امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16777 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

حسین احمدی اعلام کرد؛

موسسه کهریزک درحال حاضراز۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه کهریزک تهران نگهداری می کند/۸۶ درصد بودجه کهریزک از کمک های مردمی تامین می شود/۴ میلیارد تومان برای حامل های انرژی آب و گاز بدهکار هستیم/دولت هیچ نگاهی به ما ندارد

خبرایران: حسین احمدی مدیرعامل موسسه کهریزک گفت :سازمان بهزیستی در ازای هر مددجو ۵۰۰ هزار تومان و کمیته امداد نیز ۶۰ هزار تومان پرداخت می کنند این در حالی است که هزینه نگهداری هر مددجو در ماه ۲ میلیون تومان و بیماران ام اس نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است
موسسه کهریزک درحال حاضراز۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه کهریزک تهران نگهداری می کند/۸۶ درصد بودجه کهریزک از کمک های مردمی تامین می شود/۴ میلیارد تومان برای حامل های انرژی آب و گاز بدهکار هستیم/دولت هیچ نگاهی به ما ندارد

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری«آسایشگاه کهریزک  پیرامون نحوه مشارکت مردم در موسسه خیریه کهریزک» بعدازظهر امروز20 مردادماه 1395 با حضور« حسین احمدی» مدیرعامل موسسه کهریزک و اصحاب رسانه  در موسسه خیریه کهریزک برگزار ودراین نشست خبری « حسین احمدی» مدیرعامل موسسه کهریزک  اظهارداشت: درحال حاضر ۱۷۵۰ مددجو در آسایشگاه کهریزک تهران نگهداری می شوند و این افراد را سالمندان مرد، زن، معلولان و بیماران ام اس تشکیل می دهند.

 مدیرعامل موسسه کهریزک تصریح کرد: در آسایشگاه البرز نیز تعدادی از مددجویان به صورت روزانه، شبانه نگهداری می شوند، همچنین مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان معلول ذهنی زیر ۱۵ سال در این آسایشگاه راه اندازی شده است و ۲۲۲ مددجو به صورت روزانه و ۷۵۰ مدد جو به صورت شبانه روزی در مرکز البرز نگهداری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این دو موسسه خیریه کهریزک  ۲۵۰۰ مددجوی سالمند و معلول هستند که ۴۱ درصد آنها مرد و ۵۹ درصد را زنان تشکیل می شوند و ۴۴ کارگاه نیز برای حرفه آموزی مددجویان دایر شده است که ۳۳۹ نفر در این کارگاه هم مشغول هستند.

احمدی ابراز داشت: سه تیم مراقبت در منزل  در آسایشگاه تهران و دو تیم نیز در کرج به مددجویان خدمات ارائه می دهند، هر تیم متشکل از ۱۰ نفر پزشک، مددکار، مشاور است که برای نگهداری مددجویان در منزل خدمت می دهند و از سوی دیگر مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندی «گلها» نیز در کرج به تازگی ایجاد شده است که در این مرکز نیکوکارانی که اموال خود را وقف کهریزک کرده اند نگهداری و خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.

وی تاکید کرد: در طول هفته ۷ هزار نفر از آسایشگاه کهریزک دیدن می کنند و ۳ هزار بانوی نیکوکار به افراد نگهداری شده در آسایشگاه کمک می کنند و روزانه ۱۰۰ زن و ۵۰ مرد شستشوی مددجویان را در کهریزک انجام می دهند و ۸۶ درصد بودجه کهریزک از کمک های مردمی تامین می شود و ۱۴ درصد باقیمانده نیز توسط سازمانهای حمایتی که مددجو به ما معرفی می کنند پرداخت می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک یادآورشد: سازمان بهزیستی در ازای هر مددجو ۵۰۰ هزار تومان و کمیته امداد نیز ۶۰ هزار تومان پرداخت می کنند این در حالی است که هزینه نگهداری هر مددجو در ماه ۲ میلیون تومان و بیماران ام اس نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و علیرغم نوشتن نامه های فراوان به دولت، وزارت کار و سایر مسئولان تاکنون یارانه هیچ یک از مددجویانی که در کهریزک نگهداری می شوند به ما پرداخت نشده است.

وی با انتقاد از بالا بودن هزینه حامل های انرژی برای آسایشگاه کهریزک گفت: متاسفانه مکاتبات ما در این خصوص به نتیجه نرسیده و ۴ میلیارد تومان برای آب و گاز بدهکار هستیم  و دولت هیچ نگاهی به ما ندارد و همان گونه که با یک کارخانه تولیدی برخورد می کند با ما نیز. در حالی که ما بخشی از وظیفه دولت را انجام می دهیم و باید ما در این خصوص یاری کند.

احمدی درپایان گفت: پیشنهاد می کنم درعید قربان امسال افرادی که به مکه نرفته اند مبلغی از هزینه ای که قصد داشتند بدین منظور هزینه کند برای کمک به مددجویان سالمند و معلول کهریزک پرداخت کنند. وخوشبختانه۷۵۰ میلیون تومان در ماه برای بیمه مددجویان آسایشگاههای تهران و البرز اتصاص یافته است.  

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب