امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 164 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱:۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حضور تولیدات سیمافیلم در جشنواره «جام‌جم»

خبرایران : سریال‌های روزگار قریب، بچه‌های هور، قلب و یک مشت پر عقاب از تولیدات سیمافیلم به بخش مسابقه سریال‌های تلویزیونی سومین جشنواره جام‌جم راه یافتند.
حضور تولیدات سیمافیلم در جشنواره «جام‌جم»

به گزارش خبرایران، این 4 سریال در کنار سایر مجموعه‌های تلویزیونی از سایر شبکه‌ها در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

«روزگار قریب» داستان زندگی بنیان‌گذار طب نوین کودکان در ایران، دکتر محمد قریب است که 5 نفر از بازیگران سینما و تلویزیون دوره های مختلف زندگی وی را تا 58 سالگی و اواخر عمر او به تصویر کشیده اند.

پرهام کرمی، کاوه آهنگر، شهاب کسرایی، ناصر و مهدی هاشمی در مقاطع مختلف در کاراکتر این شخصیت شهیر تاریخ معاصر ظاهر شده اند.

سریال «بچه‌های هور» ساخته عبدالله باکیده درباره جوانی به نام هاشم است که با قایقش در این منطقه به جابه جایی مسافر مشغول است، او با مردی به نام خالد مواجه می‌شود که قاتل پدرش است.همه نگران قتل خالد هستند. او به دلیل تعهدی که داده ، قرار است تا پس از ازدواج خواهرش (عبیر) با برادر مقتول (سبحان) ، دهکده را ترک کند. قرار است تا روز عروسی ، هیچ گلوله ای شلیک نشود اما در روز عروسی با آغاز جنگ ایران و عراق ، هزاران گلوله شلیک می شود.

داوود رشیدی، حمیرا ریاضی، افسون افشار، مینا نوروزی، مریم صباغیان، علی اوسیوند، فریده دریامج، حامد کلاهداری، صابر ابر، نیلوفر هوشمند، مینا نوروزی‌فر، اصغر نقی‌زاده و علی سلیمانی بازیگران این سریال هستند.

عبدالله باکیده این سریال را براساس فیلمنامه ای کارگردانی کرد که به صورت مشترک با عبدالرسول گلبن نوشته و داریوش مختاری و مسعود صباح آن را بازنویسی نهایی کرده بودند.

همچنین سریال «قلب» را که در 9 قسمت 45 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده، مسعود تکاور کارگردانی کرده است. سریال قلب، داستان جوانی به اسم کیوان پوریا را روایت می‌کند که یکی از نخبگان و دانشمندان جوان کشور به حساب می آید اما مشکلات داستان از جایی شروع می شود که او به بیماری قلبی دچار می‌شود و این آغاز اتفاقات حسین محجوب، حسن پورشیرازی، محمود مقامی، کیوان محمودنژاد، آناهیتا همتی، فلور نظری، مریم سلطانی، محمد حمزه‌زاده، خسرو فرخزادی، فخرالدین صدیق شریف، یوسف صیادی بازیگران این سریال هستند.

«یک مشت پرعقاب» داستانی معمایی ـ جنایی است که با وقایعی چون جنبش تبریز، جمعه خونین 17 شهریور، راهپیمایی ، انقلاب 57 و... پیوند دارد و بر اساس فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی به کارگردانی اصغر هاشمی و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای در مرکز سیما فیلم تولید شده است.

این مجموعه داستان خانواده ای 5 نفره از طبقه متوسط را روایت کرد که سرنوشت هر کدام از اعضای آن به نوعی با قسمتی از وقایع انقلاب گره می خورد.

حامد بهداد، رضا کیانیان، آهو خردمند، هرمز هدایت، خزر معصومی و ساره بیات بازیگران اصلی این سریال هستند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب