امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16772 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر کشور در مراسم روز خبرنگار اعلام کرد؛

وضعیت کشوردر شرایط کنونی خاص و ویژه است/ وظیفه ما به حرکت وا داشتن تمام جامعه پشت سر نظام است/ ناجا و قوه قضاییه درباره پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران پیگیری کنند/ چرا یک نفر می‌تواند در تمام کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه؟

خبرایران:رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم روز خبرنگاردرباره پیگیری پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران گفت: تقاضا کردم که ناجا و قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کنند اما هنوز گزارش آن به من نرسیده است.
وضعیت کشوردر شرایط کنونی خاص و ویژه است/ وظیفه ما به حرکت وا داشتن تمام جامعه پشت سر نظام است/ ناجا و قوه قضاییه درباره پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران پیگیری کنند/ چرا یک نفر می‌تواند در تمام کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه؟

به گزارش خبرایران، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: آنچه در حال حاضر به عنوان خبر و خبرنگار و اطلاع رسانی مطرح است نقش بسیار مهمی در تصمیم سازی و انتخاب افراد در امور مختلف نه فقط سیاسی دارد.

وی ادامه داد: رسانه نقش بسیار مهمی در قضاوت و داوری جامعه و هدایت افکار عمومی و مسئولان دارد، هر چقدر بتوانیم این تاثیرگذاری را افزایش دهیم رسالت خود را بهتر انجام داده ایم.

وزیر کشور تصریح کرد: با پیشرفت های الکترونیکی، دیجیتالی و ابزار رسانه ای سرعت انتشار اخبار افزایش یافته است که این دست ما را در تاثیرگذاری باز می گذارد.

رحمانی فضلی افزود: ما دو دسته ابزار فیزیکی و نرم افزاری داریم. در محتوا مهم این است که ما به عنوان خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در همه جا حقیقت گرا باشیم و خبرنگار در جامعه باید به دنبال حقایق باشد و هر چقدر بتواند در حوزه حقیقت یابی فعال باشیم اثرگذاری بیشتر است.

وزیر کشور تصریح کرد: هر چقدر از حقیقت گرایی فاصله بگیریم با هیجان های کاذب و احساسات برانگیخته شده شاید تعدادی را حامی خود کنیم اما پایدار نیست ونمی تواند در دراز مدت اثرگذار باشد.

رحمانی فضلی همچنین گفت: وقتی عوامل موفقیت خبرنگاران و رسانه ها را بررسی کنید مهم ترین عنصری که همه به عنوان سرمایه خبرنگار می شناسند، اعتماد است. اگر اعتماد مخاطبان را داشته باشیم موفق هستیم و این در دراز مدت شکل می گیرد.

وی افزود: اگر حقیقت گرایی را ادامه دهیم می توانیم موفق شویم و این ماندگار است. ما رسالتی در برابر جامعه داریم که احیای ارزش های دین و اخلاقی و مطالبه گری حق مردم است و باید با فعال کردن مسئولان در جامعه برای احقاق حق مردم تلاش کنیم.

وزیر کشور، وضعیت کشور در شرایط کنونی را خاص و ویژه دانست و اظهارداشت: امید فراوانی ایجاد شده که امیدواریم در عمل پاسخ مثبتی به آن بدهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: اگر در بیان مطالب از محور امید به طرف محور دغدغه و نگرانی رفته و این ادامه یابد منجر به ایجاد یاس می شود و در یاس، پویایی و انگیزه دچار انفعال می شود.

وی یادآور شد: وظیفه ما این است که تمام جامعه را پشت سر نظام به حرکت وا داریم و این به معنای آن نیست که کار کارشناسی نکنیم و نه این که فقط ضعف ها و ناتوانی ها را ببینیم.

چرا یک نفر می‌تواند در تمام کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه؟

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در دیدار با خبرنگاران با اشاره به اینکه چرا یک نفر می‌تواند در کشور کنسرت داشته باشد ولی در خراسان نه؟ اظهار کرد: قوه قضاییه هرگاه احساس کند جرمی اتفاق می‌افتد، می‌تواند دخالت کند اما نیت‌خوانی مناسب نیست.

وی گفت: کمتر از یک درصد کنسرت‌ها لغو می شود که البته این عمل در استان خراسان بیشتر است.

وی افزود: مسئول امنیت کشور، وزیر کشور بوده و در استان‌ها، استانداران و شورای تامین این وظیفه را بر عهده دارند بنابراین اگر احتمال ناامنی وجود داشته باشد این مسئولان باید اعلام کنند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود. در حال حاضر بلیت‌فروشی انجام می‌شود اما مردم پشت در کنسرت متوجه لغو آن می‌شوند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در کشور باید برای برگزاری کنسرت‌ها وحدت رویه ایجاد شود، گفت: از رییس قوه قضاییه خواسته‌ام که ما را راهنمایی کنند. هر آنچه که ایشان تشخیص بدهند ما تابع آن هستیم زیرا رییس قوه قضاییه را فردی منطقی، اصولی و واقع‌بین می‌دانم.

رحمانی فضلی در ادامه درباره نفوذ پول‌های کثیف به انتخابات اظهار کرد: پیش از این گفته‌ام پول‌های کثیف می‌تواند در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات وارد شود. ما طرحی دو فوریتی آماده کردیم و به مجلس نهم فرستادیم اما مجلس قبلی رسیدگی به این موضوع را به بعد موکول کرد. به هر حال باید مساله پول‌های کثیف کنترل شود. ما در حال حاضر پیگیر پولشویی در وزارت کشور هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره جابجایی استاندار خوزستان، گفت: وی چندین بار تقاضای استعفا داده بود که بالاخره بعد از انتخابات من با استعفای وی موافقت کردم در حالیکه ما از عملکرد آقای مقتدایی راضی بودیم.

وزیر کشور با تکذیب این مساله که رییس‌جمهور خواستار جابجایی استاندار خوزستان شده است، اظهار کرد: اگر رییس‌جمهور یا من درباره تغییر استاندار به جمع‌بندی برسیم این تغییر انجام می‌شود. تاکنون همه موارد جابجایی را خود من تشخیص دادم و درباره آن تصمیم گرفتم و رییس‌جمهور دستور جابجایی نداده است اما تقاضای رسیدگی به عملکرد استانداران را رییس‌جمهور داشته است.

رحمانی فضلی درباره پیگیری پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران نیز گفت:  تقاضا کردم که ناجا و قوه قضاییه به این موضوع رسیدگی کنند اما هنوز گزارش آن به من نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه به فعالیت‌های زوردس انتخاباتی توجه کرده و نسبت به آن تذکر می‌دهیم، گفت: ما سوابق افرادی که فعالیت زودرس داشته باشند را لحاظ می‌کنیم. امنیت این جلسات مهم است زیرا ممکن است حادثه‌ای در جلسات انتخاباتی رخ دهد بنابراین باید حتما جلسات با مجوز باشد و اگر کسی بدون مجوز جلسه‌ای برگزار کند خلاف قانون عمل کرده است. از سویی برگزاری جلسات تبلیغاتی برای انتخابات پیش از زمان مقرر در قانون خلاف است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب