امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16155 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

بازتابهای قهرمانی پرتغال در روزنامه های جهان/ تنش مسی - رونالدویی روی جلدهای ویژه یورو2016

خبرایران:قهرمانی پرتغال در رقابت های یورو 2016 مهمترین خبر شب گذشته ورزش دنیاست که البته رسانه های سیاسی و عمومی نیز قادر نیستند خود را از توجه به آن کنار بکشند.
بازتابهای قهرمانی پرتغال در روزنامه های جهان/ تنش مسی - رونالدویی روی جلدهای ویژه یورو2016

به گزارش خبرایران، آنچه که قهرمانی شب گذشته را دراماتیک تر و پرطرفدارتر کرده است، موضوع مصدومیت رونالدو و قهرمانی تیمی است که شانس کمتری برای فتح جام داشت. تیمی که با یک پیروزی در 90 دقیقه در نهایت دومین تورنمنت معتبر دنیای فوتبال را فتح کرد.

 صفحه یک های زرشکی


* روزنامه های سراسر جهان توجه ویژه ای به این مسابقه داشته اند. اول از پرتغال شروع می کنیم که صاحب این مجلس شادی است. روزنامه های امروز پرتغال صفحات اول خود را بدون استثنا به عکس های بزرگ  از مسابقه دیشب اختصاص داده اند. روزنامه هایی مثل رکورد، ابولا و جوگو که ورزشی هستند و سایر روزنامه ها مثل پوبلیکو، جورنال دی نوتیسیاس و دیاریو دی نوتیسیاس که روزنامه های عمومی این کشور محسوب می شوند. کار دست گرافیست های پرتغالی را با هم مرور می کنیم:

 

 

 

 

 

 


غم دنیا به رنگ آبی


* اما فرانسوی ها؛ در شرایطی که همه چیز برای قهرمانی شاگردان دیدیه دشام مهیا بود آنها رقابت را به پرتغال واگذار کردند. روزنامه اکیپ که پوشش همه جانبه و فوق العاده ای به رقابت ها داده بود عکس یک خود را به غم بازیکنان فرانسه پس از شکست اختصاص داده و این رویه ای است که در سایر روزنامه ها هم به چشم می خورد. روزنامه هایی مثل لیبراسیون، لادپش و سودکوئست ... اما لوپاریزین روزنامه دیگر این کشور فتح جام با کریس رونالدو را روی صفحه اول خود قرار داده است تا نسبت به دیگران کمی متفاوت تر باشد. هر چه غم دنیاست برای این روزنامه ها ...

 

 

 

 

 

 


دعوا با درون مایه رونالدو


* بد نیست سری هم به اسپانیا بزنیم جایی که با توجه به حضور کریس رونالدو قطعا نمی شود نسبت به فتح جام توسط او بی تفاوت ماند. نکته جالب رویارویی همیشگی روزنامه های کاتالونیا و مادرید در موضوعات مختلف است. دو روزنامه شهر بارسلونا، اسپورت و موندودپورتیوو تیتر اول خود را به قهرمانی پرتغال بدون کریس رونالدو اختصاص داده اند. هر دوی این روزنامه ها تمایل شدیدی به بارسا دارند و با این تیتر قصد دارند کریس رونالدو را به چالش بکشانند. اما در روزنامه مارکا تصویر بزرگ به کریس رونالدو و پپه اختصاص دارد و البته روزنامه آس دیگر نشریه مادریدی هم تصویری مشابه از کریس و پپه در جشن قهرمانی را منتشر کرده است.

 

 

 

 

 

 


انگلیسی ها سرگرم ماری


* فتح ویمبلدون توسط اندی ماری بریتانیایی مهمترین خبر امروز ورزش انگلیس است و بالاتر از قهرمانی پرتغال در جام ملت ها می نشیند. روزنامه هایی مثل دیلی میل، گاردین، میرر و ایندیپندنت که صفحات ورزشی قدرتمندی دارند، کینگ ماری را تبدیل به تیتر اول صفحات ورزشی خود کرده اند. البته رسانه های انگلیسی دیروز پوشش آنلاین کاملی به بازی فینال داده بودند.

 

 

 

 


ایتالیایی ها طرفدار پرتغال
* روزنامه های ورزشی معروف ایتالیا هم صفحه اول های خود را به فینال دیشب اختصاص داده اند. ایتالیا 3 روزنامه ورزشی بزرگ به نام های گاتزتا دلواسپورت چاپ میلان، کوریره دلواسپورت چاپ رم و توتواسپورت چاپ تورین دارد. از ایتالیا روزنامه بزرگ کوریره دلاسرا را هم انتخاب کرده ایم؛ روزنامه ای که عکس یک خود را کنار موضوعات سیاسی به یورو اختصاص داده است.

 

 

 

 


سایر نقاط جهان


آرژانتنی ها ، مسی و رونالدو
* آرژانتینی ها و برزیلی ها هم از دنبال کنندگان پروپاقرص یورو بودند. امروز روزنامه آرژانتینی اوله تیتر اول خود را به فتح جام توسط کریس رونالدو اختصاص داده است. اگرچه او رقیب بزرگ مسی است . اوله نوشته  : ما با مسی نبردیم و پرتغال بدون رونالدو برد؟ و در انتها پرسیده :چرا اونا آره و چرا ما نه؟

روزنامه منتخب دیگر هم روزنامه بزرگ برزیلی اوگلوبو چاپ ریو است که آنها هم عکس یک خود را به قهرمانی پرتغالی ها اختصاص داده اند. هم زبان های خودشان در اروپا ...

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب