امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1649 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد؛

آغاز به کار بورس ایده تا پایان سال/برگزاری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر در برج میلاد

خبر ایران: دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از راه‌اندازی بورس ایده تا پایان سال خبر داد و این موضوع را یکی از بحث‌های مهم برای مالکیت فکری خواند.
آغاز به کار بورس ایده تا پایان سال/برگزاری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر در برج میلاد

به گزارش خبر ایران ، دکتر سورنا ستاری در نشست تشریح ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی که در فاصله زمانی چهاردهم تا هفدهم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی سالن میلاد برگزار می‌شود، طی سخنانی اظهار امیدواری کرد تا با حضور رییس بورس در جشنواره امسال، موضوع بورس ایده نیز کلید بخورد.

وی با بیان این که جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی هر ساله در دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، تصریح کرد: رویکرد اصلی این جشنواره تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگان است که اولین دوره این جشنواره در سال 1387 همزمان با نامگذاری سال نوآوری و شکوفایی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد و در ادامه پس از آن که سه دوره به صورت ملی برگزار شد در دوره اخیر یعنی سالهای 90 – 91 و امسال جهت تعامل با مخترعان و سرمایه‌گذاران دیگر کشورها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مخاطبان جشنواره را "سرمایه‌گذاران، صاحبان صنعت، صندوق‌ها و نهادهای تامین مالی"، "صاحبان ایده و مخترعان"، "شرکتهای دارای محصولات دانش بنیان"، "تسهیل کنندگان و کارگزاران تخصصی تجاری‌سازی و انتقال فناوری"، "سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی نیازمند فناوری" و "دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان نوآوری و فناوری" عنوان کرد.

وی با بیان این که کمک به تجاری سازی دستاوردهای نخبگان از اهداف اساسی این نمایشگاه است، تصریح کرد: همچنین شناسایی نوآوران و مخترعان و حمایت مادی و غیر مادی و هدایت و توانمندسازی آنان، شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و معرفی آنها به نخبگان و صاحبان ایده، فرهنگ‌سازی و ایجاد تعامل سه جانبه مخترعان، سرمایه‌گذاران و کارگزاران و استفاده از ظرفیت‌های هر یک از طرفین برای تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگان، آموزش مخاطبان با فرآیند تجاری‌سازی و ارائه مشاوره‌های تخصصی و همچنین ایجاد تعامل بین مخترعان و سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور از دیگر اهداف این جشنواره است.

ستاری با بیان این که در این جشنواره کتابچه شناسنامه اختراعات راهنمای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت است، تصریح کرد: تا کنون چهار کتابچه اختراعات شامل خلاصه فنی 800 اختراع تهیه شده است.

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ در این جشنواره معرفی نیازمندی‌های بخش صنعت، محل مناسبی برای صاحبان ایده و حل مشکلات بخش صنعت است، گفت: همچنین ارائه خدمات و مشاوره‌ و حضور مشاوران نیز به عنوان تسهیل کنندگان جهت راهنمایی مخاطبان در این جشنواره بسیار مفید است.

وی با بیان این که در این جشنواره شرکتهای دانش بنیان موفق برای انتقال تجربیات و همکاری با صاحبان ایده و طرح‌ها حضور می‌یابد، تاکید کرد: در این جشنواره سرمایه‌گذاران و صاحبان این ایده حضور پررنگ تری خواهند داشت به نحوی که از بیش از هفت هزار سرمایه‌گذار و صاحب صنعت به عنوان مخاطبان اصلی این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

ستاری اظهار کرد: امسال برای اولین بار در جشنواره صندوق‌های VC و خطرپذیر حضور دارند.وی در ادامه وجود اتاق مذاکره و مشاوره انتقال فناوری جهت انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه تجاری‌سازی، فعالیت نهادهای مالی و صندوق‌ها در دالان سرمایه‌گذاران جهت استفاده از ظرفیت‌های مالی آنها برای تجاری سازی آنها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی متناسب با محتوای جشنواره و مخاطبان را از نکات ویژه این جشنواره عنوان کرد.

ستاری با تاکید بر اینکه باید ادبیات فناوری و تجاری‌سازی آشنا و آن را به زندگی مردم وارد کنیم، به وضعیت اختراعات عرضه شده در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: در این دوره از جشنواره 280 اختراع ثبت نام شده است که از این تعداد 200 اختراع به صورت قطعی در این جشنواره عرضه خواهد شد. همچنین در بخش تجاری سازی 440 نفر ثبت نام کردند که از 300 نفر آنها ثبت نام قطعی به عمل آمده است.وی تعداد شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این جشنواره را 25 شرکت اعلام کرد و گفت: در بخش تسهیل کنندگان 23 کارگزار حضور خود را قطعی کردند ضمن آنکه 12 پارک علم و فناوری و مرکز رشد نیز دستاوردهای خود را در این جشنواره ملی اختراعات عرضه خواهند کرد.

 

 

  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب