امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16753 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس حسین مهری اعلام کرد؛

اجرای طرح به هنگام‌سازی آدرس‌های اماکن پستی/ بلاتکلیفی سازمان پست دولتی در وزارت ارتباطات/ ترافیک محصولات سفارشی ۲۸ درصد رشد داشته/ تاکنون ۴۸ میلیون مکان را کد پستی ۱۰ رقمی داده‌ایم

خبرایران: مدیرعامل شرکت ملی پست ایران آمار ۴ ماهه عملکرد شرکت پست در سال ۹۵ را اعلام و گفت: در این مدت ترافیک محصولات سفارشی ۲۸ درصد رشد داشته که از ۷ میلیون به ۹ میلیون مرسوله رسیده و سرویس‌های الکترونیکی نیز با رشد ۶درصدی از ۱۶ میلیون به ۱۷میلیون مرسوله افزایش یافته است.
اجرای طرح به هنگام‌سازی آدرس‌های اماکن پستی/ بلاتکلیفی سازمان پست دولتی در وزارت ارتباطات/ ترافیک محصولات سفارشی ۲۸ درصد رشد داشته/ تاکنون ۴۸ میلیون مکان را کد پستی ۱۰ رقمی داده‌ایم

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری تشریح اساسنامه شرکت ملی پست، صبح امروز شنبه ۱۶ مرداد ماه ۹۵، با حضور «مهندس حسین مهری» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و اصحاب رسانه، در  محل ساختمان مرکزی شرکت ملی پست ایران برگزار و دراین نشست خبری «مهندس حسین مهری» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، درخصوص تصویب اساسنامه شرکت ملی پست اظهارداشت: شرکت پست در طی یک دهه در بلاتکلیفی بود و جزء شرکت‌های ستاره‌دار برای واگذاری قرار داشت که این امر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این شرکت را با چالش مواجه کرده بود و در این راستا نیز ۵ سال پیش یک سازمان پست دولتی در وزارت ارتباطات شکل گرفت که تاکنون بلاتکلیف مانده بود.

 مدیرعامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تصمیم برای تعیین تکلیف این شرکت جدی شد و طبق مطالعات تطبیقی انجام شده مشخص شد از ۱۹۲ کشور ۱۸۵ کشور دارای پست دولتی هستند که برای مثال حتی آلمان پس از واگذاری پست ناگزیر شد بار دیگر سهام طلایی شرکت پستی DHL را برای دولت خریداری کند و در انگلستان وآمریکا نیز پست دولتی است و پس از این وزارت ارتباطات مکلف شده طی یک سال مجوز ۲ اپراتور پستی خصوصی را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در اساسنامه جدید شرک ملی پست وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شده است که پیش از آن این دفاتر رقیب پست تلقی می‌شدند و در نتیجه این رقابت زیان ‌ده شده‌اند.

 مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، از اجرای طرح به هنگام‌سازی آدرس‌های اماکن پستی خبر داد (JNAF) و گفت: در این طرح ۴۸ میلیون آدرس پستی شامل ۳۸ میلیون آدرس شهری و ۱۰میلیون آدرس روستایی مجهز به کد پستی ۱۰ رقمی می‌شود و تاکنون صد درصد اماکن شهری و ۵۰ درصد اماکن روستایی به هنگام شده که طبق استاندارد اماکن شهری هر دو سال یکبار و اماکن روستایی هر ۴ سال یکبار باید به‌هنگام سازی شود و در طرح به‌ هنگام سازی پس از مشخص شدن کد پستی ۱۰ رقمی طبقه‌بندی مشاغل تا ۴ رده نیز در آن ملک انجام می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، از ژئوکد کردن اماکن و استاندارد کردن نشانی‌ها خبر داد و گفت: در شیوه جدید استاندارد نشانی آدرس سه سیلابی شده است که شامل محله، معبر ماقبل آخر و پلاک شهرداری است و سازمان‌ها باید از این پس از این آدرس پیروی کنند.

مهندس مهری، با اشاره به ژئوکد کردن اماکن توضیح داد: در این طرح طول و عرض جغرافیایی اماکن مشخص می‌شود که تا سه ماهه آینده صددرصد اماکن کشور و تا پایان سال جاری صددرصد اماکن روستایی کشور ژئوکد خواهد شد.

وی از طراحی سامانه یکپارچه املاک (سیماک) خبر داد و گفت: این طرح در سه استان به صورت پایلوت آغاز شده که تا پایان امسال ۴۹ شهرداری و ۵۵۰ دهیاری به این سامانه مجهز می‌شود و همچنین ۶ دستگاه تا پایان ۹۳ به این سامانه متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، آمار ۴ ماهه عملکرد شرکت پست در سال ۹۵ را اعلام کرد و گفت: در این مدت ترافیک محصولات سفارشی ۲۸ درصد رشد داشته که از ۷ میلیون به ۹ میلیون مرسوله رسیده و سرویس‌های الکترونیکی نیز با رشد ۶درصدی از ۱۶ میلیون به ۱۷میلیون مرسوله افزایش یافته است.

مهندس مهری، از رشد ترافیک ۸۳ درصدی سرویس امانات خبر داد و گفت: سرویس امانات از ۲۵۴ هزار به ۴۷۸ هزار رسیده که حجم پایینی را نسبت به مجموع محصولات خود اختصاص می‌دهد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

وی از برخورد جدی با ارسال کالاهای ممنوعه در شبکه پستی خبر داد و گفت: از سال گذشته در موضوع تبادل نوع کالا در سرویس‌های تجارت الکترونیکی با حساسیت برخورد می‌کنیم که در این راستا ۱۰۰درصد فروشگاه‌های همکار شرکت پست باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند و از ارسال ممنوعات پستی پرهیز کنند و در این زمینه در نتیجه برخورد جدی و بازرسی‌ها وضعیت مناسبی را در جلوگیری از ارسال ممنوعات پستی کسب کرده‌ایم.

 رئیس هیئت مدیره شرکت پست، اشاره‌ای به برنامه اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط این شرکت که شامل مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات میان دستگاهی  کرد و گفت: این طرح مدیریتی شامل ۳ بخش اعم از به‌هنگام‌سازی آدرس اماکن شهری و روستایی، استانداردسازی آدرس‌ها و استعلامات بین دستگاهی امکان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۸ میلیون مکان را کد پستی ۱۰ رقمی داده‌ایم که ۱۰ میلیون از آن آدرس‌های روستایی است، گفت: با توجه به برنامه‌ای که داشتیم صددرصد امکان شهری را تا دو سال گذشته به‌هنگام کردیم و ۵۰ درصد روستاها را نیز طبق برنامه پوشش دادیم که امیدواریم عقب‌ماندگی این بخش طی سال جاری جبران شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره به استاندارسازی آدرس‌های اهدایی به امکان شهری و روستایی گفت: در حال حاضر هر سازمانی از یک مکان واحد آدرس‌های متفاوتی دارد اما بر اساس این سامانه مدیریتی قرار است تمامی آدرس‌های پستی ۳ سیلابی شود که سیلاب اول محله، سیلاب دوم  معبر ماقبل آخر و سیلاب سوم طبقه و پلاک شهرداری می‌شود.

مهندس مهری، در پایان سخنان خود، اشاره‌ای به سامانه یکپارچه کشور که طرح پایلوت آن در ۳ استان شروع شده کرد و گفت: این طرح را در گیلان،‌ البرز و کرمان آزمایشی اجرا کردیم و ۱۹ میلیون رکورد نقاط شهری و بالغ بر دو میلیون روستایی را در این راستا خواهیم داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب