امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16500 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اهدای کتابهای شخصی استاد حسن وزیری به کتابخانه فتوحی شعار

خبرایران:همسر مرحوم استاد حسن وزیری چهره ماندگار عرصه طنز و بازیگری ، کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه فتوحی شعار ورامین اهدا کرد.
اهدای کتابهای شخصی استاد حسن وزیری به کتابخانه فتوحی شعار

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران ، ابوالفضل شیرکوندمسئول کتابخانه عمومی فتوحی شعار ورامین در این خصوص اظهار داشت: مرحوم استاد حسن وزیری از چهره های ماندگار  طنز و بازیگری شهرستان ورامین بوده که آثار بسیاری در حوزه تاتر و طنز نظیر: سکه سیاه: ( داستانی که در سوم دبیرستان نوشته شده است) موسیقی و مذهب ، پزشکی که بیمارش را خورده بود( مجموعه داستان های طنز) ،وزیر مثلث( زندگی ابن مقله به شکل نمایش در داستان )  و ابو صندلی ( مجموعه دو نمایشنامه ) به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه شخصی مرحوم استاد وزیری حدود 513 جلد کتاب، تالیفات استاد، دستنوشته‌ها را در بر می‌گیرد، افزود: با هدف کمک به اعتلای فرهنگ کتابخوانی و ترویج فرهنگ حسنه اهدای کتاب در جامعه ؛ بتول زاری همسر مرحوم استاد وزیری این مجموعه فاخر و ارزشمند  را به کتابخانه عمومی فتوحی شعار ورامین اهدا کرده است.

بر اساس این گزارش:استاد حسن وزیری از بدو تشکیل انجمن نمایش ورامین در سال 1369  به سمت رییس انجمن انتخاب شد ودر طول 8 دوره دوساله انجمن مدت 5 دوره عهده دار ریاست انجمن بود و از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین به دلیل تلاش های علمی و فرهنگی فاخر صورت گرفته توسط وی ؛ به عنوان چهره ماندگار عرصه طنز و بازیگری ورامین انتخاب و از وی تجلیل شد.

استادوزیری سرانجام در آبان ماه سال 1385 به علت عارضه قلبی چشم از جهان فروبست ودر گلستان حسین رضا (ع)ورامین به خاک سپرده شد .                                                                                                 

 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب