امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1657 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر میزبان چهار فیلم

خبرایران: اکران «متروپل» آغازگر و «ناخواسته» پایان‌بخش برنامه‌های چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
چهارمین روز جشنواره فیلم فجر میزبان چهار فیلم

به گزارش خبر ایران، در چهارمین روز از برپایی جشنواره فیلم فجر فیلم‌های «متروپل»، «با دیگران»، «فصل فراموشی فریبا»، «شهابی از جنس نور» و «ناخواسته» در سینمای رسانه واقع در کاخ جشنواره اکران خواهد شد.

فیلم سینمایی «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی نخستین فیلمی است که در روز چهارم رأس ساعت 10 در سالن همایش‌های برج میلاد اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده که زن جوان بیوه‌ای برای فرار از دست عواملی که برای آزار او اجیر شده‌اند به سینمای متروکه‌ای که دو جوان آن را اداره می‌کنند پناه می‌برد... .

بر پایه این گزارش بعد از اکران فیلم سینمایی «متروپل» جلسه نقد و بررسی و پرسش و پاسخ این فیلم به همراه عوامل ساخت آن و منتقدان حوزه سینما برگزار می‌شود.

همچنین فیلم سینمایی «با دیگران» ساخته ناصر ضمیری که در بخش «نگاه نو» قرار دارد در ساعت 14 اکران خواهد شد. داستان این فیلم درباره زنی به نام آرزوست که به دلیل سقط جنین‌های مکرر امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با امیرحسین در شرایط بحرانی قراردارد. طاهره دوست وهمکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه‌ای را در برابر این زوج جوان قرار می‌دهد.

همچنین فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی عباس رافعی در بخش «سودای سیمرغ» اثر دیگری خواهد بود که ساعت 16 اکران خواهد شد و پس از آن جلسه نقد و بررسی این فیلم به همراه عوامل آن برگزار می‌شود. داستان این فیلم هم درباره زنی است که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است، زن مجبور می‌شود برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

در ساعت 19 فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» ساخته محمدرضا اسلاملو در بخش «سودای سیمرغ» اکران و بعد از آن به مدت نیم ساعت جلسه نقد و بررسی این فیلم به همراه عوامل آن برگزار می‌شود. داستان فیلم درباره‌ جنگ ۳۳ روزه است و از همین جا هم شروع می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است که بیشتر حالت سمبولیک دارد.

همچنین ساعت 21:30 در بخش «نگاه نو» فیلم سینمایی «ناخواسته» ساخته برزو نیک‌نژاد آخرین اثری خواهد بود که در چهارمین روز جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب