امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16130 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام محمدحسن اختری اعلام کرد؛

مخالفت با حکم حجاب مخالفت با خداوند است/ بهبود شرایط عفاف و حجاب با فعالیت مقطعی و یک هفته‌ای امکان پذیر نیست/ بی حجابی یکی از راه‌های نفوذ غرب و استکبار در کشورهای اسلامی است/ روسری و چادر در جامعه امروز بیرق اسلام است

خبرایران: دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب گفت: بهبود شرایط عفاف و حجاب با فعالیت مقطعی و یک هفته‌ای امکان پذیر نیست.
مخالفت با حکم حجاب مخالفت با خداوند است/ بهبود شرایط عفاف و حجاب با فعالیت مقطعی و یک هفته‌ای امکان پذیر نیست/ بی حجابی یکی از راه‌های نفوذ غرب و استکبار در کشورهای اسلامی است/ روسری و چادر در جامعه امروز بیرق اسلام است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری به مناسبت «روز ملی عفاف و حجاب»امروزشنبه ۱۹ تیر ماه ۹۵ با حضور «حجت الاسلام محمدحسن اختری» دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزارو درایین نشست خبری «حجت الاسلام محمدحسن اختری» دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب اظهارداشت: حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرهستند و این حکم و فریضه الهی که خداوند برای بندگان وضع کره است، در قرآن نیز به آن اشاره و به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی پیامبر اکرم(ص) ابلاغ شده است.

حجت الاسلام اختری تصریح کرد: در مقوله حجاب زنان و مردان هر یک به نوعی به پوشش و کنترل نگاه و پاکدامنی نسبت به یکدیگر دعوت شده‌اند و وظایفی برای آنان شمرده شده است ومتاسفانه وضعیت حجاب در جامعه امروز روبه افول است و در ایجاد این وضعیت نابسامان همگی مقصر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، اساتید و فرهیختگان همگی با کوتاهی در وظایف خود سبب ایجاد چنین شرایطی شدیم و مخالفت با حکم حجاب مخالفت با خداوند است و اگر کسی منکر دستور الهی حجاب باشد در واقع از اسلام خارج شده است چرا که به یکی از مهم ترین احکام دین التزام ندارد.

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب افزود: متاسفانه وارادات فرهنگ غربی که مقام معظم رهبری از آن باعنوان هجمه فرهنگی یاد کردند امروز درجامعه دیده می شود و بی حجابی یکی از راه‌های نفوذ غرب و استکبار در کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه چرچیل اعتقاد داشت برای از بین بردن حجاب مسلمانان باید به طور منظم و درازمدت به برنامه ریزی اقدام کنیم، عنوان داشت: آوردن زنان اروپایی به ایران و حرکت دادن آنان در شهر به منظور از بین بردن قبح بی‌حجابی، آزادی اقلیت‌های مذهبی در پوشش، اداره مراکز تعلیم و تربیت به سبک اروپایی، وضع قوانین غیرشرعی و متحد الاشکل کردن افراد از جمله اقدامات آنان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام اختری ابرازداشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجی برای تعهد و پایبندی به دستورات دینی و دوران دفاع مقدس است و این می تواند فرصت تقویت این ارزش‌ها و باورها باشد و مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر به ترویج فرهنگ حجاب بپردازند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات بنیاد عفاف و حجاب به مناسبت گرامیداشت این هفته، هماهنگی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به منظور سخنرانی ائمه جمعه در خطبه نماز جمعه در مورد این حکم دینی طی هفته جاری، برگزاری راهپیایی مردمی پس از نماز جمعه، ارائه پیشنهاد برنامه به سازمان صدا و سیما، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب از ۱۶ تا ۲۵ تیرماه در پارک شهر و غیره می باشد.

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب تاکید کرد: قانون عفاف و حجاب در سال ۸۵ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و وظایف دستگاه‌ها تببین شده و در این راستا دستگاه‌های مختلفی از مسئولیت برخوردار هستند اما این مهم باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی ضمن درخواست از دولت برای پیگیری جدی‌تر موضوع عفاف و حجاب یادآورشد: عزمی که رضا خان برای کشف حجاب داشت باید در فعالیت‌های ما برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جلوه گر شود. تهیه فیلم و کلیپ و نمایشنامه‌های کوتاه و تأثیرگذار از جمله پیشنهادات ما است.

حجت الاسلام اختری بر ضرورت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح شهر تأکید و گفت: مقابله دولت‌های اروپایی و آمریکایی با افراد با حجاب نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این حکم دینی است و بی توجهی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نیز در ترویج بدحجابی در جامعه مؤثراست و مجلس، دولت و قوه قضائیه نتوانستند آنگونه که شایسته حکم عفاف و حجاب است به فعالیت بپردازند و اقامه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی تأکید کرد: بهبود شرایط عفاف و حجاب با فعالیت مقطعی و یک هفته‌ای امکان پذیر نیست و سر منشأ نهادینه شدن یک فرهنگ در مردم یک کشور به ارائه خدمات آموزشی از دوران کودکی بازمی‌گردد، بنابراین آموزش عفاف و حجاب را نه تنها از دبستان بلکه از مهدهای کودک باید آغاز کنیم و تا ادارات و گزینش‌ها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام اختری در پایان گقت: روسری و چادر در جامعه امروز بیرق اسلام است و وضعیت حجاب در جامعه امروز روبه افول است و وزارتخانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، اساتید و فرهیختگان همگی با کوتاهی در وظایف خود، سبب ایجاد چنین شرایطی خواهد شد.

بنابراین گزارش، شورای فرهنگ عمومی كشور، 21 تیر ماه را سالروز قيام مردم مشهد عليه كشف حجاب، رضا خانی به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاری كرده است.

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب