امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16709 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ابلاغ دستورالعمل خرید و فروش ارز به نرخ بازار آزاد به شعب بانک توسعه صادرات

خبرایران:به دنبال صدور «دستورالعمل و ضوابط اجرایی خرید و فروش ارز به نرخ آزاد» از سوی بانک مرکزی این دستور العمل به شعب بانک توسعه صادرات ابلاغ شد.
ابلاغ دستورالعمل خرید و فروش ارز به نرخ بازار آزاد به شعب بانک توسعه صادرات

به گزارش  خبرایران به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات،این دستورالعمل درصدد است عملیات ارزی اشخاص حقیقی و حقوقی را به کانال بانکی هدایت و ریسک عملیاتی فعّالان اقتصادی را کاهش دهد.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها‌ می‌توانند درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی اشخاص حقیقی و حقوقی و ارز ورودی به کشور از طریق نمایندگی‌های دیپلماتیک مقیم ایران و سرمایه گذاران خارجی را به نرخ آزاد خریداری کنند.
بر اساس ترتیبات جدید بانک‌ها می‌توانند ارزهای خریداری شده موضوع این دستورالعمل را در چارچوب مجموعه مقررات ارزی و یا از طریق صرافی‌های معتبر به فروش برسانند، ضمن اینکه فروش ارز خریداری شده به سایر بانک‌ها و صرافی‌ها نیز مجاز است. نرخ خرید و فروش ارز بر اساس توافق بانک و مشتری تعیین خواهد شد.
به دنبال ابلاغ این ضوابط به شعب از هفته آینده دستور العمل یاد شده دربانک توسعه صادرات اجرایی خواهد شد.
گفتنی است، نرخ خرید‌ و فروش ارزها به‌صورت ساعتی و برمبنای معاملات ثبت‌شده در سامانه سنا به نشانی www.sanarate.ir توسط صرافی‌های مجاز کشور تعیین می‌شود.

برای دریافت دستورالعمل و ضوابط اجرایی خرید و فروش ارز به نرخ آزاد (بانک مرکزی) اینجا را کلیک کنید

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب