امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1602 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۳:۲۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در مصاحبه با رادیو اقتصاد مطرح شد؛

اتوسعه مناطق آزاد کشور متناسب با مزيت هاي اصلي و محورهاي راهبردي

خبرایران : دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تاکید کرد: هفت منطقه آزاد کشور باید به فلسفه اصلی تاسیس خود برگردند و متناسب با مزیت های اقتصادی و تجارتی و صنعتی خود فعال شوند.
اتوسعه مناطق آزاد کشور متناسب با مزيت هاي اصلي و محورهاي راهبردي

به گزارش خبرایران از روابط عمومي راديو اقتصاد اکبر ترکان در مصاحبه با اين رادیو افزود: این مسئله در اولویت دولت یازدهم قدر دارد و هر کدام از این مناطق باید مزیت های محوری خود را احیا کنند.

وی افزود: فقط منطقه آزاد کیش که با محوریت گردشگری تاسیس شده ، متناسب با این رویکرد،‌ پیش رفته است.

ترکان گفت: منطقه آزاد کیش در توسعه گردشگری سلامت موفق بوده و برای جزیره هندورابی هم برنامه ریزی کرده که هنوز تجهیز نشده است.

وی افزود: البته این مزیت محوری به این معنی نیست که دیگر استعدادها و فرصت های فراموش شود اما اولویت ما توسعه محور اصلی تاسیس است.

ترکان گفت: برای ایجاد زیرساخت های جزیره هندورابی ، بسته پیشنهادی مزایده یا مناقصه برگزار می کنیم.

وی افزود: زمین های زیادی داریم و باید زیرساخت هایی مانند آب و برق و دیگر موارد نیز تامین شود.

ترکان با تاکید بر توسعه خوب ظرفیت های گردشگری کیش گفت: در طرح جامع توسعه مناطق آزاد کشور منطقه آزاد کیش با محوریت گردشگری توسعه می یابد و گردشگری طبیعی ، آبی و علمی (به عنوان پایگاه همایش های داخلی و بین المللی) ، گردشگری سلامت و ورزش با ساخت بیمارستانهای فوق تخصصی و مداوای بیماران کشورهای دیگر مد نظر است.

خوشبختانه هتل های جزیره کیش مطابق با استانداردهای بین المللی ساماندهی می شود تا زیباترین خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهند.

کیش با 18 کیلومتر ساحل بسیار زیبای در حوزه تورهای دریایی و جذب گردشگر توسعه می یابد و اولویت سرمایه گذاری ها با بخش خصوصی است و جزیره هندورابی هم به ان ملحق خواهد شد.

هفت منطقه آزادی تجاری صنعتی کشور شامل چابهار ، قشم ، کیش ، اروندرود ، ارس ، ماکو و انزلی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب