امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16576 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد؛

طرح حمایت از مدارس با اولویت محلات محروم در سال 95 اجرا می شود

خبرایران:معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای طرح حمایت از مدارس با اولویت محلات محروم در سال 95 خبر داد و گفت: این طرح جهادی در 55 محله محروم پایتخت برای سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار دارد.
طرح حمایت از مدارس با اولویت محلات محروم در سال 95 اجرا می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی در دویست و چهارمین جلسه شوراي معاونين امور اجتماعي و فرهنگي مناطق 22گانه شهرداري تهران با اعلام اینکه سال گذشته 20 میلیارد تومان برای زیباسازی مدارس هزینه شده است، افزود: امسال نیز رسیدگی به مدارس در زمینه های مختلف تجهیزی، عمرانی، زیباسازی و اجتماعی انجام می شود.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در زمینه رسیدگی به محرومین اعلام کرد: امسال 55 محله نیازمند در سطح پایتخت مشخص شده که باید در اولویت قرار گیرد و بناداریم با رسیدگی های ویژه به این مدارس در سال تحصیلی جدید، شرایط مناسبی را برای دانش آموزان فراهم آوریم.

عبداللهی با تاکید بر لزوم اجرای طرح جهادی، از معاونین اجتماعی مناطق خواست امسال نسبت به شناسایی مدارس دو محله محروم هر منطقه و در اولویت قرار دادن رسیدگی به آن اهتمام ورزند.

وی تشکیل ستاد اجرایی به ریاست معاون اجتماعی منطقه، شناسایی و انتخاب مدارس محلات محروم با هماهنگی آموزش و پرورش، بررسی و نیازسنجی شرایط و امکانات مدارس، تنظیم و ابلاغ شیوه نامه اجرایی، تدوین برنامه زمانبندی شده عملیاتی برای مدارس منتخب با اولویت اقدامات تجهیزی و عمرانی را از جمله وظایف مناطق 22 گانه در اجرای حمایت از مدارس محروم شهر تهران برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگر سخنان خود تاکید بر لزوم راه اندازی و فعال سازی دو مجموعه بهاران در هر منطقه، تصریح کرد: ما به عنوان حوزه اجتماعی باید در پرداختن به موضوع فقر و اعتیاد سردمدار باشیم و با بکارگیری اراده جمعی، ایجاد بسیج عمومی و تاثیر در افکارعمومی، برای ریشه کنی آن تلاش کنیم.

عبداللهی بر لزوم اجرای ماموریت های اجتماعی و فرهنگی در زمینه خانواده، سبک زندگی، هویت و ... تاکید کرد و گفت: باید اقدامات در این زمینه قوی تر، ماندگارتر، ریشه دار تر و تاثیرگذارتر انجام شود.

در این نشست ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با ارائه گزارش طرح حمایت ازمدارس و اعلام هزینه کرد اعتبارات مناطق در اجرای این طرح، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و شهرداری تهران بنا شده در مدارس حضورو مشارکت بیشتری داشته باشیم که طرح هایی چون بازباران، استقبال از مهر و مدارس هیئت امنایی در این راستاست.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل حمایت از مدارس در سال 95 افزود: هزینه کرد در مدارس با هماهنگی مدارس و شورایاران انجام می شود و امسال 55 محله نیازمند توجه ویژه در حوزه اقدامات ویژه فوریتی و ضروری در محلات را خواهیم داشت.

همچنین فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی گزارشی از میزان روند فعالیت های مناطق در حوزه مراکز توانمندسازی بهاران ارائه داد.

طی این نشست غلامحسین غنی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آغاز نظارت ستادی همزمان با مرداد ماه در سطح مناطق شهر تهران، همکاری مناطق درنظارت 5 حوزه تخصصی در طرح نگهداشت شهر را خواستار شد.

دویست و چهارمین جلسه نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه و سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تهران به ریاست مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و مدیران کل اداره برنامه ریزی وتوسعه شهری، سلامت، بانوان، فرهنگی، مطالعات اجتماعی و آموزشهای شهروندی، معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه تهران و همچنین مدیران عامل و روسای سازمان ها و شركت‌هاي تابعه شهرداري تهران در سالن کنفرانس ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

از جمله مصوبات این نشست می توان به اعلام فهرست نیازهای مدارس منتخب 55 محله محروم به طور جداگانه از سوی هر منطقه، فعال سازی دو مرکز توانمندسازی بهاران در هر منطقه و ارائه برنامه های داستان تابستان از سوی مناطق اشاره کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب