امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16394 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید مجتبی موسوی خبر داد؛

ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده 2 مرداد ماه آغاز می شود

خبرایران : سید مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده خبر داد .
ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده 2 مرداد ماه آغاز می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سیدمجتبی موسوی، درباره سمپوزیوم سردیس مفاخر گفت: پیشنهاد ساخت سردیس مفاخر شعر و ادب از سوی انجمن شاعران مطرح شد تا این سردیس ها در محوطه انجمن شاعران واقع در خیابان شهید کلاهدوز قرار گیرد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم سمپوزیوم مجسمه‌سازی که یک رویداد هنری است را برگزار کنیم و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای این سمپوزیم انجام شد و پس از اعلام فراخوان ۱۴ هنرمند مجسمه‌ساز انتخاب شدند.

او با بیان اینکه انجمن شاعران ۱۴ نفر از مفاخر شعر و ادب را که از پیشکسوتان و شاعران معاصر انقلاب هستند؛ انتخاب کردند، ادامه داد: براساس قرعه‌کشی قرار است هریک از دوستان مجسمه‌ساز سردیس یکی از این مفاخر را آماده کند، ‌این رویداد شنبه دو مرداد در محوطه انجمن شاعران برگزار می‌شود.

به گفته موسوی مجسمه‌سازان شرکت‌کننده در این سمپوزیوم علیرضا اسانلو، شاهرخ اکبری دیلمقانی، ندا آیتی، فائزه بادامچی، محمد بیگ‌زاده، کیوان‌پور نصری‌نژاد، علی چراغی، ‌ مهدی حبیبی، ریبین حیدری، ‌ منصور طاهری، ‌ احمد عرب بیگی، ‌ هادی عرب نرمی، ‌ بیژن غنچه‌پور و محسن ناصریان هستند که به ترتیب سردیس شاعرانی چون سلمان هراتی، مهرداد اوستا، طاهره صفارزاده، شهریار، م. آزاد، سهراب سپهری، مشفق کاشانی، منوچهر آتشی، سیدحسن حسینی، پروین اعتصامی، حسین منزوی، نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث و قیصر امین‌پور را می‌سازند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب