسنه مهر ایران و صادرات استعفا دادند

صبح امروز خبرها حاکی از آن بود که پس از برکناری مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تغییر مدیر عامل بانکهای ملت، صادرات و مهر قرض الحسنه ایران هم قطعی شده است.اسماعیل لله گانی از بانک صادرات، سیامک دولتی از بانک مهر قرض الحسنه مهر ایران و علی رستگار از بانک ملت استعفا داده‌اند.گفتنی است که لله گانی درپی افشاگری فیش حقوقی اش گفته که به بانک جهانی شکایت می کنم! جالب است بدانید که لله گانی ماهانه ۶۵ میلیون تومان حقوق می گرفت.

در عین حال عنوان می‌شود، مرتضی اکبری عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات به عنوان مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و اخلاقی عضو هیأت مدیره بانک سپه به عنوان مدیرعامل بانک ملت انتخاب شدند.
این در حالی است پیگیری‌ها حاکی از تایید استعفای مدیران عامل بانک صادرات و مهر ایران است، ولی تاکنون بانک ملت تایید نهایی نشده است.این درحالی است که تسنیم مدعی شده جلسه هیئت مدیره بانک ملت برای رستگار سرخه‌ای تغییر مدیرعامل بانک ملت تشکیل و اعضای هیئت مدیره این بانک، رای به عزل وی دادند.برکناری و استعفای مدیران عامل بانک‌ها در روزهای اخیر در پی انتشار فیش‌های حقوقی بوده است.
این گزارش حاکیست،  پس از انتشار فیش‌های حقوقی مدیران که نشان‌دهنده دریافت حقوق‌های نامتعارف و خارج از عرف بود، پس از این اتفاق و به وجودن نگرانی هایی در افکار عمومی و مطالبه به حق آنان نسبت به برخورد با متخلفان در این امر، رئیس‌جمهور با انتشار نامه‌ای از برخورد قاطع با متخلفان و عزل آنها خبر داد و به معاون اول خود دستور رسیدگی به این تخلفات را داد.
بعد از این دستور رئیس جمهور، کمیته‌ای سه نفره از سوی جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برای بررسی حقوق‌های دریافتی مدیران دولتی در تمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.پس از بررسی‌های انجام شده اخیرا علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران به دلیل دریافت حقوق‌های نامتعارف از سمت خود برکنار شد.
البته آنطور که فارس گزارش داده، تغییر مدیران عامل بانک تجارت و کشاورزی هم در دستور کار دولت قرار دارد.
در همین حال مدیرعامل یکی از همین بانک‌ها از یک شرکت‌ در خارج از کشور ماهیانه حقوق چند هزار دلاری و سالانه پاداش چند ده‌ هزار دلاری دریافت داشته است که این مسئله هم اکنون در دولت در حال بررسی است. پرونده این دو مدیر ارشد بانکی در حال بررسی بوده و در آینده نزدیک بر سر ماندن یا نماندن آنان تصمیم گیری می‌شود.اما از طرفی دیگر صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی از دیگر مدیرانی است که انتشار فیش حقوقی وی سر و صداهای زیادی به پا کرد چرا که این اسناد نشان می‌داد که رئیس این صندوق حدود ۵۷ میلیون حقوق دریافت کرده و ۳۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه گرفته است.پس از انتشار این اسناد و حواشی بسیار زیادی که برای دولت به وجود آمد بر اساس آخرین اخبار ظاهرا جایگزین وی مشخص شده اما قرار است بر سر این موضوع در جلسه روز شنبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی تصمیم گیری نهایی صورت بگیرد.مدیرعامل بانک تجارت که حقوق وی نیز چند روز قبل در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید وضعیت خوبی ندارد. البته هنوز وضعیت بانک تجارت مشخص نیست، جایگزین وی از سوی وزیر اقتصاد تعیین نشده است، ولی احتمال قوی وی نیز رفتنی است.پیش از این صدقی مدیرعامل بانک رفاه هم برکنار و سهمانی جایگزین وی شده بود.

به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد با استعفای مدیران عامل بانک‌های ملت و صادرات موافقت شده و جانشین یکی از بانک‌ها به صورت قطعی انتخاب و دیگری نیز طی ساعات آینده اعلام خواهد شد.به دنبال اعتراضاتی که در زمینه دریافتی‌های مدیران عامل بانک‌های ملت و صادرات مطرح شد هر دو استعفا کرده و به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد اکنون در جلسه‌ای که هیأت مدیره بانک ملت تشکیل داده است با درخواست استعفای علی رستگار موافقت شده و هادی اخلاقی به عنوان جانشین وی انتخاب شد.هم‌چنین به گفته روابط عمومی وزارت اقتصاد سیاوش زراعتی نیز به زودی به عنوان جانشین مدیرعامل بانک صادرات - اسماعیل لله گانی - معرفی می شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب