امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16527 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نایب رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران اعلام کرد؛

حضور هدفمند سازمان نظام صنفی رایانه ای در نمایشگاه سبیت آلمان/ بنای کار ما دریافت کمک مالی از مجموعه های دولتی نیست/ برنامه ریزی مناسب برای معرفی دستاوردهای صنعت ICT به نحو مطلوب به بازدیدکنندگان نمایشگاه سبیت آلمان

خبرایران: باقر بحری نایب رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران گفت: هرمجموعه داخلی که دستاوردی مناسب برای عرضه در این نمایشگاه داشته باشد، مورد حمایت این سازمان قرار می گیرد و در تلاش هستیم با برنامه ریزی مناسب دستاوردهای صنعت ICT به نحو مطلوب به بازدیدکنندگان این نمایشگاه معرفی شود.
حضور هدفمند سازمان نظام صنفی رایانه ای در نمایشگاه سبیت آلمان/ بنای کار ما دریافت کمک مالی از مجموعه های دولتی نیست/ برنامه ریزی مناسب برای معرفی دستاوردهای صنعت ICT به نحو مطلوب به بازدیدکنندگان نمایشگاه سبیت آلمان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «حضورپاویون شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سبیت ۲۰۱۷ هانوفر آلمان» ظهر امروز سه شنبه ۵ مرداد ماه ۹۵، با حضور«باقر بحری» نایب رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران، «مارتینا لوبن» مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان و نماینده رسمی سبیت در کشور و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار و دراین نشست خبری «باقر بحری» نایب رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران درخصوص حضور شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در سبیت ۲۰۱۷ هانوفر آلمان اظهارداشت: مذاکرات با دو بخش استارتاپ ها و افراد فعال در حال انجام است تا آنها حضوری فعال و سازنده در این رخداد داشته باشند.

نایب رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران تصریح کرد:هرمجموعه داخلی که دستاوردی مناسب برای عرضه در این نمایشگاه داشته باشد، مورد حمایت این سازمان قرار می گیرد و در تلاش هستیم با برنامه ریزی مناسب دستاوردهای صنعت ICT به نحو مطلوب به بازدیدکنندگان این نمایشگاه معرفی شود.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نمایشگاه سبیت آلمان به عنوان بزرگترین نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان و همچنین حضور معتبرترین شرکت های این حوزه در این نمایشگاه، سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش دارد تا شرکت های فعال فاوا حضور هدفمند در این رویداد که قرار است در فرودین ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شود، داشته باشند.

 بحری، به همکاری مناسب با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی بین این دو مجموعه در حوزه ICT وجود دارد اما بنای کار ما دریافت کمک مالی از مجموعه های دولتی نیست.

مارتینا لوبن، مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان و نماینده رسمی سبیت در کشور، در ادامه این نشست خبری، در توصیف اهداف سبیت آلمان اظهارداشت: نمایشگاه سبیت هر سال توانمندی زنجیره صنعت ICT را درجهان معرفی میکند  و بر موضوعات متنوع و کلان فناوریهای مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون دولت و تجارت الکترونیکی، امنیت، سخت افزار، واقعیت مجازی، نرم‌افزار، رایانش ابری، موبایل و غیره تمرکز میکند.

وی در معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه سبیت  ادامه داد: سبیت از سه بخش اصلی نمایشگاه، کنفرانسها و شبکه‌سازی تشکیل شده است. در حقیقت این نمایشگاه، سکویی است که تمام تامین کنندگان ICT در زیر چتر آن جمع می شوند و تمرکز اصلی سبیت بر بازدیدکنندگان بویژه بازدیدکنندگان تخصصی است که ۳۳ درصد این بازدیدکنندگان از ۱۰۰ ملیت مختلف و درحقیقت از تصمیم‌گیران و مدیران عالی‌رتبه شرکتهای جهان هستند.

 لوبن ادامه داد: بصورت متوسط در این نمایشگاه سه هزار غرفه‌گذار از ۷۰ کشور جهان حضور و مشارکت دارند. علاوه بر شرکتهای بزرگی که آخرین دستاوردهای روز خود را در سبیت به نمایش میگذارند سالنی در این نمایشگاه به استارتاپها و فعالان جوان حوزه ICT اختصاص داده شده و آنها میتوانند محصولات خلاقانه خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.

 وی با تاکید بر اهمیت بالا و جنبه سیاسی سبیت گفت: ابعاد منحصربفرد سیاسی نمایشگاهی همچون سبیت  موجب میشود هر سال نخست وزیر آلمان و همچنین نخست وزیر کشور شریک سبیت، در این نمایشگاه شرکت کنند. براساس مذاکرات صورت گرفته، در نمایشگاه سبیت سال ۲۰۱۷ ، ژاپن، کشور همراه آلمان خواهد بود.

 نماینده رسمی سبیت در کشور، درزمینه تعداد بازدیدکنندگان متخصص حوزه ICT از سبیت گفت: از این نمایشگاه بصورت متوسط ۲۰۰ هزار نفر بازدید میکنند. این بازدیدکنندگان طبق قوانین سبیت باید حتما فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و درهای سبیت به روی بازدیدکنندگان عمومی بسته است و ۸۸ درصد بازدیدکنندگان سبیت دارای تجارت حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر بازدید انبوه روزنامه‌نگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سبیت، بالغ بر ۱۵۰ هیات تجاری بصورت رسمی در این نمایشگاه حضور دارند و براساس نوع فناوری مورد عرضه، در سالنهای مجزا قرار میگیرند.

 مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان، با اشاره به اختصاص سالنی به استارتاپها در سبیت گفت: در سال آینده نیز سالنی به شرکتهای استارتاپ حوزه ICT اختصاص دارد تا با هزینه کم به عرضه توانمندیهای خود بپردازند. در واقع آنها این فرصت را دارند که با شرکتهای بزرگ که دنبال جذب ایده‌های نوآورانه هستند ملاقات کنند. سالن استارتاپها بشدت مورد علاقه شرکتهای بزرگ و رسانه‌های جهان است.

لوبن، در پایان با اشاره به تمرکز سبیت ۲۰۱۷ بر موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: در سال جدید اقتصاد دیجیتال (DECONEMY) مورد توجه سبیت  است و ما غرفه‌گذاران را ترغیب میکنیم که راه حلها و محصولات خود را در این رابطه عرضه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب