امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16788 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

امضای قرارداد آبفای کشور با بانک‌های پارسیان و سپه/ تکمیل ۲۴ طرح بزرگ آبرسانی کشور در قالب فاینانس ۲۴۰۰ میلیارد تومانی

خبرایران:معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با تأمین مالی خرید لوله‌های فولادی مورد نیاز 24 طرح بزرگ آبرسانی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان از سوی دو بانک سپه و پارسیان این طرح‌ها وارد فاز عملیاتی می‌شوند.
امضای قرارداد آبفای کشور با بانک‌های پارسیان و سپه/ تکمیل ۲۴ طرح بزرگ آبرسانی کشور در قالب فاینانس ۲۴۰۰ میلیارد تومانی

به‌گزارش خبرایران، علی اصغر قانع در آیین امضای قرارداد تسهیلات تدارک و تهیه لوله‌های فولادی و طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی اظهار داشت: حدود 121 طرح ‌آبرسانی در کشور وجود دارد که از این تعداد 24 طرح انتخاب و در قالب پکیج فاینانس تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: برای این 24 طرح، 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از منابع پولی بانک‌های سپه و پارسیان تأمین شده که از این رقم 700 میلیارد تومان آن مربوط به بانک سپه است و مابقی را بانک پارسیان تقبل نموده است.

قانع با بیان اینکه این طرح‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات بزرگ آبرسانی کشور را برطرف کند، تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، یک هزار میلیارد تومان دیگر از طریق اوراق مشارکت، اسناد خزانه و... تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اجرای این طرح‌ها اقدامی بزرگ و ارزشمند خواند و اذعان داشت: اجرای این طرح‌ها 29 میلیون جمعیت شهری و 3 میلیون جمعیت روستایی را پوشش می‌دهد و تأثیر به سزایی در اقتصاد و رونق کارخانجات خواهد داشت.

در ادامه این آیین مدیر منطقه 3 بانک سپه با بیان اینکه مشارکت در بحث طرح‌های آبرسانی یکی از ضرورت‌های امروز و آینده است، افزود: شبکه‌های آبرسانی ما اکثراً فرسوده و نیازمند بازسازی هستند و باید ما منابع خود را به این بخش اختصاص دهیم؛ چرا که آینده حیات ما بدون آب نمی‌تواند تداوم و استمرار داشته باشد.

همچنین "کورش پرویزیان" مدیرعامل بانک پارسیان نیز بر ضرورت سرمایه گذاری‌های عام‌المنفعه تاکید کرد و بیان داشت: در بحث آب و آبرسانی مشکلاتی در کشور وجود دارد که ما در این راستا به این بخش ورود پیدا کرده‌ایم و امیدواریم که این همکاری تداوم و استمرار داشته باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب