امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16752 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردوغان اعلام کرد؛

مجازات اعدام را اگر پارلمان ترکیه رای دهد، تصویب خواهم کرد/ بحران سوریه فقط با کمک دوستم پوتین حل می‌شود

خبرایران:رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از وضع مجدد مجازات اعدام در این کشور حمایت کرد.
مجازات اعدام را اگر پارلمان ترکیه رای دهد، تصویب خواهم کرد/ بحران سوریه فقط با کمک دوستم پوتین حل می‌شود

به گزارش خبرایران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع یک میلیون نفری تظاهرات کنندگان در شهر استانبول تاکید کرد: اگر پارلمان در حمایت از مجازات اعدام رای دهد، من هم آن را تصویب خواهم کرد.

اردوغان پیش از این نیز خواستار وضع مجدد مجازات اعدام در ترکیه شده بود تا کسانی را که در کودتای نافرجام اخیر دست داشته اند، مجازات نماید.

وی تصریح کرد: شبکه فتح الله گولن باید در چارچوب قانون از بین برود.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز پیش از این در سخنانی تاکید کرد: ترکیه اکنون در موضعی نیست که بتواند به این زودی به اتحادیه اروپا بپیوندد و همه مذاکرات برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا فورا متوقف خواهد شد اگر مقام‌های آنکارا مجازات اعدام را بار دیگر وضع کنند.

پس از وقوع کودتای نافرجام ۱۵ جولای در ترکیه، مقام‌های دولت آنکارا بیش از ۶۰ هزار سرباز، پلیس، قاضی، معلم و کارکنان دولتی دیگر را از کار برکنار، بازداشت یا تحت بازجویی قرار داده‌اند.

بیش از یک میلیون نفر که اکثر آنها طرفداران حزب عدالت و توسعه بودند، در تظاهرات “شهادت و دموکراسی” در استانبول شرکت کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب