امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16146 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

بیانیه بنیاد عفاف و حجاب به مناسبت 21 تیر روز ملی عفاف و حجاب/ استکبار با گسترش بی بند و باری و بی عفتی و تهاجم فرهنگی به دنبال هدف شومش است

خبرایران: حجاب و عفاف نه تنها از مهمترین مسائل جامعه اسلامی است بلکه قوام بخش و تامین کننده امنیتِ نهاد خانواده به عنوان مهمترین و مقدس ترین نهاد است. از این رو می توان گفت که مساله حجاب و عفاف یک امر حیاتی برای هر جامعه ای است.
بیانیه بنیاد عفاف و حجاب به مناسبت 21 تیر روز ملی عفاف و حجاب/ استکبار با گسترش بی بند و باری و بی عفتی و تهاجم فرهنگی به دنبال هدف شومش است

بی شک نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف یکی از بایسته های باور دینی است که نیازمند برنامه و « گسترش فرهنگ یا ترویج » ،« نهادینه سازی یا تعمیق » ریزی دقیق و کاربردی است. در این زمینه توجه به سه مرحله ضروری است. امروز در شرایطی که دشمن با جنگ نرم و » حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده یا تحفیظ «اختاپوس رسانه ای اش، از طریق فضای مجازی و ماهواره ای، در پی بستر سازی و القاء سبک زندگی غربی و غیر اسلامی است. به نظر می رسد غفلت و کم توجهی نسبت به مساله سبک زندگی اسلامی آثار جبران ناپذیری برای کشور به بار خواهد آورد.

بر همین اساس امروز یک سو ما نیازمند عزم جدی و همه جانبه از سوی دولتمردان و مسئولان ارگان های رسمی هستیم. تا در موضوع مقدس و مهم حجاب و عفاف با سیاستگذاری حکیمانه و مدبرانه بودجه و اعتبار لازم جهت ایجاد ساختارهای مناسب را تدارک نموده و با بهره گیری از مسؤسسات، سمن ها و کانون های مردمی زمینه پذیرش و پایبندی در اقشار مختلف را بوجود بیاورد و از سازمان های مردم نهاد و ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی و باورمند و متدین بهره برداری نماید. از این رو به نظر می رسد یکی از موثر ترین شیوه و وظیفه نظام حمایت و تشویق همین ساختارهای غیر رسمی و مردم نهاد است. در شرایط فعلی شاهدیم که استکبار و دشمنان کردن کشور است، به همان سان که « اندلسیزه » انقلاب با هدف قرار دادن کانون خانواده و ارزش های اخلاقی به دنبال در جنگ های صلیبی و تهاجم علیه تمدن اسلامی کشورهای مسلمان و دولت هایی همچون اندلس از ترویج بی بند و باری، گسترش فساد و فحشا و نهایتاً و سست ساختن عقاید به هدفش دست یافت. اکنون نیز تلاش همه جانبه به کار گرفته و با تمام قدرت وارد عرصه شده است و می کوشد با گسترش بی بند و باری و بی عفتی و تهاجم فرهنگی به هدف شومش برسد.

بی شک نگاه تعالی بخش و انسان ساز در اسلام با جهان بینی لیبرالی که انسان را تنها به مثابه ابزار می بیند، دو چشم انداز متفاوت و متضاد را بر می سازد. انسان کامل در جهان بینی اسلامی، اشرف مخلوقات است و مقامی والا دارد پس از این رو سعادت غایت این نوع نگاه به انسان است. در مقابل غایت تفکر و نگرش لیبرالی به انسان مادی و حیوانی است. کشورهای لاییک نه تنها در پی محدود کردن حجاب در کشورهایشان هستند بلکه می خواهند این کار را به دیگر نقاط جهان تسری دهند چرا که نمی خواهند آگاهی و بینش مبتنی بر جهان بینی توحیدی رشد و توسعه پیدا کند.

ر این اساس ما در زمینه مساله حجاب و عفاف مطالباتی از نهادها و سازمان های سیاستگذار، قانونگذار، نظارتی، اجرایی و قضایی داریم از این رو خواهان آن هستیم:

1 . دولت جمهوی اسلامی مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی قرار داده و آن را به صورت پیگیر اجرایی کند.

2 . همچنین از مجلس محترم می خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.

3 . از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فعالیت های تخریبی انجام می دهند، به عمل آورد.

4 . از رسانه ملی می خواهیم با تولید برنامه های مفید و ثمر بخش در قالب های مختلف به مساله حجاب و عفاف توجه نماید.

5 . همچنین از مراکز و نهادهای فرهنگی به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی انتظار داریم که به تبیین و روشنگری در زمینه مساله حجاب و عفاف بپردازند.

در پایان امیدواریم و یقین داریم که با گوش جان سپردن و عمل به رهنمودهای مقام عظمای ولایت که به مثابه صراط و شاهراه اصلی است، از راه های فرعی دور شده و به هدف متعالیِ نهادینه شدن، ترویج و تحفیظ فرهنگ حجاب و عفاف در کشور می رسیم و موفق می شویم.

ان شاء الله و من الله التوفیق

بنیاد عفاف و حجاب

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب