امروز: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/08]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16310 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر تعاون خبر داد؛

باید در جامعه‌ای مثل ایران حتماً طبقه متوسط صنعتی شکل بگیرد/ پیشنهاد حقوق کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای مدیران عامل بانک‌ها/ تعیین حقوق وزرا در جلسه آینده شورای حقوق و دستمزد

خبرایران: وزیر تعاون با بیان اینکه در جلسه آینده شورای حقوق و دستمزد برای حقوق و دریافتی وزرا تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: پیشنهاد کل دریافتی در جلسه شورای حقوق و دستمزد برای بانک‌ها،‌ شرکت‌ها و بیمه‌های بزرگ حداکثر زیر 20 میلیون تومان است.
باید در جامعه‌ای مثل ایران حتماً طبقه متوسط صنعتی شکل بگیرد/ پیشنهاد حقوق کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای مدیران عامل بانک‌ها/ تعیین حقوق وزرا در جلسه آینده شورای حقوق و دستمزد

به گزارش خبرایران، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران در جمع خبرنگاران در مورد تعیین حقوق و دستمزد مقامات عالی رتبه دولت گفت: در جلسه آینده شورای حقوق و دستمزد در این رابطه تصمیم‌گیری می‌شود ولی تمایل وزرا به کاهش حقوق‌هایشان است.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای حقوق و  دستمزد برای مدیران عامل بانک‌ها،‌شرکت‌ها و بیمه‌های بزرگ حداکثر حقوق و دریافتی زیر 20 میلیون تومان پیشنهاد شده است، گفت: در مورد پزشکان یا مدیر مناطق نفت‌خیز و یا بنگاه‌هایی مثل فولاد مبارکه باید تصمیم‌گیری شود چرا که با توجه به شرایط مدیران عامل چنین بخش‌هایی حق دارند که حقوق و دریافتی بیشتری بگیرند.

وی با بیان اینکه در مورد حقوق و دریافتی وزرا بحث‌هایی انجام شده و دکتر نوبخت رقم آن را اعلام می‌کند بیان داشت: وزرا حقوق بالایی نمی‌گیرند.

وی همچنین درمورد حقوق و دریافتی خودش اظهار داشت: با توجه به اینکه عضو هیات علمی دانشگاه‌ هم حقوق زیادی نمی‌گیرد.

نوربخش بیان داشت: یکی از تصمیمات مهمی که اتخاذ شده این است که تصمیم‌گیری درمورد هر سازمان دیگر به خودش واگذار نمی‌شود.

ربیعی با بیان اینکه این دولت به اجماع معتقد است و با مسائل مدارا می‌کند، تصریح کرد: در این دوران بیش از هر چیز برای حل مشکلات نیازمند عقلانیت هستیم، چرا که ما فرصت اشتباه کردن و حتی فرصت هدر دادن یک دلار را نداریم.

وی با بیان اینکه بعد از انتشار فیش‌های حقوقی یک عده می‌خواهند جنگ فقر و غنا راه بیندازند و دولت را نماد اشرافیت معرفی کنند، گفت: این در حالی است که ما به عنوان یک فرصت از انتشار فیش‌های حقوقی استفاده کردیم و تلاش شد تا سقف معقولی برای حقوق و دستمزد مدیران عالیرتبه تعیین شود.

وی افزود: بنابراین سقف حقوق وزرا تک‌رقمی خواهد بود و در مورد مدیران عامل شرکت‌های دیگر نیز سطح حقوق را در حد استاندارد تعریف می‌کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جامعه‌ای مثل ایران حتماً باید طبقه متوسط صنعتی شکل بگیرد، اظهار داشت: امروز متأسفم که بگویم طبقه متوسط ما آنقدر نحیف است که با یک بیماری ساده به طبقه پایین اجتماعی سقوط می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه ما دوران دشواری را داریم، اظهار داشت: با توجه به اینکه براساس یک سنت غلط، اتکا کشور به درآمدهای نفتی است، بنابراین دوران دشواری را می‌گذرانیم و سال گذشته هم به ما خیلی سخت گذشت.

وی افزود: بدون تعامل با نظام جهانی و قدرت‌های مناسب و بدون فضای مناسب، قطعاً نمی‌توانیم به رشد و شکوفایی برسیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب