امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16144 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسن عزیزی اعلام کرد؛

آموزش سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

خبرایران: سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده اند و در بخش آموزشگاه های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می پردازند.
آموزش سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تبیین برنامه های ستاد بزرگداشت ششم مرداد «روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای»، صبح امروز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ۹۵ با حضور«حسن عزیزی»سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «علی فروزش» سرپرست دفتر ریاست و مدیریت عملکرد و امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سایر مدیران و اصحاب رسانه در محل جلسات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار دراین نشست خبری «حسن عزیزی» سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اظهارداشت: تضمین کیفیت آموزش های فنی و حرفه ای، آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد تقاضا محوری،چالش های نظام آموزشی کشور از تحصیل تا اشتغال و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای با مشارکت ذینعان از جمله محورهای همایش است.

وی افزود: از دیگر محورهای این همایش نیز توسعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، اقتصاد مقاومتی و امنیت اجتماعی، مهارت آموزی،تویعه کارآفرینی، اشتغال در برنامه ششم توسعه، آموزش های فنی و حرفه ای در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاوره و هدایت آموزشی، رویکرد حیاتی در فرصت های شغلی و آینده پژوهی و باز اندیشی در آموزش های فنی و حرفه ای با رویکرد ملی و بین المللی است.

سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: بر لزوم استفاده از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی، هماهنگی در همه سطوح و شرکای اجتماعی و بهره مندی از مشارکت در سطوح شهرستان، استان، ملی و بین المللی و تشکیل کارگروه اجرایی در این همایش تاکید می نمایم و در این همایش از صنعتگران، پیشکسوتان عرصه مهارت آموزی، کارشناسان و مدیران آموزش فنی و حرفه ای و دست اندرکاران آموزش های مهارتی در بخش خصوصی دعوت شده حمایت می شود.

وی ادامه داد: مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، کره و سازمان بین المللی کار نیز در این همایش به عنوان سخنرانان اصلی حضور خواهند داشت و در سال گذشته، ۶۹۸ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای درکشور فعال بوده و تعداد ۵۹۶۱ کارگاه مشغول به فعالیت بوده اند. همچنین ۱۰۸۹ مرکز آموزشی در زندانها و ۱۰۶۴ مرکز آموزشی در پادگان‌ها مستقر بوده و ۷۹۱۶ نفر مربی رسمی و پیمانی فنی و حرفه ای داریم.

سرپرست دفتر راهبردی معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: سالانه ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت در مراکز آموزشی ما آموزش دیده اند و در بخش آموزشگاه های آزاد نیز ۹۸۹۵ آموزشگاه نیز مربوط به بانوان و ۱۳۹۶ مربوط به آقایان به ارائه خدمات آموزشی می پردازند.

وی تعداد حرفه های آموزشی آموزشگاه های فنی و حرفه ای را ۱۱۱۰ حرفه ذکر کرد و گفت: عمده رشته های آموزشگاه‌های آزاد، خدماتی است و این رشته‌ها نیاز به سرمایه گذاری سنگین ندارند در حالی که رشته های آموزشگاه های دولتی فنی و مهارتی، سنگین است و برنامه های جداگانه ای نیز در استان های مختلف کشور از جمله البرز، تهران، اصفهان، سمنان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، کهکلویه و بویر احمد، آذرباییجان شرقی و غربی، زنجان، گلستان، فارس، کرمان و کردستان در این هفته برگزار می شود.

 

 فروزش: تبدیل وضعیت ۸۰۰ نفر دیگر از مربیان حق التدریس سازمان

علی فروزش، سرپرست دفتر ریاست و مدیریت عملکرد و امور بین‌الملل سازمان، در ادامه این نشست خبری، از تبدیل وضعیت ۸۰۰ نفر دیگر از مربیان حق التدریس سازمان خبر داد و گفت: پیش از این پست‌های مربوطه ۱۲۰۰ نفر از مربیان ایجاد شد و احکام آنان تا پایان ماه بعلاوه ۶۰۰ نفر جدید ابلاغ می‌شود و فعلا ۱۸۰۰ نفر دیگر در صف دریافت احکام تبدیل وضعیت خود هستند که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

سرپرست دفتر ریاست و مدیریت عملکرد و امور بین‌الملل سازمان، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور باید مجوزهای لازم صدور احکام تبدیل وضعیت را می‌داد گفت: در تلاش هستیم تا برای ۱۸۰۰ نفر باقی مانده از مربیان نیز پست سازمانی خالی شود.

بنابراین گزارش ؛پنجمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال به مناسبت بزرگداشت 6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه‌ای با حضور کارشناسان داخلی و پژوهشگرانی از کشورهای آلمان، روسیه، ‌کره برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب