امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16285 تاریخ انتشار: شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در هفته بدون نایلکس؛

شهر با دستان کودکانه از کیسه های پلاستیکی تکانده شد

خبرایران : به مناسبت هفته بدون نایلکس کودکان شمال تهران کیسه های پارچه ای را که با دستان کوچک خود نقش شهری بدون نایلکس بر آن کشیده بودند را به شهروندان هدیه دادند.
شهر با دستان کودکانه از کیسه های پلاستیکی تکانده شد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي شهرداري منطقه یک مهدي جمشيديان رئيس اداره بازيافت و تبدیل مواد شهرداري اين منطقه  با بيان خبر فوق اظهار داشت : از 21 تا 27 تیرماه در هفته بدون نایلکس برنامه های متنوعی با هدف ارتقاء فرهنگ زیست محیطی و آشنایی شهروندان با معایب و مضرات استفاده از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی آن با کیسه های پارچه ای در مراکز خرید، سراهای محلات، مهدهای کودک و خانه های اسباب بازی، میادین میوه و تره بار، مساجد با اجرای کارگاه های آموزشی، اجرای تاتر، توزیع کتاب ، بروشور، کیسه های تجدید پذیر و ... اجرا شد.

وی گفت : از مهمترین این برنامه ها حضور کودکان مهدکودک و پیش دبستانی نسل نواندیش به عنوان حامی و فعال محیط زیست با لباس های محلی در میدان میوه و تره بار ازگل در ناحیه نه شهرداری منطقه یک بود که کیسه های  پارچه ای که از طرف اداره بازیافت در اختیار شان قرار داده شده بود، توسط کودکان با کمک مربیان با مو ضوع محیط زیست، بازیافت و با  شعارنویسی، نقاشی و  به مردم اهدا شد و با زبان کودکانه از مردم خواسته شد از این پس به جای نایلکس از کیسه های پارچه ای استفاده نمایند.

جمشیدیان تصریح کرد : این مهد کودک نمایشگاهی از بهترین ها از دورریختنی ها نیز تهیه کرده بود و 7 عدد تابلو خلاقانه را نیز که به ابتکار مربیان و کودکان با مفاهیم زیست محیطی و بازیافتی تهیه شده بود را به مسئولین و مدیران شهری شهرداری منطقه یک اهدا کردند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب