امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16035 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عباس کیارستمی در گذشت

خبرایران: عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر امروز در گذشت.
عباس کیارستمی در گذشت

به گزارش خبرنگار خبرایران، عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر امروز در گذشت.

بر پایه این گزارش این کارگردان برجسته ایرانی که برای درمان بیماری سرطان خود ایران را به مقصد فرانسه برای ادامه مداوا ترک کرد. این در شرایطی بود که کیارستمی چندین ماه در ایران بستری بود و بارها نسبت به وضعیت بد وی در بیمارستان و عدم رسیدگی مناسب صحبتهایی در رسانه ها شده بود که منجر به اعتراض گشت.

عباس کیارستمی زادهٔ ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان، کارگردان هنری، تدوین‌گر و عکاس بین‌المللی اهل ایران بود.

آثار وی با استقبال فراوان منتقدان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی هنری جهان روبه‌رو شده‌است. او دارای لیسانس نقاشی از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصهٔ سینما فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته است. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به خانه دوست کجاست؟ (۱۹۸۷)، کلوزآپ (۱۹۹۰)، زیر درختان زیتون (۱۹۹۴)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) و کپی برابر اصل (۲۰۱۰) اشاره کرد. کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه‌های دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال است.

کیارستمی برنده چندین جایزهٔ بزرگ سینمایی است. کیارستمی تا به حال پنج بار نامزد دریافت جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شده است که سال ۱۹۹۷ در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس موفق به دریافت این جایزه شد.

خبرایران، این ضایعه را به جامعه سینمایی کشور تسلیت می گوید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب