امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1601 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دو خبر از رادیو اقتصاد؛

رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي ، قيمت برخي کالاها غير واقعي است

خبرایران : رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد: قیمت برخی کالاها که گاهی در رسانه های کشور هم تبلیغ می شود ، غیرواقعی است و گران تر فروخته می شود.
رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي ، قيمت برخي کالاها غير واقعي است

به گزارش خبرایران از روابط عمومي راديو اقتصاد قاسمعلی حسنی در مصاحبه با اين رادیو گفت: چای از این کالاها است و باید همه نرخ ها تابع هزینه تمام شده و سود منطقی باشد.

وی اظهار داشت : برای نمونه قیمت چای 13 هزار تومان است اما 15 هزار و 300 تومان عرضه می شود که حاشیه سود کاذبی را برای عرضه کننده ایجاد کرده است.

حسنی افزود: این اتحادیه از توان کارشناسی و تجارب خوبی برای همگانی در این بخش برخوردار است اما برنامه ریزان از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی کنند.

حسنی تصریح کرد: از دولت می خواهیم شبکه توزیع را به بخش های خصوصی واگذار کند و فقط به وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود بپردازد.

وی از آمادگی اتحادیه بنکداران مواد غذایی به عنوان تشکلی توانمند برای ساماندهی قیمت ها واقعی و هزینه توزیع نام برد که می تواند در سالم سازی شبکه توزیع و دسترسی راحت تر به کالاها در سراسر کشور کمک کند.

حسنی گفت: برای توسعه تولید و خرید چای های داخلی و از جمله سنواتی و مدیریت واردات و صادرات ایران آماده ایم.

وی افزود: حاضریم صنعت و اقتصاد چای را به طور کامل و با شرایط قیمتی مناسب مدیریت کنیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از آمادگی برای خرید همه چای های سنواتی با قیمت مناسب خبر داد و گفت : این کار را به منظور حمایت از کشاورزان انجام می دهیم و می توانیم یک بار برای همیشه ، پدیده چای سنواتی را حذف کنیم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود : همه کسانی که چای سنواتی دارند ، حتی چای 10 سال را هم اعلام کنند تا برای خرید برنامه ریزی کنیم.

حسنی گفت : همه این چای ها را می خریم و با چای های موجود به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

وی میزان چای سنواتی را متغیر و از 18 تا 30 هزار تن اعلام کرد و گفت : برای ساماندهی امور کارگران و کارکنان صنعت چای کشور هم برنامه داریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت :‌ قیمت بیشتر مواد غذایی از جمله شکر ، برنج ، روغن ، چای ، حبوبات و دیگر اقلام پرمصرف باید کاهش یابد.

قاسمعلی حسنی افزود : قیمت شکر در مرداد ماه بدون کارشناسی 46 درصد افزایش یافت و هم اکنون در بازار 200 تومان کمتر از قیمت دولتی است.

وی گفت : این افزایش بدون نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و فقط نظر گروه کوچکی بود.

حسنی افزود : قیمت شکر در نرخ 18 هزار گروه کالایی تاثیر دارد و کاهش آن از 1900 تومان فعلی که کاذب است ، قیمت بقیه اقلام را نیز کاهش می دهد .

 

قيمت سکه بهار آزادي 876 هزار و 500 تومان

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به  افزایش 2 دلاری قیمت هر اونس طلا (1272 دلار) گفت : نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز دوشنبه به 876 هزار و 500 تومان رسیده است.

به گزارش روابط عمومي راديو اقتصاد محمد کشتی آرا در مصاحبه با اين رادیو گفت : هر قطعه نیم سکه 440 هزار تومان ، ربع سکه 265 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم 174 هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای افزود : امروز دوشنبه قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 89 هزار و 800 تومان است.

این نرخ ها نسبت به روز یکشنبه اندکی کاهش نشان می دهد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب