امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16492 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین احمدی اعلام کرد؛

بازی «شتاب در شهر۲» یک بازی بزرگ و پیچیده است/۲۳ ماشین ایرانی و خارجی برای بازی «شتاب در شهر۲» طراحی شده/ تولیدکننده صرف بازی نیستیم/ ما توسعه‌ دهنده صنعت بازی‌سازی در ایران هستیم

خبرایران: سازنده بازی «شتاب در شهر۲» گفت:علاوه‌ بر کیفیت بازی درباره «شتاب در شهر ۲» موتور طراحی و تمام ابزارهای لازم برای ساخت این بازی تولید خود ما است و به همین دلیل مراحل تولید این بازی نزدیک به ۵ سال طول کشید. برای این بازی ازهیچ موتور بازی‌ساز خارجی استفاده نکرده‌ایم.
بازی «شتاب در شهر۲» یک بازی بزرگ و پیچیده است/۲۳ ماشین ایرانی و خارجی برای بازی «شتاب در شهر۲»  طراحی شده/ تولیدکننده صرف بازی نیستیم/ ما توسعه‌ دهنده صنعت بازی‌سازی در ایران هستیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، آئین رونمایی از بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر۲»، صبح امروز یکشنبه ۳ مرداد ماه 1395 با حضور«محمود صیدانلو» رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ،«حسین احمدی» سازنده بازی «شتاب در شهر۲»، «محمود پاک نیت» مدیر فنی بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر ۲»، «فرشید فرهادی» ناشر بازی «شتاب در شهر ۲» و اصحاب رسانه و با حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای کشور، در محل فرهنگسرای سرو تهران برگزار و دراین مراسم «حسین احمدی» سازنده بازی «شتاب در شهر۲» ضمن قرائت دلنوشته‌ای از حس و حال دوران نوجوانی اش نسبت به بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: استودیو بازی‌سازی آرین تم بیش از ۱۵ سال است که به صورت انحصاری به طراحی و تولید بازی‌های ماشین‌سواری مشغول است. در تمام این سال‌ها تلاش کردیم از این خط سیر خارج نشویم و بر روی همین سبک بازی‌ها متمرکز بمانیم. این تصمیم شاید از نگاه برخی غلط بود؛ اما سبب شد امروز بتوانیم محصولی با کیفیت در این زمینه عرضه کنیم.

سازنده بازی «شتاب در شهر۲» تصریح کرد: علاوه‌بر کیفیت بازی درباره «شتاب در شهر ۲» موتور طراحی و تمام ابزارهای لازم برای ساخت این بازی تولید خود ما است و به همین دلیل مراحل تولید این بازی نزدیک به ۵ سال طول کشید. برای این بازی از هیچ موتور بازی‌ساز خارجی استفاده نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:بازی «شتاب در شهر ۲» در واقع ادامه‌ای بر یک سری بازی است که از ابتدا هدف‌مان از طراحی آن تولید یک بازی صرف نبود. از ابتدا می‌خواستیم «شتاب در شهر» گام به گام تکمیل شویم و به سری بازی‌هایی مانند «نید فور اسپید» (Need For Spieed)‌ برسیم. از این منظر ما خود را نه یک تولیدکننده صرف بازی که توسعه‌دهنده صنعت بازی‌سازی در ایران می‌دانیم.

احمدی درخصوص ویژگی‌های شتاب در شهر ۲ تاکید کرد: این بازی یک بازی بزرگ و پیچیده است و روی جزئیات این بازی بسیار کار کرده‌ایم و این جزئیات صرفا محدود به گرافیک بازی نیست و در موارد دیگری مانند بازی‌نامه، طراحی داستان و یا موسیقی تلاش بسیاری برای بالا بردن کیفیت بازی داشتم و «شتاب در شهر ۲» داستانی بسیار غنی دارد و شاهد حضور تعدد شخصیت‌هایی در این بازی هستیم که برای هر یک به صورت حرفه‌ای صداگذاری انجام شده است.

وی ادامه داد:  ۲۳ ماشین ایرانی و خارجی برای این بازی طراحی شده و مساحت شهر هم در حدود ۷۰ کیلومتر مربع است که علاوه‌بر فضای خیابانی داخل شهر از شمال به مناطق جنگلی و از جنوب به مناطق بیابانی و کوهستانی می‌رسد و تلاش بسیاری کردیم که تنوع فضاها باعث افزایش هیجان بازی شود و گیمر از تکرار خسته نشود. مطمئن باشید در این بازی با یک مسیر خطی مواجه نیستید و در مراحل مختلف به واسطه برخی جزئیات غافلگیر خواهید شد.

 

فرهادی : بازی‌ «شتاب در شهر ۲» کاملا قابل رقابت با نمونه‌های خارجی مثل «نید فور اسپید» است

فرشید فرهادی ناشر بازی «شتاب در شهر2» نیزدر ادامه این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: با سابقه ۱۵ سال فعالیت در حوزه نشر نرم‌افزار نزدیک به سه سال است که به صورت تخصصی وارد میدان عرضه بازی‌های رایانه‌ای شده‌ایم. با همین سابقه می‌گویم پتانسیل بالایی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای داریم. جوانانی داریم که واقعا! قابلیت تولید بازی‌های قابل رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند.

فرهادی ابرازداشت: از نظر بنده همین بازی‌ «شتاب در شهر ۲» کاملا قابل رقابت با نمونه‌های خارجی مانند «نید فور اسپید» است و این در حالی است که بدون حمایت این تیم جوان موفق به تولید این بازی شده‌اند. اگر حمایت‌ها بیشتر شود شک ندارم که می‌توانند از نمونه‌های خارجی هم پیش بیفتند.

وی افزود: در حال حاضر با هزار فروشگاه عرضه بازی و نرم‌افزار در سراسر کشور در ارتباطیم و از هفته آینده توزیع سراسری بازی «شتاب در شهر ۲» کلید خواهد خورد. درخواست ما این است که با توجه به قیمت پایینی که برای بازی در نظر گرفته‌ایم همه نسخه اصل را خریداری کنند و اجازه ندهند این بازی کپی شود و از همه رسانه‌ها می‌خواهم کمی بیشتر به بازی‌سازان ایرانی توجه داشته باشند چراکه این جوانان بازی‌ساز تلاش‌های بسیاری دارند که دیده نمی‌شود و به همین دلیل است که در حق بازی ایرانی همواره ظلم می‌شود.

 

صیدانلو: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، آماده مشارکت و حمایت مالی از بازی‌هایی است

 محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در ادامه این مراسم بر حمایت از بازی‌های مرتبط با رانندگی و ماشین‌سواری تأکید کرد و اظهارداشت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، آماده مشارکت و حمایت مالی از بازی‌هایی از این دست می باشد.

 

پاک نیت: بازی «شتاب در شهر ۲» در کنار هیجان به ارتقاء فرهنگ رانندگی کمک می کند

محمود پاک نیت،  مدیر فنی بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر ۲» دراین مراسم اظهارداشت: این بازی دارای نقشه ای به مساحت ۷۰ کیلومتر مربع است و مسابقات فرعی خودرو سواری در داخل بازی طراحی شده که مرحله به مرحله داستان بازی را پیش می برند و برج میلاد بعنوان نماد اصلی تهران و خیابان های اطراف آن  شبیه سازی شده و اما باقی مناطق شهر برای افزایش هیجان کمی دارای تغییرات در مقایسه با طرح اصلی آن است.

مدیر فنی بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر ۲» اضافه کرد: این بازی در کنار هیجان ،دارای قوانینی است که به ارتقاء فرهنگ رانندگی کمک می کند زیرا ما در این بازی، پلیس و دوربین های کنترل سرعت داریم که تخلفات را ثبت می کنند و امتیاز کاربر را کاهش می دهند.

بنابراین گزارش؛ در پایان مراسم یک ساعته بازی «شتاب در شهر ۲» رونمایی و کیک این بازی توسط طراح و ناشر بازی بریده شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب