امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16373 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مجلس دهم مطرح کرد؛

فاصله والدين از ارزش‌های مذهبی سبب بروز اعتياد فرزندان می‌شود

خبرایران: هاجر چنارانی نماینده مجلس دهم با اشاره به اينكه فاصله والدين از ارزش‌هاي مذهبي سبب بروز اعتياد فرزندان مي‌شود، گفت: بايد براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد ارزش‌هاي اسلامي و ايراني را به خانواده ها بازگرداند.
فاصله والدين از ارزش‌های مذهبی سبب بروز اعتياد فرزندان می‌شود

هاجر چنارانی در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: معتادان بیماران اجتماعی هستند و باید دولت برای درمان آنها به صورت اصولی و اساسی اقدام کند. این مسئله لازم است به طور منسجم و برنامه ریزی شده مد نظر مسئولان قرار گیرد تا این بیماران بهبود یافته و به دامان جامعه در کنار سایر افراد باز گردند.

نماینده مجلس دهم به موضوع پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و بیان داشت: در همه بیماری‌ها و آسیب های اجتماعی پیشگیری مقدم بر درمان است و در حوزه اعتیاد نیز این مسئله صادق است. رویکرد وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه بامواد مخدر نیزمصداق بارز پیشگیری به شمار رفته چرا که با همکاری همه مردم و مسئولان اقدامات لازم پیشگیرانه محقق شده و چندین گام به نابودی اعتیاد نزدیک می شویم.

چنارانی با بیان اینکه متأسفانه امروزه والدین از ارزش‌های دینی و مذهبی فاصله گرفته اند، گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی از خانواده ها به ویژه والدین در حال دور شدن است و خانواده های ایرانی در حال خالی شدن از یک فرهنگ اصیل اند. این موضوع سبب آسیب پذیر شدن افراد جامعه و بروز ناهنجاری هایی همچون اعتیاد می شود.

وی تأکید کرد: باید با عرق ملی ارزش‌ها را به خانواده ها بازگرداند و با این اقدام نه تنها از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد بلکه جهت پیشگیری از اعتیاد نیز گام برداشت.

نماینده مجلس به موضوع فرهنگ سازي در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتياد تأكيد داشت و عنوان كرد: پيشگيري يك اصل مهم در مبارزه جامع با اعتياد به شمار مي‌رود و در صورتي كه در اين امر موفقيت به دست آوريم قطعا در مبارزه و درمان اعتياد نيز پيروزي مطلوب را كسب خواهيم كرد.

چنارانی با بيان اينكه آموزش و فرهنگ سازي دو ركن اصلي پيشگيري از اعتياد است، خاطر نشان ساخت: تلاش برای جلب مشارکت‌های جامعه مدنی یکی از اصلی ترین راهکارهای مقابله با اعتیاد به شمار مي‌رود.

وي در مورد نقش سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و مبارزه با موادمخدر گفت: سمن ها به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت می توانند تقاضاهای اجتماعی را اولویت بندی کرده و در اختیارمسئولان قرار دهند. و در عين حال خود در امر پيشگيري از اعتياد نقش موثري را ايفا كنند لذا تقويت و توسعه اين سازمان‌ها جهت مبارزه و پيشگيري از اعتياد ضرورت دارد.

  

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب