امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16519 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نطق ضد ایرانی نتانیاهو؛ کل منطقه نگران فردای روز انقضای برجام است

خبرایران : بنیامین نتانیاهو مدعی شد رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی نگران فردای روز انقضای توافق هسته ای هستند.
نطق ضد ایرانی نتانیاهو؛ کل منطقه نگران فردای روز انقضای برجام است

به گزارش خبرایران، وبسایت صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی نوشت: “بنیامین نتانیاهو،” نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی شد: اسرائیل و قدرتهای عرب در خاورمیانه در خصوص ایران یک نگرانی مشترک دارند. نگرانی آنها این است که پس از منقضی شدن تاریخ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایران با برنامه هسته ای اش چه کار خواهد کرد.

زمانی که خبرنگاران از نتانیاهو پرسیدند در خصوص برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کند، وی با مطرح کردن ادعاهای پیشین گفت: “برنامه هسته ای ایران محو نشده است و با محو شدن فاصله زیادی دارد. اسرائیل و کشورهای عربی همه نگرانند که پس از ۱۲ سال و زمانی که برجام منقضی شود، چه اتفاقی خواهد افتاد. ایران در این مدت توانسته به قدر کافی اورانیوم غنی سازی کند. مشکل این نیست که اگر ایران توافق هسته ای را نقض کند چه می شود؛ بلکه مشکل اینجاست که اگر ایران به آن پایبند باشد چه اتفاقی خواهد افتاد.”

وی همچنین به اختلاف نظر گذشته خود با دولت باراک اوباما اشاره کرد و گفت: با این مخالف نیستم که چرا واشینگتن اجازه غنی سازی اورانیوم را به ایران داده است؛ بلکه با این مسئله مخالفم که چرا آمریکا بدون هیچگونه شرطی چنین مجوزی به ایران داد؟

نتانیاهو در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزود: ایران هنوز موضع خصمانه خود را نسبت به اسرائیل و کشورهای عربی تغییر نداده است. هیچ نشانه ای از اعتدال گرایی در این کشور دیده نمی شود. اگر لازم باشد، اسرائیل از تجهیز ایران با سلاح های هسته ای جلوگیری می کند. اگر تلاش اسرائیل نبود، ایران امروز به سلاح های هسته ای دست یافته بود.

ایران و کشورهای ۱+۵، ۲۳ تیر ۹۴ در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تاکنون برخی از تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران لغو شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب