امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16633 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توصیه یک فیزیوتراپیست برای سلامت ستون فقرات؛

مردم مراقب باشند؛هرتشکی، استاندارد نیست !

خبرایران:مردم باید بدانند که با انتخاب صحیح تشک استاندارد ،باعث جلوگیری از بروز عوارض شدید ستون فقرات در بدن می شوند.
مردم مراقب باشند؛هرتشکی، استاندارد نیست !

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت ویستَر، آلاله فردی پور فیزیوتراپیست با بیان این مطلب، هشدار داد که  شرایط استراحت شبانه روزی بدن باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

او با اعلام خطر درباره استفاده از تشک های غیراستاندارد در منازل ایرانی ها ادامه داد: بسیاری از متقاضیان تشک در ایران ، به علت عدم آگاهی از ساختار داخلی آن، توانایی تشخیص یک تشک استاندارد را از نمونه غیراستاندارد آن ندارند و تنها از لحاظ ظاهری و تفاوت قیمت اقدام به خرید یک تشک می کنند.

این فیزیوتراپیست درباره ضرورت اهمیت دادن به انحناهای ستون فقرات توضیح داد وگفت: یک ستون فقرات با سه انحنای گردنی، سینه ای و کمری نسبت به یک ستون فقرات بدون قوس 10برابر توانایی مقاومت بیشتر در برابر فشار محوری را دارا است.

وی افزود: مشکلات ستون فقرات به عنوان اصلی ترین ستون اتکای بدن یک فرد، هیچگاه نسبت به دردهای مقطعی از خود عکس العملی نشان نمی دهد اما در طولانی مدت عوارض های شدیدی را از خود بر جای می گذارد.

وی ادامه داد: خریداران تشک باید به این سطح از آگاهی دست یابند که هنگام استراحت انعطاف پذیری ستون فقرات از جمجه تا دیسک های غضروفی برای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در طول مدت استراحت، بهترین شرایط برای ستون اصلی بدن فراهم گردد.

فردی پور اضافه کرد: مشتریان تشک باید با آگاهی مناسب نسبت به استانداردها، دیگر تفاوت قیمت را برای خرید کالایی که مرتبط با سلامتی آنهاست فراموش کنند و روی به سمت استفاده از کالاهای استانداردی بیاورند که باعث تضمین سلامت بدن آنها باشد.

وی تاکید کرد: یکی از عوارض تشک های غیراستاندارد ضربه زدن به دیسک های بدن است که شاید طی چند روز ابتدایی آثاری از درد در بدن مشاهده نشود اما باید اذعان کرد که قسمت اعظم دیسک در کمر جوانان متشکل از آب است تا فشار وارده بر ستون فقرات کاهش یابد، اما زمانی که فرم دهی بدن به صورت نامطلوبی شکل بگیرد، عوارض ناشی از این اشتباه در سال های بعد به صورت کاملا مشهود گریبانگیر یک فرد می شود.

فردی پور خاطرنشان کرد: بنابراین نباید سلامت آینده مکانیزم و ساختار بدن را فدای قیمت ارزان تشک‌های غیراستاندارد کرد زیرا هزینه بهبود سلامت نسبت به هزینه پیشگیری بسیار بالاتر است.

گفتنی است که بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل از تاریخ 13 الی 16 مردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد و متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به غرفه تشک ویستَر در سالن میلاد B31 این نمایشگاه مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب