امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16539 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پس از اعلام محرومیت حدود 90 ورزشکار روسیه؛

پوتین : افراد آلوده به دوپینگ در ورزش روسیه مجازات خواهند شد/ محرومیت های اعلام شده علیه ورزشکاران روسیه غیرعادلانه و هدفمند است

خبرایران:ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پس از اعلام محرومیت حدود 90 ورزشکار این کشور از حضور در رقابت های المپیک یورو 2016، همزمان با تایید مواضع کمیته بین المللی المپیک، محرومیت های اعلام شده را به عنوان ناعادلانه، در چارچوب معیارهای دوگانه و مغایر قوانین بین المللی مورد انتقاد قرار داد.
پوتین : افراد آلوده به دوپینگ در ورزش روسیه مجازات خواهند شد/ محرومیت های اعلام شده علیه ورزشکاران روسیه غیرعادلانه و هدفمند است

به گزارش خبرایران، رییس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) در برنامه نشست با گروهی از ورزشکاران روسی در کاخ کرملین اظهار کرد: تمامی اقدام های ممکن و لازم برای دفاع از ورزشکارانی که مجاز به حضور در مسابقات المپیک ریو 2016 شده اند، بکار گرفته خواهد شد.
بنا به اعلام کاخ کرملین، وی همچنین با وجود غیرعادلانه و هدفمند خواندن محرومیت های اعلام شده علیه ورزشکاران روسیه که متهم به استفاده گسترده از داروهای نیروزا هستند، خودداری کمیته بین المللی المپیک از صدور رای محرومیت کامل کاروان ورزشی این کشور را از مسابقات ریو 2016 مهم خواند.
رییس جمهوری روسیه در ادامه بر اهمیت حضور کاروان ورزشی این کشور در رقابت های المپیک تاکید کرد.
وی همچنین اعلام کرد که افراد آلوده به دوپینگ در ورزش روسیه مجازات خواهند شد.
پوتین بیش از این احتمال داده بود در صورت محرومیت کاروان ورزشی روسیه، احتمال تکرار تحریم های تاریخی و متقابل مسابقه های المپیک بین اتحاد جماهیر شوروی و غرب پیش از فروپاشی سال 1991 تکرار خواهد شد.
تاکنون افزون بر محرومیت کامل تیم ملی دو ومیدانی مردان و زنان روسیه، چندین قایقران، شناگر و همچنین وزنه بردار متهم به استفاده از دوپینگ از حضور در رقابت های ریو 2016 محروم شده اند.
مسابقه های المپیک ریو 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه در برزیل برگزار می شود.
کمیته بین المللی المپیک در برابر فشار آژانس جهانی ضد دوپینگ که خواستار محرومیت کامل ورزشکاران روسیه از حضور در تمامی رقابت های رسمی بین المللی شده بود، اعلام کرده که شرکت ورزشکاران این کشور در ریو 2016منوط به بررسی و تایید استفاده نکردن آنها از داروهای نیروزا در فدراسیون های بین المللی هر رشته است.
براساس نتایج تحقیقات وادا که چندی پیش انتشار یافت، روسیه با 148 مورد تایید شده نقض مقررات برای سال 2014 در صدر این فهرست جهانی قرار گرفته است و سپس ایتالیا با 123 و هند با 96 مورد دوپینگ تایید شده در رده های دوم و سوم هستند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب