امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16346 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس اعلام کرد؛

مساجد کانون‌‌های فرهنگی و هنری محل شناسایی، پرورش وکارهای هنری مناسب است/ علمای مساجد باید خود را به سلاح دانش مجهز کنند/۱۴مرداد میلاد حضرت معصومه (س)، برنامه‌ای ویژه در حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی خواهیم داشت

خبرایران: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: علمای مساجد ابتدا باید خود را به سلاح دانش مجهز کنند سپس کار اثرگذار انجام دهند. به همین دلیل جایگاه کار فرهنگی آنقدر اهمیت دارد که رهبری در سخنانشان به صراحت به این مقوله پرداختند.
مساجد کانون‌‌های فرهنگی و هنری محل شناسایی، پرورش وکارهای هنری مناسب است/ علمای مساجد باید خود را به سلاح دانش مجهز کنند/۱۴مرداد میلاد حضرت معصومه (س)، برنامه‌ای ویژه در حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی خواهیم داشت

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دهه کرامت و اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران»، صبح امروز دوشنبه ۲۸ تیر ماه ۹۵ با حضور «حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شمس» سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران و اصحاب رسانه درمجتمع فرهنگی نور برگزار و دراین نشست خبری «حجت‌الاسلام والمسلمین امیر شمس» سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی وظیفه ما تبیین گفتمان دینی و فرهنگ‌سازی در این زمینه است و در گذشته چنین بوده که هر جا تصمیم داشتند یک مرکز تجاری یا بازار ایجاد کنند حول یک مسجد طراحی می‌کردند علتش هم این بود که بازار و کسبه ما از مساجد متأثر بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس تصریح کرد: ما هم به همین دلیل در مساجد کانون‌‌های فرهنگی و هنری ایجاد کردیم تا هنرمندان مناطق مختلف را شناسایی، پرورش دهیم و کارهای هنری مناسبی انجام دهیم.

وی با اشاره به وجود ۱۱۲۸ کانون فرهنگی فعال در مساجد افزود: امیدواریم با کمک خداوند و ائمه جماعت و مردم و اهدافی که برای کانون‌ها تنظیم کردیم، نایل شویم. علمای مساجد ابتدا باید خود را به سلاح دانش مجهز کنند سپس کار اثرگذار انجام دهند. به همین دلیل جایگاه کار فرهنگی آنقدر اهمیت دارد که رهبری در سخنانشان به صراحت به این مقوله پرداختند. خوشبختانه اعتبار امسال کانون‌ها نسبت به سال‌های قبل رشد کرده، برنامه‌های سال ۹۵ اکنون تصویب و به ما ابلاغ شده است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: اکنون کنگره‌های ملی در دست اقدام داریم که به زودی اعلام خواهد شد از جمله کنگره ام‌البنین در روز وفات حضرت ام‌البنین، تجلیل از مادران شهدا را در دستور کار داریم.

 وی درباره برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان، گفت: کل کانون‌های فعال مساجد اکنون مجهز شدند علاوه بر آن ۲۰۰ کانون را از بین این تعداد به خاطر ویژگی‌های آنها اعم از فضا، تعامل اعضا و جمعیت مناطق به عنوان نمونه با برنامه‌های ویژه تدبیر کرده‌ایم. یک ستادی در دبیرخانه به نام نظارت بر اوقات فراغت تشکیل شده که در آن نوع و زمان ثبت‌نام برای اوقات فراغت و نحوه و ارزیابی عملکرد کانون‌ها بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس درمورد برنامه‌های دهه کرامت هم عوان داشت: این دهه از ۱۴ تا ۲۴ مرداد ماه (ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا) ادامه دارد و فرصت خوبی است که ما به عنوان دستگاهی فرهنگی برای دفاع از حریم ولایت و شناساندن ائمه (ع) فعالیت کنیم و در روز ۱۴ مرداد میلاد حضرت معصومه (س)، برنامه‌ای ویژه در حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی به عنوان افتتاحیه رسمی دهه کرامت و تجلیل از مقام شامخ این بزرگوار با حضور استاندار و مسؤولین کشوری خواهیم داشت. متولی این برنامه دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران است.

 وی با اشاره به اینکه عناوین روزهای دهه کرامت هنوز اعلام نشده است، گفت: هر یک از دستگاه‌ها در روز خاصی از این دهه همایش و نشست‌هایی خواهند داشت. از جمله همایش بزرگ وزارت ورزش و جوانان ویژه جوانان در این دهه برگزار می‌شود، اختتامیه دهه کرامت نیز در امامزاده صالح به همت اداره کل اوقاف استان تهران برپا می‌شود. همچنین اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران جشنواره سرودها و نغمه‌های رضوی، اداره امور کتابخانه‌ها، مسابقه کتابخوانی رضوی را برگزار می‌کنند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران، در پایان درباره توسعه و تجهیز کانون‌های مساجد استان تهران، گفت: بیش از پنج هزار مسجد در تهران داریم که ما در ۱۱۲۸ مسجد کانون فرهنگی ایجاد کردیم، سیاست ما در برنامه ششم توسعه این است که به کیفیت کانون‌ها بپردازیم البته رشد ۷٫۶ درصدی را نیز دنبال می‌کنیم.

بنابراین گزارش، افتتاحیه دهه کرامت از۱۴ تا ۲۴ مرداد ماه سالجاری در استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) و اختتامیه آن در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب