امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16159 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل سابق مشارکت‌های اجتماعی جوانان؛

تهیه جهیزیه تامین یک زندگی است

خبرایران: محسن زارعی، مدیرکل سابق سمن های کشور گفت: بحث جهیزیه و مراسم های آنچنانی تنها یک فرع از یک اصل با نام ازدواج است.
تهیه جهیزیه تامین یک زندگی است

محسن زارعی، مدیرکل سابق سمن های کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری طرح آینه شمعدون با اشاره به اینکه بحث جهیزیه و مراسم های آنچنانی تنها یک فرع از یک اصل با نام ازدواج است، گفت:«خانواده ها باید به دنبال تحقق اصل موضوع باشند. هیچ‌کس نمی‌گوید اگر جهیزیه نباشد ازدواج نباید انجام شود، ما نباید فرعیات را قربانی یک اصل کنیم.»

وی افزود: «در مواقع بسیار این خانواده ها هستند که به بحث جهیزیه دامن می‌زنند؛ آمارها از افزایش سن ازدواج خبر می‌دهند و آمار طلاق نیر همچنان در حال افزایش است. اگر چشم و هم چشمی خانواده نباشد، آمار طلاق به شدت کاهش می‌یابد و اگر همین حسادت‌های بین خانواده ها شکل نگیرد شاهد افزایش ازدواج خواهیم بود.»

این کارشناس حوزه جوانان با بیان اینکه تفکیک این فرع و اصل یعنی جهیزیه و ازدواج بسیار مهم است می گوید: «ازدواج یک واجب دینی است و باید این اتفاق بیوفتد. خانواده ها نباید با چشم و هم چشمی جلو آن را بگیرند.»

مدیرکل سابق مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به شروع زندگی زوجین گفت: «با کمترین هزینه می توان یک جهیزیه بسیار ساده و شیک تهیه کرد. تاکید بر تولید ملی و جهیزیه بر اساس ضروریات بسیار حائز اهمیت است.»

زارعی در رابطه با 75000 نو عروس در صف انتظار برای تهیه جهیزیه و تاثیر خیرین گفت: «فرهنگ وقف بسیار مهم است. خیرین باید توجه کنند که خیر فقط در کمک به نیازمندان و تامین غذا و ساخت مدارس نیست؛ جوانان زیادی هستند که نیاز به جهیزیه دارند و این خود یک کار خیر است.»

وی با اشاره به طرح آینه شمعدون افزود: «ما باید خیرین را به این سمت بکشانیم که تهیه جهیزیه برای یک دختر و برای یک زوج تامین یک آینده است، تامین یک زندگی است.»

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب