امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16538 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهیندخت مولاوردی اعلام کرد؛

همکاری معاونت زنان در کاهش 11 عنوان آسیب اجتماعی

خبرایران:معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال تقسیم کارملی مقابله با آسیب های اجتماعی ، این معاونت نیز در کاهش 11 عنوان آسیب اجتماعی مشارکت و همکاری می کند.
همکاری معاونت زنان در کاهش 11 عنوان آسیب اجتماعی

به گزارش خبرایران  از معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در نخستین جلسه ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی درمعاونت امور زنان و خانواده اظهارکرد: معاونت امور زنان و خانواده نیز در 11 عنوان از آسیب های احصا شده، به عنوان دستگاه همکار یا دستگاه معین در کنار دستگاههای اصلی مکلف به ایفای نقش ستادی شده است.
وی افزود: این معاونت به عنوان یکی از اعضای اصلی شورای اجتماعی کشور به تشکیل ستاد مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده مبادرت کرده است که هر دو ماه یک بار گزارش اقدامات خود را به شورای اجتماعی کشور ارائه خواهد داد.
مولاوردی تصریح کرد: نشست های مختلفی با حضور رهبر معظم انقلاب با موضوع آسیب های اجتماعی برگزار شده و به همین منظور بررسی و پیگیری این موضوع به استناد «تقسیم کار ملی مقابله با آسیب های اجتماعی» از این پس به طور جدی در دستور کارمعاونت امور زنان و خانواده قرارخواهد گرفت.
وی اظهارداشت: تقسیم کار ملی مقابله با آسیب های اجتماعی با هدف انجام اقدامات عاجل و ضربتی و عملیاتی و فوق العاده در مورد 19 عنوان از آسیب های اجتماعی احصا شده و اولویت دار، در شورای اجتماعی کشور مصوب شده و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در سطوح مختلف در اجرای این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: به دنبال تصویب این طرح، تمامی دستگاههای عضو این شورا مکلف شده اند در اسرع وقت نسبت به تشکیل ستاد مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دستگاه متبوع خود اقدام کنند.
این جلسه که با هدف بررسی زمینه های هماهنگی و همکاری بین بخشی و به منظور بحث و هم اندیشی پیرامون نقش معاونت در« تقسیم کار ملی مقابله با آسیب های اجتماعی» تشکیل شده بود، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توضیحاتی را پیرامون این طرح متذکر شد.
دراین جلسه که با حضور اعضای این ستاد مشتمل بر معاونان، مدیران و روسای گروه ها و کارشناسان معاونت امور زنان و خانواده برگزارشد چگونگی همکاری با دستگاههای متولی مشخص و مقرر شد تا فرایند این همکاری به شکل دقیق و با سرعت بیشتر تعریف شود.
از دیگر مصوبات این ستاد، تعیین برش استانی هریک از آسیب های اجتماعی احصاء شده در اطلس وضعیت زنان و خانواده است، همچنین تعیین مناطق اولویت داربه عنوان مناطق هدف و هماهنگی های لازم با دستگاههای اصلی مداخله گر در حیطه ی آسیب مورد نظر، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین نظربه برگزاری سلسله نشست های منطقه ای معاونت امور زنان و خانواده درهشت استان با هدف ترویج همکاری های شبکه ای و با ارائه آموزش های لازم به سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده، مقرر شد که فرایند استفاده از ظرفیت فراهم شده در جهت استفاده از توان این سازمان های مردم نهاد برای مقابله با آسیب های اجتماعی در چارچوب رویکرد اجتماع محور تعریف شده و اهتمام لازم در جهت عملیاتی شدن طرح تقسیم کار ملی با تاکید بر گروه های مختلف زنان، به عمل آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب