امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16132 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد؛

برگزاری بیش از 180 برنامه به مناسبت هفته ملی عفاف و حجاب/ آموزش 110 هزار نفر از دختران و بانوان پایتخت

خبرایران:مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از برگزاری بیش از 180 برنامه فرهنگی و آموزشی در قالب های متنوع به مناسبت هفته ملی عفاف و حجاب خبر داد و گفت: کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به ارتقاء سلامت اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده منجر خواهد شد.
برگزاری بیش از 180 برنامه به مناسبت هفته ملی عفاف و حجاب/ آموزش 110 هزار نفر از دختران و بانوان پایتخت

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نرگس معدنی پور با تشریح برنامه هاي هفته ملی عفاف و حجاب در کلانشهر تهران اظهار داشت: بیش از 180 برنامه در قالب همایش، نشست، کارگاه آموزشی، نمایشگاه، مسابقه و ... در سطح محلات شهر تهران به منظور ارتقاء سلامت اجتماعی و با هدف ارتقاء سطح بینش دینی شهروندان در زمیته عفاف و حجاب در طول هفته عفاف و حجاب از 19 تا 25 تیر ماه برگزار مي شود.

وی در ادامه گفت: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثير بسزايي در تحكيم بنيان خانواده و ايجاد سلامت در جامعه دارد، لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شدکه این مهم در تمامی برنامه های اداره کل امور بانوان دیده شده است.

معدنی پور با اشاره به برگزاری 44 کارگاه و نشست های تخصصی در سطح مناطق شهر تهران، گفت: این کارگاه‏ها با سرفصل ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش عفاف وحجاب درخانواده و مباحثی چون ترویج مد وپوشش  اسلامی و ایرانی ومدیریت در هزینه های خرید باتوجه به شعار سال 95 "اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل"، ترویج سبك زندگي اسلامی –ایرانی و زيست مومنانه، ارتقا واصلاح نگرش های فرهنگی وسبک زندگی شهروندان با تاکید بر معرفی ارزش ها، مزیت ها وزیبایی های عفاف و حجاب باعنایت به بیانات مقام معظم رهبری، بررسی تاثیر نقش حجاب در ایجاد وحفظ خانواده کارآمد و با حضور بیش از 12 هزار نفر از بانوان، دختران شهر تهران برگزار می شود و در این برنامه ها تجلیلی از برترین های حجاب در سطح مناطق، شامل دختران و بانوان محجبه موفق انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: تعداد 22 همایش آموزشی و فرهنگی نیز برای 110 هزار نفر از بانوان و دختران ، با همکاری بسیج مناطق برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام اینکه يك نمايشگاه محصولات فرهنگي در هر منطقه و در كنار محل برگزاري نشست ها و كارگاه‏هاي آموزشي برپا خواهد شد، افزود: در اين نمايشگاه ها، غرفه هاي مشاوره و پرسش و پاسخ، برگزاري مسابقه، ارائه نشريات، محصولات، مقاله، لوح فشرده و بروشور و ...  در خصوص عفاف و حجاب برپا می شود که پذیرای شرکت کنندگان است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری هفته عفاف و حجاب، گفت: اين نام گذاری ها به ترتیب از روز 19 تیرماه  شامل عفاف و حجاب ، ميراث انبياء الهي و ملل، عفاف و حجاب، سيره ي نبوي و سبك زندگي اسلامي ايراني، عفاف و حجاب، هدايت اسلامي – خودباوري فرهنگي، عفاف و حجاب، بهداشت و سلامت روان، شادي و نشاط اجتماعي،  عفاف و حجاب، امنيت اجتماعي، احترام به قانون و حقوق شهروندي، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتي و توليد مصرف داخلي، عفاف و حجاب ، عفت و غيرت حافظ حريم خانواده، است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های شهرداری تهران در حوزه عفاف و حجاب تنها مختص روز ملی عفاف و حجاب و ایام آن نیست، افزود: برنامه های گسترده ای در این زمینه در طول سال و در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی اجرا می شود.

به گفته معدنی پور، مهمترین رویکرد های اداره کل امور بانوان در سال 95 حمایت از نهادهای مردمی فعال در حوزه عفاف و حجاب، جلب مشاکت های شهروندان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از طریق تقویت کانون های محلی تحت عنوان حجاب یاوران یا مروجین حجاب و عفاف به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به هدف توسعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در بین شهروندان و اعتلای گرایش های فرهنگی اظهار داشت: در این زمینه اداره کل امور بانوان شهرداری تهران اقدام به تدوین لایحه برنامه جامع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نمود که در اواخر سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و بر اساس آن برنامه های عملیاتی راهبردهای 4 گانه لایحه عفاف و حجاب اجرا می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این راهبردها شامل گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با رویکرد ترویجی،آموزشی و تبلیغی، متناسب سازی فضاهای شهری و توسعه اماکن و زیرساخت های شهری، راهبرد شماره سه: حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد، کانون ها و همیاری های اجتماعی  در زمینه عفاف و حجاب، راهبرد شماره چهار: اقدامات نهادی و بین بخشی است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب