امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16074 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خطیب نماز جمعه تهران اعلام کرد؛

950 غارتگر بیت المال اموال 80میلیون آدم را دزدیده اند/دریافت های نامشروع نتیجه ترویج اشرافیگری، تجمل و اسراف در جامعه است/ برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد

خبرایران : آیت الله موحدی کرمانی، با بیان این که غارتگر بیت المال واقعا دزد است و اموال 80میلیون آدم را می دزد، گفت: مردم و مسئولین ما باید بدانند این ثروتی که به عنوان بیت المال در کشور وجود دارد مانند خونی است که در بدن جریان دارد و باید به تمام اعضا برسد.
950 غارتگر بیت المال اموال 80میلیون آدم را دزدیده اند/دریافت های نامشروع نتیجه ترویج اشرافیگری، تجمل و اسراف در جامعه است/ برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد

به گزارش خبرایران، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع حقوق های نجومی برخی مدیران،گفت: اگر این خون به عضوی نرسد آن عضو فلج می شود و چه بسا منجر به مرگ انسان می گردد یا انسان را ناقص و علیل می کند.950نفر در این کشور غارتگری کرده اند و رقم کمی نیست و اینها حقوقی بین 15 تا 50 میلیون داشتند، آنها از مدیران بخش های بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی بوده اند که رقم بالاتر از 50میلیون را هم شنیده ایم؛ بحث از 200میلیون کمتر و بیشتر.

آیت الله موحدی کرمانی گفت:‌ برخی فکر می کنند بیت المال صاحب ندارد و هر چقدر بتوانند از آن برداشت کنند زرنگی است؛‌ نه خیر اشتباه است،‌ هر ریالی که از بیت المال می گیری صاحب دارد.این ریال ها و میلیون ها صاحب دارد و صاحب این ها حدود 80 میلیون آدم است.

خطیب جمعه تهران با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت:‌ آن کس که تقوا داشته باشد، خداوند لغزش های او را هم جبران می کند و می بخشد و اجر بزرگ به او عنایت می کند؛ تقوا نور است، نوری است که انسان از استفاده می کند و در مقابل خود، چاه و حیوان گزنده را می بیند و اگر نور نباشد در چاه می افتد و مورد آسیب حیوان گزنده قرار می گیرد.

موحدی کرمانی با اشاره به موضوع حقوق های نجومی گفت: قرآن در مورد بیت المال عبارتی دارد و می فرماید اگر در بین شما سفیهی بود که مالک بود و مال و ثروت داشت، پدر مرده و دارایی زیادی به او رسیده اما این بچه سفیه است و نمی تواند پول ها را درست به مصرف برساند و ضایع می کند، قرآن می فرماید پول را دست او ندهید و او را با پولش اداره کنید و این پولی که موجود است در جامعه عامل قیام شماست.

** وقتی می توانید روی پای خودتان بایستید که اقتصاد سالم داشته باشید

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: شما روی پای خودتان وقتی می توانید بایستید که اقتصاد سالم داشته باشید و وقتی اقتصادی سالم دارید که سرمایه ها درست بکارگیری و استفاده شود. آیات قرآن وقتی نام از نماز می برد به دنبالش زکات است؛ رمز آن هم این است که این دو را خداوند با هم قبول می کند. اگر کسی به نماز بچسبد اما فقرا را فراموش کند و به امر زکات نپردازد خداوند نمازش را هم قبول نمی کند.

کما این که اگر کسی تقوا را بچسبد اما ارحام و خویشاوندان را فراموش کند خداوند تقوا را هم از او نمی پسندد و قبول نمی کند و همینطور مساله پدر و مادر؛ اگر کسی شکرگزار خدا باشد اما شکرگزار پدر و مادر نباشد خداوند شکر او را قبول نمی کند.

**برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد

وی تاکید کرد: برخی خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد و هر چه بتوانند به هر عنوانی از بیت المال برداشت و دریافت کنند خوب و زرنگی است. نه آقا اشتباه کردید، یک ریالی که از بیت المال می گیری صاحب دارد، همینطور که حاضر نیستی در جیب طرف دست ببری و دزدی کنی می گویی این پول صاحب دارد، این ریال ها، تومان ها و میلیون ها همه صاحب دارد و صاحبان این پول، حدود 80 میلیون مردم کشور هستند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: غارتگر بیت المال بداند که واقعا دزد است، دزدی می کند و مال 80میلیون آدم را می دزدد. حکومت امیرالمومنین ساقط و فلج نشد مگر به واسطه همین غارتگران بود. غارتگران بیت المال که عادت به غارتگری داشتند امیرالمومنین خواست جلوشان را بگیرد اینها با علی جنگیدند در جنگ جمل.

** غارتگری ممکن است به سقوط یک حکومت منجر شود

وی تاکید کرد: مساله ساده ای نیست، ممکن است این غارتگری به سقوط یک حکومت منجر شود. در کربلا خیلی از اینها که جنایت می کردند به واسطه این بود که به پول برسند. آن 10 نفر کثیف و لعین به پسر زیاد گفتند به ما خیلی جایزه بده ما بدن حسین ابن علی را زیر سم اسب ها له کردیم به مال پول بده، آنها دنبال پول بودند.

**950نفر در این کشور غارتگری کرده اند

خطیب جمعه تهران افزود: عجیب است گزارش رسیده از منبعی موثق 950نفر در این کشور غارتگری کرده اند، کم رقمی نیست، اینها حقوقی بین 15 و 50میلیون داشتند، این ها مدیران بخش های بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی بوده اند که رقم بالاتر از 50میلیون را هم شنیده ایم بحث از 200میلیون کمتر و بیشتر است .اینها چه کسانی هستند که مثل زالو به این نظام چسبیده اند و دارند خون مردم را می مکند و نمی گذارند که این خون به مظلومان و محرومان و به کسی که می خواهد نسخه داروی خود را بگیرد و ندارد برسد.

**در کنار این بودجه های کلان دزد فراوان هم هست

امام جمعه موقت تهران افزود: به ما گفته می شود بودجه نیست. چرا، بودجه هست ولی در کنار این بودجه های کلان متاسفانه دزد فراوان هم هست. نمی دانم مسئولین مربوطه خواب بودند؟ چقدر خواب؟ یکی به نادرشاه گفت خانه ام را دزد زد هر چه داشتم برد گفت خواب بودی یا بیدار گفت خوابیده بودم گفت می بایست بیدار و مراقب پول هایت باشی. گفت من خوابیدم فکر کردم تو بیداری.

موحدی کرمانی افزود: مردم می گویند انشاء الله مسئولین بیدارند. خواب بودند مسئولین؟ این همه غارت، این همه دزدی و این رقم بالای 950 نفر؟ این کارها شد و اینها خواب بودند؟ مگر نمی شد اگر بیدار بودند جلوی این غارتگری ها گرفته شود؟یک لایحه دولت می داد، یک طرح نمایندگان می دادند؛ با یک طرح و لایحه، یک قانون وضع و جلوی این غارتگری ها گرفته می شد. چرا این کار را نکردند؟ بازرسی کل کشور کجا بود؟ دیوان محاسبات کجا بود؟

موحدی کرمانی اظهار داشت: امیرالمومنین می فرماید شما باید جاسوس سری داشته باشید. آقای مالک باید تو افراد زیادی در کشور داشته باشی که همه جا حضور داشته باشند و ببینند در این کشور چه می گذرد. چه کسی خیانت می کند، کی خیانت نمی کند و چه کسی امین است. چرا از این جاسوس های سری مسئولین ندارند؟ چرا از این مسایل باخبر نیستند؟مقام معظم رهبری فرمودند دریافت های نامشروع باید به بیت المال برگردانده شود، افرادی که مرتکب بی قانونی شده اند باید مجازات شوند، افرادی که از قانون سو استفاده کرده اند باید برکنار شوند.

پدیده دریافت های نامشروع نتیجه ترویج اشرافیگری، تجمل و اسراف در جامعه است، برداشت نامشروع از بیت المال خیانت به آرمان های انقلاب است. در گذشته کوتاهی هایی و غفلت هایی شده که باید جبران شود این گونه نباشد که سر و صدایی به پا شود ولی بعدا قضیه به فراموشی سپرده شود.

* مردم منتظر عمل در برخورد با بی قانونی ها هستند

موحدی کرمانی افزود: به دولتمردان عرض می کنم، به مسئولین مربوط عرض می کنم مردم منتظر هستند که شما چه می کنید. بله دستور داده شده ولی منتظر عملند،ببینند با این 950 نفر شما چه برخوردی می کنید، آیا پول هایی که اینها خورده اند به بیت امال برگردانده می شوند یا نمی شوند

** انسان خائن لیاقت ندارد در حکومت اسلامی مسئول باشد

خطیب جمعه تهران گفت: آیا خائنین به طور کامل از هر مسئولیتی کنار زده می شوند ؟ انسان خائن که لیاقت ندارد در حکومت اسلامی مسئول باشد. قرآن برای استفاده از بیت المل معیار دارد و می گوید بسنج و به اندازه کاری که برای مردم می کنی از بیت المال بردار. آقایی که عضو هیات مدیره هستی چه هنری کردی که حالا 50میلیون پول برای خودت برمی داری. هنرت چه بوده چه کار کردی؟ چه خدمتی کردی؟ به اندازه خدمتی که به بیت المال کردی پول بردار بیشترش حرام است.

موحدی کرمانی ادامه داد: قرآن می فرماید بدبخت ها آیا فکر نمی کنید قیامتی هم هست؟ در قیامت جواب خدا را چه می دهید که انشاء الله در همین دنیا هم رسوا خواهید شد. بالاخره ما انتظار داریم از دولت، مسئولین همه و همه انتظار داریم نتیجه عملی این بخشنامه ها را مشخص کنند، مشخص کنند چقدر دزدیده شده و برگردانده شده به بیت المال، روشن کنند برای مردم. مردم ناراحتند و حق هم دارند ناراحت باشند همه ما ناراحتیم. گاهی گفته می شود همه مدیران که این گونه نیستند واقعا خنده آور است، نه، مگر می خواهید همه اینجوری باشند؟ آیا 950نفر کم است؟
موحدی کرمانی همچنین با اشاره به مساله تروریسم اظهار داشت: دنیا بداند و البته می داند که این اقدامات تروریستی نتیجه پرورش تروریست ها توسط آمریکا،‌ صهیونیست ها و انگلیس است، اینها به وجود آورده اند.


** ائتلاف آمریکا علیه داعش یک حرکت دروغین صوری است

خطیب جمعه تهران افزود: اصولا ریشه جنگ و ناامنی در منطقه و جهان، قدرت های استکباری و در راس آنها آمریکاست، آنها می خواهند مساله فلسطین فراموش شود و رژیم صهیونیستی نفس راحتی بکشد ائتلافی هم که می گویند آمریکا علیه داعش تشکیل داده دروغ می گوید و یک حرکت دروغین صوری است در واقع خود آمریکا و استکبار اینها را به وجود آورده اند و دوست دارند اینها باشند.خودشان به وجود آورنده این قضیه هستند در عمل از تروریسم حمایت می کنند، ترویج می کنند، همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، منازعات سیاسی را به جنگ داخلی تبدیل می کنند، جنگ، برادر کشی، نان اینها در این جنگ است.

موحدی کرمانی گفت: با حمایت مالی و تسلیحاتی و درآمدهای نامشروع نفتی افرادی را از مناطق مختلف به سوریه و عراق آورده اند تا در آنجا ناامنی ،‌بردار کشی و انواع بدبختی ها را به وجود بیاورند.
 امیدواریم دنیا بیدار شود و خطر آمریکا را احساس و درک کند و در نتیجه آن، یک قیامی علیه جنایات آمریکا و استکبار در دنیا به وجود آید و عمر آمریکا و همراهانش سرآید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب