امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16157 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرمطرح کرد؛

دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدردر امر مبارزه با اعتياد درحوزه بهزيستی آماده همکاری است/ بهزیستی، فعال‌ترین سازمان در حوزه مبارزه با اعتیاد است

خبرایران : علی مويدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دیدار با معاون وزیر رفاه و رييس سازمان بهزيستي كشور ، فعال‌ترین سازمان در حوزه مبارزه با اعتیاد را بهزیستی معرفی کرد و گفت: اين سازمان تاكنون در حوزه‌هاي پيشگيري و درمان نقش مثبت و تاثيرگذاري داشته است.
دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدردر امر مبارزه با اعتياد درحوزه بهزيستی آماده همکاری است/ بهزیستی، فعال‌ترین سازمان در حوزه مبارزه با اعتیاد است

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، علي مويدي در اين ديدار كه در دفتر رياست سازمان بهزيستي برگزار شد، گفت: جايگاه بهزيستي و نقش و اثربخشي آن در فرآيند مبارزه با مواد مخدر براي افرادي كه در اين عرصه مشغول به فعاليت هستند، برجسته و هويدا است.

وي افزود: بهزيستي يكي از فعال‌ترين دستگاه‌هاي عضو ستاد است و تاكنون در حوزه‌هاي پيشگيري و درمان نقش مثبت و تاثيرگذاري را داشته است.

قائم مقام دبيركل ستاد با تاكيد بر اينكه رسالت عملی ما در امر مبارزه با مواد مخدر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالي) است، گفت: در جلسه اخير رؤسای قوا و مسئولان كشور با ايشان كه به منظور بررسي آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، مقرر گرديد گزارشات دقیقی از اقدامات دستگاه‌ها جمع‌بندي و تا آبان ماه آینده تهیه شود و در موعد مشخص خدمت ایشان ارائه شود.

مويدي بيان داشت: ايشان تاكيد دارند كه در راستاي اقدام و عمل، اقدامات فوق العاده اي در دستگاه‌ها صورت بگيرد، لذا جايگاه بهزيستي حائز اهميت است و علاقه‌منديم موضوعات مربوط به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و اعتياد را با يكديگر پيگيري كنيم و تا پايان سال كارنامه قابل قبولي در اين حوزه داشته باشيم.

مويدي بيان داشت: دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگي دارد براي سرعت بخشيدن به امر مبارزه با اعتياد در حوزه بهزيستي كه نقش موثري هم دارد، وارد و همكاريهايي بيش از گذشته داشته باشد .

 

بهزيستي آماده همكاري با ستاد مبارزه با مواد مخدر است

همچنين انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی كشور در اين ديدار گفت: بهزيستي با پیشینه روشن و ارزشمند در حوزه پیشگیری از اعتیاد، درصدد تقویت عوامل محافظ و کمرنگ کردن عوامل خطر است این در حالی است که باید با رویکرد تلفیقی به تناسب ماموریت های دستگاه های مختلف تقسیم کار در این خصوص صورت گیرد.

وي در ادامه بر كارزار رسانه‌اي در پيشگيري از اعتياد با هدف ارتقاء‌ دانش افراد جامعه، تقويت اثربخشي كمپ‌هاي اعتياد، توسعه مراكز اجتماع درمان مدار ( TC) در استان‌هاي سراسر كشور، تامين اشتغال براي بهبوديافتگان و ساماندهي زنان معتاد تاكيد كرد.

محسني‌بندپي در ادامه اعتياد را يك بيماري جسمي، رواني و اجتماعي خواند كه بايد درمان آن هم توامان و با در نظر گرفتن اين موارد باشد، گفت: سازمان بهزيستي آمادگي خود جهت همكاري كامل با ستاد مبارزه با مواد مخدر را اعلام مي‌دارد تا به نتيجه‌اي خوب و آنچه كه زيبنده اين نظام باشد، دست يابيم.

 

وظيفه ستاد مبارزه با مواد مخدر سياستگذاري و حمايت است

دكتر پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: بهزيستي از مهم‌ترين شركاي كليدي اين ستاد براي ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي است و توانسته در حوزه‌هاي درمان، پيشگيري از اعتياد و فعاليت‌هاي حمايتي خوب ورود كند، لذا ما خواستار همكاري‌هاي بيشتري هستيم.

وي با بيان اينكه وظيفه ستاد مبارزه با مواد مخدر سياستگذاري و حمايت است و نه اجرا ، گفت: به عنوان مثال ستاد نبايد به مباحث درمانگرايانه ورود كند،‌ بهزيستي با توجه به تجاربي كه در درمان هاي اقامتي دارد بودجه لازم را از ستاد گرفته و در اين بخش وارد مي‌شود.

افشار در ادامه بر اجراي تبصره 2 ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر ، تامین هزینه بیمه پایه و بستری معتادان، گسترش پوشش بيمه‌اي خدمات درماني اعتياد و اختصاص پنج درصد اعتبارات اشتغال به بهبودیافتگان تاكيد كرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب