امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16735 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد؛

فعالیت بین المللی اولویت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است/ مشکلات مراکز استان کردستان رفع می شود

خبرایران :سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: باتوجه به همجواری استان کردستان با اقلیم کردستان عراق در حال برنامه ریزی برای راه اندازی رشته و پودمان های مورد نیاز این کشور از طریق واحدهای مرزی این دانشگاه هستیم.
فعالیت بین المللی اولویت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است/ مشکلات مراکز استان کردستان رفع می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد حسین امید گفت: با توجه به جلسه با رئیس مرکز و روسای واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کردستان تمامی مشکلات واحدهای این دانشگاه مطرح شد و قرار شد تا در رفع این مشکلات برنامه ریزی صورت گیرد.

وی افزود: برخی از واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کردستان امکانات و زیرساخت های مناسبی را برای دانشجویان فراهم

کرده اند که همین امر موجب شده تا وضعیت این واحدها نسبت به دیگر مراکز دانشگاه در سطح خوبی قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: مراکز این دانشگاه در استان کردستان مشکلاتی مانند تصویب رشته و دیگر مسائل آموزشی نیز داشتند که قرار است این مسائل با پی‌گیری سازمان مرکزی این دانشگاه برطرف شود تا زمینه توسعه فعالیت این مراکز بیش از گذشته فراهم شود.

دکتر امید تأکید کرد: توسعه بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برنامه های مهم این دانشگاه است و قرار است از طریق ظرفیت و توان واحدها و مراکز استانهای مرزی این دانشگاه، زمینه جذب دانشجوی مهارتی از کشورهای همسایه را فراهم کنیم.

وی افزود: از مراکز استانهای مرزی این دانشگاه درخواست کردیم تا درخصوص اجرای دوره های مورد نیاز کشورهای همسایه و جذب دانشجو، برنامه ریزی  لازم را انجام دهند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: هفته گذشته جلسه ای با رئیس واحد استانی کردستان و مراکز علمی کاربردی در این استان داشتیم که در این جلسه موضوع تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه و بازسازی کشور عراق از سوی این دانشگاه مورد توجه قرار گرفت.

دکتر امید تأکید کرد: از روسای مراکز علمی کاربردی در استان کردستان خواسته شد نیازهای مربوط به تربیت نیروی انسانی در اقلیم کردستان عراق را احصا کنند و براساس این نیازها، پودمان ها و رشته های لازم را طراحی و برای تصویب در دانشگاه  پیشنهاد دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه توسعه کمی آموزش عالی در استان کردستان طی سال های اخیر رشد بی رویه نداشته است، گفت: بنابراین حمایت از مراکز علمی کاربردی در این استان در اولویت دانشگاه بوده و این مراکز می توانند خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و با افزایش کیفیت آموزشی خود، دانشجوی مورد نیاز را جذب کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: با توجه به اینکه در این استان صنایع پتروشیمی، معادن، کشاورزی و باغبانی درحال توسعه و تحول است، بنابراین مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در این استان می توانند برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آینده صنعت و کشاورزی استان، در این حوزه ها برنامه ریزی کنند.

دکتر امید خاطر نشان کرد: قرار است مراکز علمی کاربردی این استان نیازهای نیروی انسانی متناسب با ظرفیت های استان و برنامه های ششم و هفتم توسعه را احصا کنند و بر این اساس پیشنهادات خود را به سازمان مرکزی دانشگاه اعلام کنند.

وی تأکید کرد: براساس این پیشنهادات، توسعه رشته ها و پودمان ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با روسای مراکز علمی کاریردی این دانشگاه در استان کردستان داشتیم، قرار شد هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه کردستان برای واحدهای این دانشگاه نیز فراهم شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب