امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16654 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور؛

نمایشگاه الکامپ زنجان برگزار شد

خبرایران : نمایشگاه «کامپیوتر، رسانه‌های دیجیتال، تجارت الکترونیک، مخابرات، دولت الکترونیک، امنیت اطلاعات، موبایل و اینترنت» استان زنجان به همت نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان و با حضور رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افتتاح شد.
نمایشگاه الکامپ زنجان برگزار شد

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ناصر علی سعادت در ادامه سفرهای استانی خود در آیین افتتاحیه نمایشگاه الکامپ استان زنجان حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم صائبه سلوکی سرپرست دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، آزاد معروفی عضو شورای مرکزی سازمان، آیت‌الله خاتمی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان، وحید فرخی مدیرکل اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، پریسا فتحعلی بیگلو مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری، اکرامی نقش مشاور IT استاندار، محمدرضا انصاری مدیرکل سازمان فنی حرفه‌ای زنجان، مجتبی شهیدی رئیس پارک علم و فناوری استان، عباسی رئیس جهاد دانشگاهی استان به همراه هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای زنجان و جمعی از مسئولان و کارشناسان این استان نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ابتدا ضمن قدردانی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان به‌عنوان برگزارکننده این دوره نمایشگاه، گفت: برگزاری نمایشگاه الکامپ زنجان نشانه بلوغ صنعت فاوا در این استان است. نمایشگاهی که در فضایی بالغ‌بر 3000 مترمربع و 1500 متر مربع غرفه سازی با حضور بیش از 50 شرکت و با تلاش نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان راه‌اندازی شده است. رشد کمی و کیفی این نمایشگاه نشان‌دهنده توان تأثیرگذاری بخش خصوصی فاوا در استان‌هاست.

 سعادت با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی باید به دست بخش خصوصی و با اتکا به توان مردم برگزار شود، خاطرنشان ساخت: نمایشگاه باید فرصتی باشد که بخش خصوصی، تولیدکننده و صنعتگر بتواند از آن به‌عنوان فرصت توسعه اقتصادی در کسب‌وکارش استفاده کند. برگزاری یک نمایشگاه تخصصی به‌تنهایی موضوع و هدف نیست.

او در ادامه پیشنهاد کرد: تمامی برگزارکنندگان نمایشگاه‌های تخصصی پس از برگزاری نمایشگاه آمارهای رسمی از میزان بازدیدکنندگان، تعداد غرفه داران، میزان مشارکت صنفی منتشر شود. حتی در صورت انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه میان شرکت‌های خصوصی یا شرکت‌های خصوصی با سازمان‌ها وادارات دولتی اطلاعات و جزئیات آن ثبت و ضبط شود. با استناد به این آمارها سطح استقبال و اعتبار نمایشگاه مشخص می‌شود و به این وسیله می‌توانیم هرسال شاهد پیشرفت در صنعت فاوای کشور باشیم.

سعادت در ادامه سخنرانی خود با اشاره به اسناد بالادستی کشور، اهمیت صنعت فاوا را در پیشبرد اهداف کلان کشور یادآوری کرد و گفت: در نقشه راه علمی کشور بالاترین اولویت به صنعت فاوا داده‌شده و به دنبال آن در سند اقتصاد مقاومتی به اجرایی شدن نقشه راه علمی کشور پرداخته‌شده که در آن به سالم و شفاف‌سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات زمینه‌ساز فساد، در حوزه‌های پولی، تجاری و ارزی تاکید دارد که این مهم با اتکا به پتانسیل‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌راحتی امکان‌پذیر است.

او بابیان اینکه سال جاری به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است؛ به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده، اشاره کرد و گفت: بدون تردید چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم موتور محرک اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، صنعت فاواست. برای مثال در این سند بر تامین شرایط و فعال‌سازی تمامی امکانات، منابع مالی، انسانی و علمی کشور به‌منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در اقتصاد تاکید شده است. این در شرایطی است که طبق آمارهای جهانی صنعت فاوا در دنیای امروز بالاترین میزان اشتغال‌زایی را به ثبت رسانده است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه به ارائه راهکارهایی برای تشویق سرمایه‌گذار خارجی برای حضور در بازارهای کشور پرداخت و گفت: باید از صادرات کالا و خدمات به‌تناسب ارزش‌افزوده و با خالص ارزآوری مثبت حمایت همه‌جانبه و هدفمند صورت بگیرد. این حمایت‌ها می‌تواند از طریق تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم، توسعه خدمات تجارت خارجی و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز آن انجام پذیرد. همین‌طور تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات با برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی و شکل‌دهی بازارهای جدید امکان‌پذیر است و البته تنوع‌بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به‌ویژه کشورهای منطقه به‌عنوان هدف‌های مطلوب صادراتی نیز باید در نظر گرفته شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب