امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16761 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدحسین حسین زاده اعلام کرد؛

امسال بانک رسالت ۶۰۰ هزار فقره وام پرداخت می کند/ بدنبال توسعه ابزار جدید مالی و بانکداری اجتماعی هستیم/ بانک های اروپابی برای همکاری با ایران علاقه مند هستند/ وام 10 میلیون تومانی ازدواج از ابتدای مردادماه ابلاغ شده و پرداخت می شود

خبرایران: مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت درخصوص پرداخت وام ازدواج گفت: دستور پرداخت وام 100 میلیون ریالی از ابتدای مردادماه ابلاغ شده است که اجرایی می شود.
امسال بانک رسالت ۶۰۰ هزار فقره وام پرداخت می کند/ بدنبال توسعه ابزار جدید مالی و بانکداری اجتماعی هستیم/ بانک های اروپابی برای همکاری با ایران علاقه مند هستند/ وام 10 میلیون تومانی ازدواج از ابتدای مردادماه ابلاغ شده و پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری  بانک قرض الحسنه رسالت ، صبح امروز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه ۹۵ با حضور «محمدحسین حسین زاده » مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت  واصحاب رسانه، در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار و دراین نشست خبری «محمدحسین حسین زاده » مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت:  پس از اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برجام، برخی بانک ها و موسسه های اروپایی به ایران آمدند و تمایل خود را برای همکاری با ایران اعلام کردند و ما با با بنگاه ها و موسسه های مالی اروپایی از جمله یک بنیاد آلمانی که با بانک های ۷۰ کشور جهان ارتباط دارد مذاکره کردیم.

وی تصریح کرد:این بنیاد آلمانی به تازگی به ایران سفر کرد و قرار است مشاوره هایی را در بخش بانکداری اجتماعی و توسعه کارآفرینی به کشورمان ارایه دهد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت  درخصوص میزان وام های قرض الحسنه ای که این بانک پرداخت کرده است،گفت: از ابتدای فعالیت این بانک در سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۴ در مجموع ۱۲۲ هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده و پارسال ۴۰ هزار میلیارد ریال وام پرداخت شد و پیش بینی می شود امسال نیز تعداد ۶۰۰ هزار فقره وام داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه رسالت به منابع دولتی وابسته نیست و با تکیه بر سپرده گذاری ها و اعطای تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می کند، بیش از ۹۵ سپرده گذاران در بانک قرض الحسنه، زیر یکصد میلیون ریال(۱۰ میلیون تومان) سپرده گذاری کرده اند، که نشان می دهد این بانک، با مشتریان خرد تعامل دارد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت افزود:تعداد وام قرض الحسنه از ابتدای راه اندازی این بانک تا پایان سال ۱۳۹۴بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار فقره است و جامعه هدف، گروه های متوسط جامعه است و بانک رسالت برخلاف سایر بانک ها، بانکی اجتماعی بوده و کار تجاری انجام نمی دهد و بر این اساس، سودی پرداخت نمی شود.

وی تاکید کرد: بانک رسالت خود را رقیب شبکه بانکی نمی داند و تلاش می کند با معرفی ابزارهای جدید مالی، گروه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد و به دنبال توسعه ابزار جدید مالی و بانکداری اجتماعی هستیم، گروه ها و کانون های مختلف اجتماعی در کشور نظیر کانون های خانوادگی، دوستی، کاری و … وجود دارد که می توانند از خدمات بانکداری استفاده کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت یادآورشد: در چارچوب بانکداری مدرن و مجازی، خدماتی برای این کانون های اجتماعی در نظر گرفته شده و تاکنون همکاری با یک هزار و ۵۰۰ کانون با ۱۵۰ هزار عضو آغاز شده است.

وی درباره کاهش سپرده گذاری مردم در حساب های قرض الحسنه بانکی، گفت: بانک رسالت کار خود را با منابع مالی کمتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز کرد و اکنون به ۷۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که نشان می دهد سپرده گذاری دراین بانک کاهش نیافته است.

حسین زاده درباره اعطای وام به کارکنان بانک نیز گفت: تعداد وام های داده شده به کارکنان این بانک کمتر از یک درصد مجموع وام های اعطا شده و بسیار کمتر از سایر بانک ها است.

وی به کاهش شعبه های این بانک اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود ۴۰ میلیون مشترک اینترنت در کشور، در پی توسعه بانکداری مدرن و مجازی هستیم و بر این اساس، تعداد شعب را کاهش خواهیم داد.

حسین زاده درپایان درخصوص پرداخت وام ازدواج گفت: دستور پرداخت وام 100 میلیون ریالی از ابتدای مردادماه ابلاغ شده است که اجرایی می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب