امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16624 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مردم کرمان مطرح کرد؛

مبارزه با اعتیاد خرد و همت جمعی می‌طلبد/ ضرورت توجه به معالجه روانشناختی معتادان

خبرایران: نماینده مردم کرمان با تأکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد خرد و همت جمعی می‌طلبد، گفت: معالجه روانشناختی معتادان و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته از اقدامات ضروری برای مبارزه با اعتیاد به شمار می‌رود.
مبارزه با اعتیاد خرد و همت جمعی می‌طلبد/ ضرورت توجه به معالجه روانشناختی معتادان

حبیب الله نیکزادی در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر ، در ارتباط با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بايد بر روی موضوع مصرف کننده مواد مخدر متمرکز شویم و آن را به سمت پیشگیری هدایت کنیم چرا که اگر مصرف‌کننده مواد مخدر نباشد، قاچاقچی نیز بازاری نخواهد داشت و از این طریق مبارزه جامع‌تری علیه اعتیاد انجام داده‌ایم.

وی ضمن انتقاد از این موضوع که در بحث جلوگیری از ترانزیت مواد به خارج از ایران دایه مهربان‌تر از مادر شده‌ایم، افزود: این مسأله سبب رسوب مواد در داخل کشور و آلوده کردن شهرهای ایران شده است بنابراین برای مبارزه با مواد مخدر در این راستا نیز باید توجه داشته باشیم و برنامه ریزی‌های موثری را انجام دهیم.

نماینده مردم کرمان گفت: جلوگیری از ورود مواد به کشور و تشکیل کمپ‌های ترک اعتیاد و معالجه بیماران دو راهکار اساسی مقابله با اعتیاد است و پس از آن بهتر بوده که به موضوع روانشناختی واشتغال به کار معتادان بهبود یافته توجه داشته باشیم لذا با اجرای برنامه‌ها بر این اصول ان شاء الله شاهد مبارزه جدی با اعتیاد خواهیم بود.

نیکزادی با اشاره به اینکه اعتیاد ریشه همه مصیبت‌ها و ناهنجاری‌ها به شمار می‌رود، عنوان داشت: باید راهکارهای علمی برای مقابله با اعتیاد را پیدا کرده و اجرایی کنیم. اینکه فقط بگوییم معتاد بیمار است و هیچ اقدام موثری انجام ندهیم برای خشکاندن ریشه‌های اعتیاد کفایت نمی‌کند.

وی با ضرورت توجه به معالجه روانشناختی معتادان و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته، گفت: مبارزه با اعتیاد خرد و همت جمعی می‌طلبد و رویکردی که وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبازه با مواد مخدر مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مطرح کرده است در صورت توجه جدی به آن می‌تواند با موفقیت‌های زیادی در عرصه کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: توزیع شربت متادون و ارائه قرص‌های مورفین دار در داروخانه‌ها زحمات مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را هدر می‌دهد و این موضوع باید با کنترل و نظارت بیشتر و جدی‌تر انجام گیرد.همه برنامه‌ها باید به صورت علمی و جامع عملیاتی شود تا بتوان به مقابله جدی با اعتیاد بپاخواست.

نیکزادی ریشه اعتیاد را در بیکاری و نبود اوقات فراغت مناسب برشمرد و خاطرنشان کرد: بهترین ابراز استکبار جهانی امروزه مواد مخدر و روانگردان‌ها است و باید نسبت به این مسئله هشیار بود و آگاهی خانواده‌ها و جامعه را در مورد عوارض این مواد ارتقاء داد.

وی با اشاره به اینکه قبلا مواد مخدر و تریاک از افغانستان به ایران قاچاق می‌شد، گفت: متأسفانه این خطر امروزه سایر مرزها همچون مرزهای غربی را درگیر کرده و خطر بزرگی برای ایران به شمار می‌رود لذا باید با اقدامات کارآمد و به موقع مانع از ورود همه جانبه مواد مخدر به کشور شد و همزمان نسبت به پیشگیری از اعتیاد غافل نماند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب